אך כדי להצליח לייצר אתר שמייצר המרות ולידים, ומהווה מנוף שיווקי אמיתי, יש צורך להקפיד על כך שהוא יכיל את כל הדברים שהופכים אתר למצליח וממיר, ושתהליך הפיתוח והעיצוב שלו ייעשה בצורה הנכונה ביותר.
מה הופך אתר למצליח וממיר?
יש כמה פרמטרים חשובים שיהפכו אתר לכזה המשמש בהצלחה כערוץ להבאת לקוחות חדשים ולשימור הלקוחות הקיימים. האתר צריך להיות בעל ממשק משתמש מעולה, להיות מעוצב באופן שיתאים לקהל היעד שלו, להיות אינפורמטיבי מספיק ולהכיל את כל המידע שהלקוח הפוטנציאלי ירצה לדעת. בנוסף לכך, הוא צריך להכיל תוכן מקורי, איכותי ויצירתי – שנכתב בהתאמה לקוראים ויכול להעניק להם מוטיבציה לפנות לעסק או להשאיר את הפרטים שלהם באתר.
אתר מהסוג זה צריך להיבנות על ידי אנשי מקצוע שמבינים היטב את התעשייה, מעסיקים ברשותם מעצבים שיוכלו לספק עיצוב אטרקטיבי ומותאם אישית, וכן שיבנו את האתר מבחינה טכנית באופן כזה שיהיה קל לבצע בהמשך קידום אתרים לאחר שיעלה לאוויר.
זהו סוג האתר שיכול להתחיל למשוך לקוחות, ובעזרת מאמצי שיווק משלימים של קידום אתרים אורגני וממומן, יכול לממש את הפוטנציאל השיווקי שיש בבניית אתרים לעסקים.
החשיבות של אתר עם עיצוב מותאם אישית
הדבר הראשון שאליו שם לב כל גולש, ברגע שהוא נכנס לאתר, הוא העיצוב שלו. אתרים רבים כיום בתחומים שונים נראים כאילו הם יצאו מפס ייצור אחיד. חברות רבות לבניית אתרים נוהגות לשכפל כמה תבניות עיצוב לאתרים רבים, ולכן אתרים אלה אינם מעניקים תחושה ייחודית ומקורית לגולש.
במציאות כזו, בניית אתרים לעסקים עם עיצוב מותאם אישית יכולה להיות בדיוק הנקודה שתבדיל את האתר שלכם אל מול האתרים של המתחרים שלכם. כדי לבצע עיצוב ובניית אתרים בדרך שתהיה אפקטיבית ואישית, יש לשאול את השאלות הנכונות לגבי העסק בתחילת התהליך. יש להבין מי בדיוק הוא קהל היעד, מה מאפיין אותו מבחינת גיל, תחומי עניין ופרמטרים נוספים, ולהתאים את העיצוב לקהל זה. העיצוב צריך להיעשות על ידי מעצב גרפי שיוכל לתת טאץ’ אישי וייחודי וכך לסייע גם למיתוג של אותו עסק.
בניגוד לאתרי תבניות רבים, אתר עם עיצוב מותאם אישית יכול להכיל אלמנטים גרפיים ומבניים שיספקו את החוויה הנכונה לגולשים שייכנסו אליו. כאשר יוצרים אתר כזה, היכולת שלו לגרום ללקוח הפוטנציאלי לבלות באתר זמן רב יותר היא גדולה. אמנם לעיצוב עם תבנית יש יתרונות שקשורים למשך הפיתוח ולמחיר, אך היתרון של אתר בעיצוב אישי מול המתחרים בשוק הופך אותו לכדאי ביותר בכל המובנים.
דגשים חשובים בתהליך בניית האתר
ישנם דגשים חשובים נוספים שיש לשים אליהם לב בזמן הפיתוח של האתר. כיום, כמעט מחצית מהחיפושים בעולם בגוגל מתבצעים דרך הטלפון החכם, ולא דרך המחשב האישי. נתון זה גורם לכך שחשוב מאוד שהאתר יהיה מותאם בצורה מלאה לתצוגה במובייל ובמסכים קטנים. אתרים שנבנים עם מחשבה על מסך המחשב בלבד הם מיושנים, ועלולים להרחיק גולשים שנכנסים אליהם עם הנייד.
אתרים מותאמים לתצוגה במובייל נקראים גם אתרים רספונסיביים (מלשון Response), והם יודעים לשנות את המבנה שלהם באופן דינמי בהתאם לגודל המסך ולמכשיר שבו הם מוצגים. אם בעבר היה נהוג לייצר קוד נפרד וגרסה נפרדת לתצוגת מובייל, כיום הטכנולוגיה מאפשרת לבנות גרסה אחת של האתר – שתהיה מותאמת לכל סוגי המכשירים.
