בשיתוף תוכן שיווקי
משהו שפשוט חייבים לשתף עם העולם. זה יכול להיות סיפור ארוך או קצר, שמבוסס על אירועים אמיתיים או דמיוניים, וזה יכול להיות ספר עיוני בתחום כזה או אחר. הכול אפשרי, אבל בהחלט צריך רעיון.
איך חושבים על רעיון לספר? כדי לענות על התשובה הזו, כדאי להבין מיהם האנשים שכותבים ספרים בימינו. כפי שאתם בוודאי יודעים, כתיבת ספרים היא לא מלאכה בלעדית עבור סופרים מפורסמים, כולם יכולים לכתוב ואפילו להוציא לאור, אם יש להם את הכסף הדרוש לכך. אלה האנשים שגם בוחרים לעשות את זה:
אנשים שיש להם משהו לספר
עידן הרשתות החברתיות לימד אותנו על עצמנו ועל האנושות. למשל, הוא הדגיש כמה חשוב לנו לשתף אחרים בחוויות, בדעות ובחיים שלנו באופן כללי. עם זאת, לא תמיד הפלטפורמות האלה מספיקות. למרבית האנשים יש לפחות סיפור אחד, משמעותי יותר מאחרים, שהם רוצים לספר. במקרים רבים זהו סיפור אישי הנוגע למאבק פנימי, לקח שנלמד או נקודת מפנה – משהו שקוראים רבים יוכלו להזדהות איתו אם יתואר בספר.
כמובן שספר לא חייב להיות מבוסס עם מקרה אמיתי, או אפילו הגיוני. דרכים נוספת לספר סיפור הן מחקר ותיעוד או לחילופין עבודה עם הדמיון. גם ספר מדע בדיוני יכול להציג דמויות מקוריות ומרתקות ולתאר עלילה שתמשוך קוראים רבים. קשה להגדיר בדיוק מה הופך סיפור לכזה ששווה לספר, אבל אנשים מסוימים פשוט לא יכולים שלא לנסות.
אנשים שמתמחים בנושא כלשהו
כולנו לומדים ממומחים, ואחת הדרכים לעשות את זה היא קריאת ספרי ‘לימוד עצמי’. עבור מומחים, ספר עשוי להיות כלי להצגת הידע שלהם ולמתן עצות והדרכה לאחרים. בתרחיש אופטימי, ספר כזה יכול להזניק אותם לעמדה של פאנליסטים בתוכניות שונות בטלוויזיה, ולעשות פלאים עבור הקריירה והמוניטין שלהם.
אנשים שרוצים לקדם את העסק
יזמים ואנשים עסקים בוחרים לעיתים לכתוב ספר שנוגע בתחום העיסוק שלהם. ספר כזה יכול לשמש ככרטיס הביקור הטוב יותר, ולעזור לעסק לצמוח. אפשר להציע ללקוחות חדשים וקיימים את הספר, בחינם או בתשלום, ולגרום בעזרתו לחיבור חזק עם החברה ועם המותג. ספרים הם כלי שיווקי לכל דבר.
אנשים שרוצים לעורר השראה
לא משנה באיזה סוג ספר מדובר, לכל טקסט שמתפרסם יש את הפוטנציאל לגעת באנשים ולחולל שינוי של ממש. כתיבה של ספר יכול להשפיע על אנשים, להניע אותם ולרגש. ספר מסוגל ליצור חיבור רוחני של ממש, לספק מוטיבציה והשראה.
אנשים שרוצים להצחיק או לבדר
אנחנו תמיד זקוקים להומור בחיים שלנו, וזה תענוג אמיתי לקבל אותו באמצעות ספר. סאטירה, סיפורים מצחיקים, קומיקס – זה לא משנה. ממש לא חייבים לעלות על במה כדי לבדר ולשעשע.
בשיתוף תוכן שיווקי