בשיתוף תוכן שיווקי
יחד עם זאת, זה כלי שיכול לשרת את העסק באופן אופטימאלי, בזכות המידע שהוא מספק, האופן בו הוא מוצג והמקומות בהם בוחרים להציג אותו.
על מנת להבין איך יוצרים סרטי תדמית לעסקים בצורה נכונה, על מנת שישרתו אותם על הצד הטוב ביותר, צריך להבין תחילה מה ההבדל בין סרטי תדמית לבין פרסומות רגילות, כפי שאנחנו נחשפים אליהם, הן בטלוויזיה, אינטרנט או בתי קולנוע.
מה זה סרט תדמית ומה המאפיינים שלו?
על פניו, לא אמורים להיות הבדלים בין סרטי תדמית לעסקים לבין פרסומות רגילות המופיעות בטלוויזיה מסחרית או במקומות אחרים. בשני המקרים, מדובר על ייצוג חיובי לעסק. אך יש הבדלים באופן בו הם מוצגים ובמידע שהם מספקים.
סרטי תדמית לעסקים, נמשכים יותר ממספר דקות כפי שפרסומת רגילה מוצגת, הם יכולים להימשך חצי שעה ואפילו יותר. המטרה היא להציג את העסק על כל רבדיו, בצורה חיובית, אופטימית, במטרה לגרום לצופים להבין מדוע העסק, מוצריו ושירותיו, הם הפתרון הטוב ביותר עבורם. כמו כן, סרטי תדמית, מציעים הרבה יותר מידע, הרבה יותר פרטים, פעמים רבות הם מציגים את ההיסטוריה של העסק, הווה ותוכניות לעתיד. זאת להבדיל מפרסומת שמתעסקת בכאן ועכשיו.
עוד נקודה שמאפיינת סרט תדמית ומבדילה אותו מפרסומות רגילות היא אופן הצגתו. סרטי תדמית לעסקים יוצגו בפני קהלים שונים במגוון מקומות. החל מאירועים פנימיים של העסק וכלה באירועים חיצוניים, דוגמא כנסים, ירידים, וכן באתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ועוד. זאת להבדיל מפרסומת שגרתית שתוצג בטלוויזיה מסחרית, אינטרנט או בית קולנוע.
כיצד יוצרים סרט תדמית לעסק בצורה נכונה
בשביל לייצר סרט תדמית לעסק, צריך ללמוד עליו, להכיר אותו לעומק, היסטוריה שלו, בעלים, מנהלים ועובדים, מוצרים ושירותים, מתחרים ועוד. כל דבר אשר יכול להשפיע כך או אחרת על הסרט וכל דבר שיכול לספק מידע שיהיה ניתן להשתמש בו במהלך הכנתו.
אחרי שעושים את התחקיר הרלוונטי, אז צריך גם לאפיין את המטרות של הסרט, מה רוצים להשיג דרכו ואל מי מבקשים לפנות בעזרתו. ברגע שמאפיינים את המטרות, אז אפשר להתחיל ולבנות את הסרט. אפשר להחליט איך הוא ייראה, באילו כלים נשתמש, מה הוא יכלול, ועוד.
מעבר לכל העניין של הפרטים, ראיונות, צילומים ושאר הדברים הקשורים להכנת הסרט ברמה הבסיסית, צריך גם להתייחס לכותרות, פתיחים, סגירים, ופרטים טכניים אחרים שיכולים להשפיע על העיצוב של הסרט ועל האופן בו הדברים המוצגים בו ישתלבו בצורה סדירה. כאמור, הסרט נועד לשרת מטרה מסוימת, ועל פי מדד זה צריך לבחון אותו.
בשיתוף תוכן שיווקי