למעשה, כיום גם האלגוריתם של גוגל – שהוא הדבר שכל עולם קידום האתרים האורגני מכוונן אליו – יודע לאבחן האם האתר שלכם מותאם למובייל, ויודע לבטא זאת (לטוב או לרע) בתוצאות הדירוג של האתר בביטויי החיפוש הרלבנטיים.
דבר נוסף שחשוב להשקיע בו בשלב פיתוח האתר הוא התוכן עצמו. אתר ממיר ומצליח צריך לכלול תוכן מקורי, איכותי ויצירתי שמעניק ערך מוסף לגולשים. הדבר חשוב בשני מובנים. ראשית, התוכן הוא מה שצריך להוות טריגר לגולשים להתרשם מהמוצרים או השירותים שמוצעים בו. זאת גם מכיוון שהגולש הממוצע משליך מרמת התוכן באתר גם על דימוי העסק שעומד מאחוריו.
המובן השני החשוב קשור לעולם קידום האתרים. מקדמי אתרים מקצועיים יודעים כי קל בהרבה לקדם בגוגל אתר שיש בו תוכן עשיר ומקורי. התוכן משפיע מאוד על היכולת של האתר להתקדם בתוצאות החיפוש, ויש לשים לכך לב כבר בשלב העיצוב והבנייה של האתר. ההמלצה הכללית היא לתת לכותב מקצועי לכתוב את התוכן לאתר. במקרים רבים, בעלי העסק עצמם כותבים את התוכן ולא תמיד התוצאה מספיק טובה. כדי לוודא שהתוכן הוא עשיר ומעניין דיו, כדאי לדאוג לשלוח חומרים על העסק לאדם שיכתוב את התוכן לאתר – ולאפשר לו לנסח את התוכן בעצמו על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר.
הדגש השלישי שיש לשים לב אליו כבר בשלב פיתוח האתר הוא על ממשק המשתמש וחוויית המשתמש. חברות שמתמחות בבניית אתרים לעסקים דואגות להעסיק בצוות גם אנשי UX/UI. מדובר בתחום שמתפתח כל הזמן, והעיקר בו הוא לספק אתר שהממשק שלו נוח ויעיל, שקל לנווט בו ולמצוא את התוכן הרצוי, וכזה שהחוויה הכוללת בו היא טובה וחלקה. כאשר האתר מעוצב ובנוי נכון, הוא משאיר אצל גולש חוויה טובה, כזו שתגרום לו לחזור לאתר בעתיד ותחזק את הדימוי החיובי שיש לו על העסק שהאתר מייצג.
איך מתבצע תהליך בניית האתר?
כל תהליך נכון של בניית אתרים לעסקים מתחיל בשלב האפיון. בשלב זה תהיה הגדרה של המטרות העסקיות של האתר, של הבנת אופי העסק והיתרונות שלו בתחומו ובהבנת הזהות של קהל היעד של האתר. את התובנות שעולות בשלב הזה מעבירים לשלב העיצוב של האתר – שצריך להיות מותאם אישית ולהתאים לרוח העסק ולמטרות השיווקיות שלו.
לאחר שהלקוח מאשר את העיצוב – האתר עובר לשלב הפיתוח והתכנות. בשלב זה צוות הפיתוח צריך להקפיד על התאמה למנועי החיפוש גם מבחינת קוד האתר, ולספק פתרונות טכניים שיגרמו לכך שהאתר ייטען במהירות ויהיה מותאם לכל סוגי המסכים והמכשירים.
בשלב האחרון מוסיפים את התכנים של האתר, לאחר שמוודאים כי הם איכותיים מספיק ומעניקים ערך אמיתי לגולש. לאחר עליית האתר לאוויר, מומלץ להמשיך ולבצע עליו עבודת קידום אתרים, כדי שהוא יוכל להתברג כמה שיותר מהר בתוצאות החיפוש הגבוהות ולקבל את החשיפה שלה הוא זקוק כדי להצליח.
לסיכום
חברת ברנדווייז מתמחה בכל מה שהופך אתר עסקי לאתר מצליח וממיר. צוות החברה מצטיין בכל מה שקשור למתן עיצוב אטרקטיבי ומותאם אישית, בביצוע אפיון מעמיק לפני תהליך הפיתוח, ובהקמת אתרים עסקיים שיש להם ממשק משתמש מעולה ומספקים חוויית משתמש שגורמת לגולשים לשוב ולבקר בהם.
חברת ברנדווייז מעניקה שירות קשוב ואיכותי החל מהרגע הראשון של התהליך, ומבטיחה לייצר לכל לקוח אתר עסקי שהוא יוכל להתגאות בו ושיהיה אפקטיבי כערוץ שיווק משמעותי של העסק שלו.