אתם שאלתם אומן הגיזום עונה: גיזום עצים כל מה שצריך לדעת

בעונת האביב כאשר העלוות של העצים בשיאן והפריחה בעיצומה, מתרבים המקרים בהם קוראים לאומן הגיזום שיבצע את עבודתו. גיזום עצים היא האומנות של בעל המקצוע העובד בתחום כבר חמש עשרה שנים. לאורך השנים הפכה הטכנולוגיה חדישה יותר, איכות העבודה גדלה, אבל העיקרון נשאר אותו העיקרון

צילום יח"צ

בשיתוף אומן הגיזום

גיזום עצים היא פעולה בה אנחנו כמו עושים ‘תספורת לעץ’, אומר אומן הגיזום, כלומר, מדובר על מה שאנחנו עושים לשיער שלנו כל פעם מחדש, אלא שכאן אנחנו מדברים על עצים. כדי שהעץ יתחדש, כדי שהוא יצליח לצמוח טוב יותר וכדי שישאר בריא, יש להזמין שירותי גיזום אחת לתקופת זמן קבועה.

מה ההמלצה? כל כמה זמן נכון לבצע גיזום עצים?  יש איזו המלצה מיוחדת?

כן. במקרים בהם אנחנו מדברים על עצים הצומחים במהירות רבה למדי ההמלצה היא לבצע גיזום עצים כל שנה, במקרים אחרים , בהם מדובר על עצים שצומחים לאט יותר ושהעלווה שלהם לא מהווה בעיה, ההמלצה היא לבצע גיזום עצים כל שנה וחצי, שנתיים.

אבל אם מדובר בסך הכל על תספורת עבור העץ, נשמע על פניו שמדובר על פעולה טכנית פשוטה. למה שלא כל אחד יבצע את העבודה לבד? מדוע יש להיעזר בבעל מקצוע המבין בתחום דווקא?

צילום יח”צ

לדבריו של אומן הגיזום מדובר על החוק החשוב ביותר, שבעל מקצוע יבצע את העבודה.

לעובדה שבעל מקצוע הוא זה שצריך לבצע גיזום עצים יש שתי סיבות מרכזיות. הראשונה היא שמדובר על עבודה הנעשית בגובה ומטבע הדברים היא עלולה להיות מסוכנת עבור מי שלא עברו את ההכשרה המתאימה לעבודה בגובה. יתרה מזאת, לא פעם גיזום עצים נעשה באמצעות מנוף שמביא אותנו לנקודה בה אנחנו יכולים לבצע את העבודה שלנו על הצד הטוב ביותר.

העבודה על מנוף היא בפירוש אסורה למי שלא עבר הכשרה לעבודה בגובה בצורה מסודרת. כך שמדובר בכל מקרה על מה שאסור על מי שלא בא מהמקצוע. מה גם שביצוע של גיזום עצים בידיים לא מיומנות עלול להוביל להתמוטטות של העץ במידה ולא מבצעים את העבודה נכון. כך שגם במישור הזה, חשוב מאוד להפקיד את העבודה של גיזום עצים בידיים של מי שיודע לעשות את העבודה ובעיקר, מי שהוכשר לכך.

האם יש מקרים בהם יש לקרוא לבעל מקצוע מהיום למחר?

בהחלט קיימים מקרים כאלו במקצוע. אל תשכחו כי הרבה פעמים גיזום עצים זו לא פעולה שנועדה רק ליופי. לעיתים קרובות מדובר על פעולה אותה אנחנו נדרשים לעשות על מנת להבטיח שהעץ לא יהפוך לסכנה בטיחותית של ממש. שכן לא פעם ענפים לא יציבים וכיוצא באלו, עלולים חלילה ליפול על ראשים של עוברי אורח מה שעלול להיות בהחלט מסוכן.

לא רק זה, אלא שהפעולה של גיזום עצים נועדה, בין היתר, להבטיח שלא יפלו מיני פירות על הריצפה ויהפכו אותה מחליקה באופן כזה שיגרום גם כן לסכנה. לעיתים אנחנו יודעים על אירועים כאלו מראש, אבל לא פעם הלקוח מתריעה על הסכנות שצריך לטפל בהן ממש תוך זמן קצר.

צילום יח”צ

האם יש גם פן אומנותי בעבודה שלך, בתור אומן הגיזום?

כמובן שכן ומכאן גם נובע השם. בסופו של יום התפקיד של העצים הוא להזכיר לנו מה שאבד לנו. לחבר אותנו חזרה לטבע, להחזיר אותנו למי שהיינו בעבר, לפני שהפכנו חיות טכנולוגיה, לפני שהעברנו את החיים שלנו אל תוך המשרד והבניינים הסגורים.

באופן טבעי אנחנו גם אוהבים יופי. אוהבים סימטריה ויש משהו בעבודות גיזום שמאפשרת לנו, לעובדים במקצוע, להפוך את הגינה של כל אחד מהלקוחות שלנו קצת יותר יפה. מה שאנחנו מקווים שיוביל את הלקוחות שלנו לבלות שעות רבות יותר בחוץ, להביט בעצים וליהנות מהשמיים הכחולים ומהשמש.

כמה עולה העבודה של גיזום עצים?

מדובר על כמה מאות שקלים בדרך כלל, תלוי במקרה והאם נדרשת פעולה הכוללת שימוש בכלים מורכבים יותר ומנוף כדי לבצע אותה על הצד הטוב ביותר. ככל שהעבודה מסובכת יותר, כך היא גם עולה יותר, מטבע הדברים.

לסיום, האם יש המלצה מיוחדת לקוראים שלנו?

לא לקרוא אף פעם לבעל מקצוע ברגע האחרון. אם יש לכם עץ בוגר בגינה ועדיין לא הזמנתם גיזום עצים, זה הזמן.

לבירורים ולפרטים נוספים התקשרו 077-9976330
עמוד העסק בפייסבוק: אומן הגיזום

בשיתוף אומן הגיזום

כדאי להכיר