תאונות עבודה בענף הבניה זו מכת מדינה

משרדנו מייצג נפגעי תאונות עבודה רבים ואנו עדים לכך שמספר הנפגעים לצערנו בתאונות עבודה בענף הבניה גדל. בתקציר זה נציג את אופן הטיפול בנפגע שכתוצאה מהתאונה איבד את יכולתו להמשיך ולעבוד

שטרנברג עורכי דין, צילום ע"י: אלעד גרשגורן

בשיתוף שטרנברג עורכי דין

יניב, בן 38, נשוי ואב ל2 בנות  אהב את עולם הבניה עוד מילדותו והחל את דרכו המקצועית מיד בסיום לימודיו כהנדסאי בניין בחברת בניה בה התקדם לתפקידו כמנהל פרוייקט. במהלך עבודתו בפרויקט אותו ניהל במרכז הארץ נפלה קורת עץ על השטח בו עמד והפילה אותו בחוזקה על הקרקע. יניב הובהל לבית החולים שהוא מחוסר הכרה ושברים לגופו.

יניב אובחן כסובל מפגיעת ראש – אומנם הוא חבש קסדה אך עוצמת הנפילה גרמה לו לסדק בגולגולת, המטומה ודימום תוך גולגולתי, יניב סבל משבר באגן וריסק את רגלו הימנית.

הוא הוכנס לניתוח מייד לאחריו למספר ניתוחים נוספים ולתהליך שיקום ארוך בבית לוינשטיין.

אשתו של יניב פנתה למשרדנו לייעוץ לגבי האפשרויות העומדות לרשותם. יניב היה המפרנס הראשי ולאחר שהבינה כי מציאות חייהם משתנה, ליניב נכונה תקופת שיקום ארוכה בבית החולים ולאחר מכן בביתו ואין לדעת האם יכול לשוב לעבודה כלל, המסגרת הטיפולית שיזדקק לה, כמו גם הפניית משאביה לטיפול בו משאירים אותם ללא יכולת לפרנס את ביתם.

תביעת אובדן כושר עבודה

בתקציר זה נתמקד בתביעה זו, תביעת אובדן כושר עבודה, של יניב אך משרדנו מטפל גם בתביעות נוספות הקשורות לנושא – ביטוח לאומי- נפגעי תאונת עבודה ונכות מעבודה, תביעת נזיקין.

לאחר שנפגשנו עם יניב עוד בהיותו בשיקום, בחנו את הכיסויים הביטוחיים שהיו לרשותו: פוליסה הכוללת ביטוח למקרה של אובדן כושר עבודה ופוליסת תאונות אישיות.

לאחר בחינת ואיסוף החומר הרפואי הוגשו על ידנו בשלב ראשון תביעות למוסד לביטוח לאומי (ענף נפגעי עבודה) וכן לחברת הביטוח בה יניב בוטח למקרה של אובדן כושר עבודה.

הכרה כנפגע עבודה

לתביעתנו לחברת הביטוח צורפה הכרת הביטוח הלאומי ליניב כנפגע עבודה ובנכותו המלאה ואובדן כושרו לעבוד בשנתיים הקרובות עד שיקבע מצבו הרפואי וייבחן מחדש, חו”ד מומחה מטעמנו בתחום האורטופדי, הנוירולוגי והתעסוקתי.

אובדן כושר עבודה מלא

חברת הביטוח הכירה ביניב כמי שנמצא במצב של אי כושר עבודה מלא ואישרה את תביעתנו למפרע בנוסף לתקופה של שנתיים קדימה (אז תיבחן זכאותו פעם נוספת – שכן מדובר בתביעה שעילתה מתחדשת מדי חודש בחודשו). כעת אנו עומדים בפני הגשת תביעת המשך היות ומצבו של יניב אמנם השתפר ביחס לשנה קודמת אך רמת תפקודו מאוד נמוכה- הוא מתנייד בכסא גלגלים או עם קביים, הפגיעה באגן וברגלו הייתה כה קשה שהוא עדיין אינו מסוגל להתנייד בכוחות עצמו, סובל מכאבים בגבו והקרנות לידיו, הפגיעה בראשו השאירה לו פגיעה נוירולוגית אשר משפיעה על יכולת הדיבור והזיכרון והמראות מהתאונה וממצבו פגעו במצבו הנפשי. אחוזי הנכות שנקבעו לו מקסימליים כאשר לצערו של יניב האופק לחזרתו לשגרת חייו וליכולתו לשוב ולעבוד מאוד רחוק אם בכלל.

בנוסף, במקביל לטיפול בתביעות מול הביטוח הלאומי וחברת הביטוח, דאגנו לקבל את כל המידעים (לרבות דו”ח שהוציא משרד העבודה), כמו גם חוות דעת של מומחה בטיחות, המבססים את אחריות המעסיק (כמו גם גורמים נוספים) לתאונה שאירעה ליניב והגשנו תביעה נזיקית מפורטת לביהמ”ש המחוזי – תביעה אשר מתבררת בימים אלה.

אנו נמשיך ללוות את יניב ומשפחתו ונדאג להילחם על כל זכויותיו באפיקים שונים – כל זאת, על מנת לאפשר לו שיקום מיטבי ודאגה למשפחתו.

שטרנברג עורכי דין

במידה והגעתם למצב בו בריאותכם נפגעה ואתם לפני מימוש זכויותיכם או לאחר דחיית תביעתכם – אל תוותרו. פנו לייעוץ וטיפול מקצועי משפטי למיצוי הזכויות שלכם מול חברת הביטוח. ניתן לפנות אלינו לייעוץ ללא תשלום וללא התחייבות בטלפון או דרך אתר האינטרנט.

טלפון: 076-8845402

מייל: info@osl.co.il

אתר: Sternberg-Law.co.il

בשיתוף שטרנברג עורכי דין

כדאי להכיר