בשיתוף Hova
אלא שאתר הביטוח “חובה” הרים את הכפפה והצליח לייצר פתרון מושלם לבעיה שלא שמנו לב לקיומה: כדי ליהנות מתיקו שמשה שבורה לרכב או לגרור רכב תקול למוסך עד היום היה עלינו להחזיק ביטוח מקיף או צד ג. אם מדובר ברכב שמשמש אותנו לנסיעות בודדות ? אם לא תהיו מעוניינים בביטוח מקיף או צד ג’ או אפילו אם חברת ביטוח תדחה אתכם חלילה, מי יגרור את הרכב למוסך או יחליף שמשה בעלות של אלפי שקלים ?
ההיגיון הצרכני החדש: לשלם רק על מה שבאמת צריך
בישראל יש עשרות אלפי נהגים שמסתפקים בביטוח חובה בלבד. חלקם נוהגים ברכב ישן או משני, חלקם משתמשים ברכב לעיתים רחוקות בלבד, ואחרים פשוט מבקשים לחסוך בהוצאות השוטפות.
אליהם מצטרפת קבוצה הולכת וגדלה של נהגים שחברות הביטוח דחו את בקשתם לביטוח מקיף, לרוב בשל היעדר עבר ביטוחי או ריבוי תביעות רכוש.
עד היום, אותם נהגים נאלצו לוותר גם על השירותים הנלווים — גרירה, התנעה, החלפת גלגל, תיקון שמשה או רכב חלופי. שירותים שבפועל נצרכים לעיתים קרובות הרבה יותר מתביעת תאונה. כעת, בזכות פתרון חדש של אתר חובה, הם כבר לא צריכים לוותר.
איך זה עובד בפועל
עלות ביטוח מקיף לרכב ממוצע עומדת כיום סביב 5,000 שקלים בשנה. מתוך סכום זה, רק כ־400 שקלים מוקדשים לשירותי הדרך והשמשות.
הרי ברור שהחברות עצמן אינן מספקות את השירות – הן רוכשות אותו מחברות מתמחות כמו שגריר, שלמה שירותי דרך ואחרות, ומשלמות להן מתוך כספי הפוליסה את עלות המנוי השנתי.
המודל של אתר השוואת ביטוחי הרכב Hova הופך את הסדר הזה על ראשו: הצרכן רוכש רק ביטוח חובה, ומוסיף לפי בחירתו את השירותים הנלווים – ישירות מספקי השירות עצמם, ובכך חוסך מאות ואף אלפי שקלים בשנה.
שירות טוב יותר בפחות כסף
השירותים הנלווים זמינים לכל נהג, גם בלי ביטוח מקיף. מדובר באותם שירותים בדיוק, מאותן חברות מוכרות, אך במחיר הוגן ושקוף – וללא תשלום עבור כיסויים שאינם נדרשים. כך יכול כל נהג להרכיב לעצמו חבילת ביטוח “חכמה” המותאמת לשימוש האמיתי שלו ברכב.
לרוב הכיסוי דרך אתר חובה יהיה טוב יותר לעומת הכיסוי הנרכש דרך חברות ביטוח המקיף, מכיוון שחברות הביטוח רוכשות את המנוי מחברות הגרירה במחיר מוזל, כדי להוזיל את המחיר וליהנות מהפער בין עלות המנוי ללקוח לבין העלות בפועל – הן מצמצות את הכיסוי למינימום האפשרי.
לעומת זאת באתר חובה ניתן לרכוש מנוי שירותי הכולל גם:
– החלפת גלגל כשיש פנצ’ר ויש גלגל חלופי
– גרירה ושירותי דרך גם מכביש 6 הדורש תשלום אגרה
– גרירה מחניון תת קרקעי (מה שחברות הגרירה מחייבות תשלום נוסף)
– גרירה אחת חוזרת על אותה תקלה (מה שלא מכוסה בפוליסה רגילה)
– רכב חלופי ל 30 ימים בגניבה
– תיקון והחלפת שמשות כולל הגומיות (אם הגומיות מסביב לשמשה התייבשו, בחברות ביטוח מסויימות הזגג יגבה תשלום נוסף)
כמו כן, ניתן לרכוש באתר חובה גם כיסויים נוספים כגון שבר פנסים ומראות צד, החלפת שמשות מקוריות ועוד… וכל זה בנוסף לביטוח חובה בלבד.
היתרון הצרכני: שליטה, שקיפות וחיסכון
מודל זה משקף מגמה רחבה יותר בעולם הפיננסים: מעבר לצרכנות מודעת, שבה הצרכן משלם רק על מה שהוא באמת צריך, מאפשר לצרכן לרכוש מגוון מוצרים בדרך ישירה ונוחה ללא תלות באף גורם מסחרי. במקום מוצר ביטוחי אחד “מנופח” הכולל רכיבים רבים שלא תמיד רלוונטיים, הנהג מקבל שליטה מלאה, שקיפות מלאה – וחיסכון אמיתי.
בשורה לנהגים ולשוק כולו
“שנים חינכו את הציבור לחשוב שביטוח חובה הוא רק בסיס לביטוח מקיף”, אומרים באתר חובה, “אבל האמת היא שאפשר ליהנות מאותם שירותים גם בלי לשלם על פוליסה מלאה. אנחנו נותנים לצרכן לבחור – ומחזירים לידיו את השליטה”.
התוצאה: ביטוח חובה במחיר תחרותי, עם כל השירותים הנלווים החשובים — גרירה, שבר שמשות, רכב חלופי ושירותי דרך — ובחיסכון של אלפי שקלים בשנה.
חשוב לזכור
אתר חובה נועד למצבים בהם החלטתם מסיבה כלשהי לרכוש ביטוח חובה בלבד. ההמלצה המקצועית של האתר היא לא לוותר על ביטוח מקיף או צד ג’ לפי בחירתכם. אתר חובה מספר שירות השוואת מחירי ביטוח מקיף וצד ג וחוסך בעלויות הביטוחים הללו.
אך אם בכל זאת החלטתם לרכוש ביטוח חובה בלבד – אל תוותרו על מנוי בעלות 340 ש”ח או מנוי מורחב ב 450 ש”ח ותהנו ממנוי שירותי דרך חופף לביטוח חובה מבלי להוציא אלפי שקלים על ביטוח מקיף.
בשיתוף Hova
