בשיתוף accessiBe
חברת הסטארט-אפ הישראלית accessiBe המפתחת טכנולוגיה חדשנית לנגישות אתרים עבור אנשים עם מוגבלויות, החלה להציג בימים אלה פרסומת בטלוויזיה האמריקאית. הפרסומת מעוררת מודעות ומקדמת את מסר הנגישות לאנשים עם מוגבלויות.
הפרסומת מלווה בסלוגן “בלתי ניתן לעצירה” (“The Unstoppable”), ומשתתפים הם אנשים עם מוגבלויות ידועים בעולם, שזכו לקבל הזדמנות והגיעו להישגים מזהירים בתחומם. ברשימת השמות: השחקנית והסופרת אמילי קראנקינג עם שיתוק מוחין, המרצה מעוררת ההשראה איימי קופלנד שזיהום חיידקי הוביל לכריתת הגפיים שלה, והמתאבק קייל מיינארד שנולד ללא גפיים וטיפס להר הקלימנג’רו.
שיר אקרלינג, מנכ”ל accessiBe, מסביר על חשיבותה של הפרסומת: “כיום אין עדיין מודעות גבוהה לנושא הנגישות ברשת בקרב בעלי עסקים, והדבר פוגע באנשים עם מוגבלויות שמתקשים לגלוש באתרים שאינם נגישים. עם העלאת המודעות לנושא, יותר ויותר בעלי עסקים יבקשו ליצור סביבה טכנולוגית ידידותית גם לגולשים עם מוגבלויות שיגיעו אליהם, ובכך יגדילו את החשיפה לאתרים שלהם”.

הפרסומת נכתבה והופקה על ידי צוות של אנשים אנשים עם מוגבלויות, מתוך כוונה להעצים את המסר החברתי שלה. “הפרסומת שלנו באה לעודד את תחושת ההעצמה בקרב אנשים עם מוגבלויות. המטרה של הטכנולוגיה שלנו היא להעלים כל מכשול שעומד בדרכם. אינטרנט נגיש מאפשר לאנשים עם מוגבלות להצליח כמו כל אחד. בזכות המוטיבציה הגדולה שלהם להצליח, הם בלתי ניתנים לעצירה ומגיעים להישגים גבוהים”, משתף מייקל הינגסון, מנהל החזון הראשי של accessiBe.
חברת accessiBe הישראלית, שהוקמה בשנת 2018, יצרה מערכת חדשנית מבוססת בינה מלאכותית וקלה לתפעול, אשר מותקנת באתרים והופכת אותם לנגישים. גולשים עם מוגבלות עם קשיי ראייה, שמיעה וקשיים מוטוריים יכולים לשנות באמצעות יישומון אינטראקטיבי בזמן אמת פונקציות שונות באתר לפי צרכיהם. כמו למשל את ערכת הצבעים, גודל הגופן, ריווח התווים, כיוון, אנימציה ועוד. בכך ניתנת להם האפשרות לגלוש מבלי שמגבלתם תעמוד בדרכם. הפעולה מסייעת להרחיב את חשיפת האתרים לאוכלוסייה נוספת, שלא יכלה לגלוש בהם ללא עזרת המערכת.
כיום קיימת חובה להתקין בכל אתר מערכת לנגישות אתרים, לאור דרישות הרגולציה בנושא זה, עם תקנים שנקבעו בהנחיות נגישות תוכן האינטרנט (WCAG 2.1) ובחוק האמריקאים עם מוגבלות (ADA).
בשיתוף accessiBe