משכנתא לפושטי רגל, שנתיים אחרי הפטר- מרטין בוקסדורף “הבולדוג” של המשכנתאות

עברת פשיטת רגל ועכשיו צריך לקחת משכנתא כדי להשתחרר סופית מההשפעה של פשיטת הרגל? שמי מרטין בוקסדורף, הכינוי שלי הוא "הבולדוג" של המשכנתאות, אנח מטפל במאות משכנתאות של אנשים שעברו פשיטת רגל

מרטין בוקסדורף

בשיתוף מרטין בוקסדורף

אני מבקש את הזכות להיות האדם שיוביל אתכם לשלב האחרון של “יציאה” מ”פשיטת הרגל” ולקיחת משכנתא כדי לקנות בית ובאמת להתחיל חיים חדשים, כמו כל אדם אחר בישראל.

איך נראה בי די איי של אדם אשר עבר פשיטת רגל?

הבעיה הגדולה שלי כאשר אני מטפל בתיקי משכנתא לפושטי רגל, זה להתמודד עם הרישומים הלא נכונים של דוח נתוני האשראי.

אם אתם זוכרים, פעם דו”ח בי די איי של אדם היה דבר מסורבל ומאוד יקר. היום, מדינת ישראל הנפיקה מערכת חדשה שנותנת בערך את אותו המידע, אבל הרבה יותר מפורט. המסמך החדש, נקרא דו”ח נתוני אשראי.

הדו”ח הזה הוא הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני כן, המידע הוא מאוד מפורט ומאוד מדויק. ניתן בקלות להבין בדיוק את ההיסטוריה הפיננסית של האדם, כמה הוראות קבע חזרו, כמה צ’קים חזרו, האם הייתה הגבלה או פשיטת רגל, מתי, למה וכמה? מפורט מאוד עד לרמה הכי מינימלית. באמת דו”ח טוב.

הבעיה הגדולה בדו”ח היא של פושטי רגל:

הבעיה הכי גדולה בדו”ח הזה היא של פושטי רגל, כלומר אנשים שהיו להם חובות פתוחים מול בנקים והחובות נסגרו עם קבלת הפטר על החובות ולא בעזרת סיום החוב. הכוונה היא כזו: נניח שאדם כל שהוא היה לו חובות מול שלושה בנקים.

אם מסתכלים בדו”ח של האדם הזה, מבינים מיד שכל ההלוואות נמצאות בפיגור וזה בולט מאוד בדוח נתוני אשראי. אותו האדם מקבל הפטר מהחובות שלו וכל החובות למעשה אמורים להימחק מהדוח.

העניין הוא, שהבנקים צריכים לעשות פעולה אקטיבית, כלומר לדווח לבנק ישראל שהחובות נמחקו, על מנת שהם יימחקו. אם הם שוכחים לדווח את המידע, נוצר מצב שאדם מסתכל על הדוח שלו 3 שנים אחרי שקיבל הפטר ומגלה שהוא עדיין סוחב חובות פעילים לכל הבנקים.

אם אתם מסתכלים בדוח שלכם ורואים שיש חובות פתוחים, כלומר כאלו שעדיין פתוחים לאחר ההפטר, זה אומר שצריך לפעול מול הבנקים כדי להגיע למחיקה מסודרת של החובות, כדי שניתן יהיה להמשיך קדימה למשכנתא.

סדר, ארגון ויציבות:

תראו, אם אתם קוראים את המאמר הזה, אז תבינו דבר אחד: אני טיפלתי במאות משכנתאות אחרי פשיטת רגל. אני מדבר כל יום עם 5-10 אנשים שמתעניינים בצורה כזו או אחרת במשכנתא. אין שום דבר שלא שמעתי ולא ראיתי.

מה כן עובד ?

אנשים שסיימו פשיטת רגל ומאז מנהלים חיים פיננסיים מסודרים. הכוונה היא לדברים מאוד פשוטים, חשבונות עובר ושב ללא חזרות או חריגות מכל סוג שהוא. אפס עיקולים, הוצאות לפועל, בעיות פיננסיות מכל סוג.

תלושים מסודרים כולל הפקדות מסודרות בחשבון שתואמות את התלושים, עם וותק משמעותי במקום העבודה. אנשים שמחליפים עבודות – זה לא מצליח. אם אתם מנהלים עסק, אז דוחות מסודרים של העסק לפחות שנתיים מלאות עם הכנסות רציניות ומשמעותיות. עסקים שנפתחו לפני שנה – לא מעניינים אף אחד.

מה לא עובד?

חברים יקרים תקשיבו ותקראו היטב, זה מבוסס על 15 שנה של ניסיון מול משכנתאות לפושטי רגל. אם מאז שקיבלתם הפטר, היה לכם פיגורים בהלוואה, חריגות מהמסגרת, צ’ק שחזר, הוראת קבע שחזרה, הוצאה לפועל או כל בעיה אחרת- אין שום סיכוי לקבל משכנתא. אפס.

אם אתם מחליפים עבודות ולא עובדים קבוע באותו מקום, אם אתם לא מפקידים את התלושים בצורה מסודרת בחשבון, אם אתם מנהלים עסק או חברה, כאשר אתם לא מדווחים הכנסות בצורה רצינית, אם העסק שלכם קיים בצורה מסודרת פחות משנתיים מלאות עם דוחות טובים, אין שום דרך לקבל משכנתא.

למה בעצם?

הבנקים מפחדים מאנשים שעברו פשיטת רגל, הסיבה לכך היא שאנשים שעברו פשיטת למעשה החליטו בצורה מודעת לא לשלם את החובות שלהם. אני רוצה שתבינו, הבנקים ממש לא רוצים אנשים שעברו פשיטת רגל- המטרה שלנו היא להגיע למצב שבו אנחנו מוכיחים מעבר לספק סביר, שאנחנו מתנהלים הרבה יותר מסודר ויציב מכל אחד אחר.

מרטין בוקסדורף- 0508116397 או maratbok@gmail.com

בשיתוף מרטין בוקסדורף

כדאי להכיר