אזרחות רומנית – מה אתם צריכים לעשות כדי לקבל אותה?

אזרחות זרה נוספת על אזרחות ישראלית היא משאת נפשם של ישראלים רבים אשר מעוניינים לקבלה, ויש בה הרבה תועלת. היא יכולה לאפשר לאדם להתגורר במדינה אחרת וליהנות מכל הזכויות של האזרחים באותה מדינה. יש כל מיני מדינות שמאפשרות לקבל אזרחות, אבל מי שיכול לקבל אזרחות במדינה ששייכת לאיחוד האירופי, הוא בר מזל במיוחד, משום שלאחר קבלת האזרחות אפשר להוציא גם דרכון – והדרכון הוא דרכון אירופי. לכן, אם יש לכם פוטנציאל לקבל אזרחות רומנית ודרכון רומני – כדאי מאוד שתממשו אותו

freepik

בשיתוף עמותת אזרחים ושורשים

האיחוד האירופי כולל 27 מדינות, ורומניה הצטרפה אליו בשנת 2007. אזרחות רומנית למעשה פותחת בפני מי שמחזיק בה את השער לכל המדינות החברות באיחוד – כך שלאחר קבלת האזרחות תוכלו להוציא גם דרכון רומני ולהתגורר ולעבוד בכל מדינה באיחוד האירופי, החל מרומניה ועד גרמניה.

אחד היתרונות הגדולים, שישראלים רבים בעלי דרכון אירופאי מנצלים, הוא בלימודים אקדמאיים מסובסדים. יתרון אחר נוגע לרכישת קרקעות ונדל”ן באירופה, כולל אפשרויות נוחות של מימון.

אזרחות רומנית – מה אתם צריכים לעשות כדי לקבל אותה?

בהתאם למדיניות של ממשלת רומניה, כיום כל צאצאיו של יליד רומניה רשאים להגיש בקשה לקבלת האזרחות.

אולם, כדי להוכיח את הזכאות שלכם לקבל אזרחות רומנית, יש לבצע תהליך די ממושך. כמובן, זה לא מפתיע – שום מדינה לא מעוניינת לחלק אזרחות לכל מי שחפץ בכך, והיא מקנה את האזרחות רק למי שזכאי לכך, בהתאם לחוקיה. מדובר בתהליך שנמשך כמה חודשים, ולכן כדאי להתחיל אותו כמה שיותר מוקדם.

המשימה הלא פשוטה היא להשיג את המסמכים והאישורים שיוכיחו את הזכאות שלכם לקבל אזרחות רומנית – ויש רבים כאלה. האתגר הוא שהם נמצאים ברשויות ברומניה.

לכאורה, אין סיבה שאדם לא ינהל את התהליך מתחילתו ועד סופו בעצמו, אלא שזה לא כל כך פשוט. לאחר שתשיגו את המסמכים, שגרירות רומניה בישראל תשלח אותם לרומניה ורק אז יחל השלב הבא והלא פחות מתיש – בדיקה וקבלת אישור סופי של משרד המשפטים הרומני. החוק הרומני סבוך, וקל למי שאינו איש מקצוע לטעות בתהליך. המסמכים כמובן צריכים להיות מתורגמים לרומנית בצורה נאמנה למקור ועל ידי גורמים המוסמכים לכך. שגיאה קטנה במילוי הטופס, תחזיר אתכם לנקודת ההתחלה.

אזרחות רומנית – קשה לקבל אותה בלי סיוע מקצועי

למעשה, אם אתם צאצאים למשפחה שיש לה שורשים ברומניה, קיים סיכוי גדול שאתם זכאים לאזרחות רומנית – אבל ייתכן שכדי להוכיח זאת תזדקקו לעזרה. כאמור, כשמדובר בנושא קריטי כמו אזרחות, מדינות אינן מתייחסות בקלות ראש לבקשות שהן מקבלות – וכך גם ממשלת רומניה. יש להשיג מסמכים רבים שמעידים על אילן היוחסין של המשפחה, ומאחר שככל הנראה אתם אינכם דוברים את השפה והמסמכים הללו לא נמצאים ברשותכם אלא ברומניה – מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שיודעים להתמודד עם הביורוקרטיה הרומנית.

לא פלא שרבים ממבקשי האזרחות הרומנית נעזרים בשירותים שמציעה עמותת אזרחים ושורשים – עמותה שמסייעת לישראלים ממוצא רומני ולצאצאיהם לקבל או לאשרר אזרחות רומנית. העמותה מקשרת את הפונים אליה למומחים וליועצים משפטיים ברומניה, כך שכל הפעולות מתבצעות ברומניה, בשפה הרומנית, באמצעות אנשים מנוסים ומקצועיים. יש לכך חשיבות מיוחדת כאשר נדרש מכם לשחזר מסמכים או לעבוד מול בתי משפט ברומניה.

בשורה התחתונה, עבור מי שיש לו פוטנציאל להיות בעל אזרחות רומנית, שווה להשקיע את המאמץ כדי לקבל אותה.

בשיתוף עמותת אזרחים ושורשים

כדאי להכיר