בשיתוף מועדון השיווק של אביבית שלומוביץ-דהן
“בעולם החדש, בעלות עסק קטן לא צריכות עובדים, לא צריכות להיות טכנולוגיות ולא צריכות להשתעבד לסטורי. עסקים מהדור החדש גם משפיעים על אנשים וגם מרוויחים יותר כסף בפחות מאמץ.“
תוכלי להסביר?
“יש מיתוס בעיקר אצל עסקים שהם הפרזנטורים כלומר ONE WOMAN SHOW שהן צריכות לעשות הכל: לשווק, למכור, לתת שירות, תמיכה, לערוך ומה לא.. והקטע? שיש דרך אחרת.
אני והלקוחות שלי בנינו עסק שעובד בשבילנו, בלי ניהול מורכב, בלי כאבי ראש, עסק עם יותר חופש, איזון ללייף סטייל שאני רוצה, לאימא ולבת זוג שבא לי להיות ועם יותר כסף בבנק. וכל אחת שהיא מעולמות היעוץ, הטיפול, השירות, האימון יכולה לעשות את זה בעסק שלה.”
אפשר לנהל עסק בלי עובדים?
“ניהול עובדים שואב אנרגיה, זמן וכסף. בתחילת הדרך ממש אין צורך לגייס וגם בהמשך יש פתרונות. נכון להיום יש לי בעסק צוות פרילנסרים לפי צורך כי אני בעד ניהול רזה וסיסטם (מנגנונים) שעובדים. אגב, גם גיוס צוות נותן חופש, כי בעלת העסק מפנה את הזמן שלה לדברים אחרים. זה מינוף שאני גם מלמדת במועדון השיווק, עם זאת מערכות דיגיטליות לא חולות, לא מבקשות העלאה, לא צריך לנהל את המוטיבציה שלהם. כשיש לך דפי מכירה מעולים או מיילים אוטומטיים הם אנשי המכירות שלך לתמיד. כשיש לך 2-3 שיטות לשיווק ONE TO MANY יש לך כסף, חופש, הגשמה ולייפסטייל שאת בוחרת לעצמך ולמשפחה שלך.
מה הכוונה ONE TO MANY?
“עסקים מבזבזים זמן בשיחות מכירה 1:1, עם אנשים לא רלוונטים, לא מדויקים, שלרוב צריך לרדוף אחריהם בשיחות פולואפ והם גם לא תמיד עונים. אני מלמדת עסקים לשווק ולמכור פעם אחת להמון, להרבה אנשים. זה מקצר את הדרך ולא מתיש.”
איך עושים את זה בפועל?
“לפני שאתן ממש דרכים פרקטיות לעשות את זה, רק אבהיר שלא צריך להיות טכנולוגיות או מתכנתות. הלקוחות שלי ואני ממש לא מהייטק ועדיין מייצרות תוצאות. כן צריך להפשיל שרוולים פעם אחת, לבנות את ה”מכונה” כמו שצריך, לפתח מיומנויות חדשות ואז יש לך חופש לתמיד בעסק.
תחשוב על זה כמו נהיגה- בפעמים הראשונות עולים על הכביש עם חששות, נכון? אבל מתרגלים כמה פעמים ואז זה הופך לאוטומטי… ככה מנהלים עסק שעובד בשבילך. זה נשמע חלום אבל זה אמיתי לגמרי.
למשל קורס דיגיטלי קטן. לקוחות אוהבים לצרוך, ללמוד לבד נושא מסוים של בעיה ספציפית שבוערת בהם ולקבל תוצאות. בדר”כ המחירים ללקוח יהיו עד 300 ₪, זה מחיר סמלי שאין לאנשים בעיה להוציא באונליין. מהצד של בעלת העסק היא מקימה את הקורס פעם אחת בשיטה מדויקת ומשווקת לתמיד. מה הסיכוי שלה להגיע למאות ואלפי אנשים בלי לבזבז את הזמן שלה? אין סיכוי. רק קורס דיגיטלי מאפשר את זה. בלי לדבר עם אנשים במכירות, ולייצר הכנסה מכובדת לשנים.
תכנית דיגיטלית: פה אנחנו מדברים על תכנית “עבה” יותר עם שיעורים דיגיטליים מוקלטים מראש לצד ליווי או תמיכה מרחוק של בעלת העסק. תכניות דיגיטליות אפשר לשווק באלפי שקלים. מספיק שיש תכנית אחת כזו כחלק מסל המוצרים ובעלת העסק במקום אחר מבחינת הכסף שתכניס, החופש שלה וההשפעה על הלקוחות.”

.
מה לגבי פה לאוזן?
” לדעתי מי שמגיע מפה לאוזן זה בונוס. אי אפשר באמת לצמוח אם מתבססים רק על זה. פה לאוזן סופו סגירת עסק. זה להתגלגל בעסק. יש מלא מוכשרות, אלופות בתחום שלהן, אבל אין להן מושג איך לשווק או למכור, ובסוף סוגרות את העסק. אגב גם להסתמך רק על הסטורי או פוסטים אורגניים סופם סגירת עסק. החשיפה אפסית ואי אפשר באמת להתבסס רק עליהם. יש להם מטרות אחרות כמו לחמם את הקהל, לקבל הצצה לראש של בעלת העסק אבל בטווח הארוך אם רוצים הכנסה יציבה לשנים אי אפשר להסתמך על זה.”
אוקיי אז איך כן את ממליצה לשווק ולא להישחק?
“וובינרים! השיטה אהובה עלי. זו הרצאה אונליין שבנויה בשיטה סופר מדויקת ובסופה נותנים הצעת מכירה ייחודית רק למשתתפים , את ההצעה לא יראו בשום מקום אחר לעולם.
תחשוב למשל על מדריכת הורים או מטפלת בפרחי באך שרוצה למכור את הסדנאות /הקורסים שלה, היא עולה לשידור של שעה, בפעם אחת, לקהל מדויק שמעוניין להקשיב לה, היא מבססת אמון וסמכות מולם, בלי רעשים והסחות דעת שיש ברשתות, ובסיום הוובינר היא נותנת להם הצעה. גם אם לא כל מי שישתתף יקנה, חלק מהם יקנה, היא תעשה 4-5 ספרות בשעה. איפה היא היתה יכולה להגיע לתוצאות כאלו של לשבת בבית, להביא מאות אנשים בשידור להרצאת אונליין ולמכור בעשרות אלפים בשעה להמונים?”
“אגב, עוד שיטת שיווק להמונים שמתאימה לטיפוסים יותר ביישניים הם למשל הדרכות מצולמות מראש. מצלמים פעם אחת הדרכה מהנייד שרלוונטית לקהל יעד של בעלת העסק, ובשיטה מדויקת מובילים אותם להוריד את ההדרכה. ככה גם בונים רשימת תפוצה במייל- נכס דיגיטלי נוסף עם מלא כסף על הרצפה מקהילה שבונים ורק מחכה לרכוש, וגם מי שהוריד את ההדרכה יש לו אפשרות כבר להשאיר פרטים לשיחת ייעוץ והוא מגיע חם ובשל יותר לשיחת מכירה טלפונית. גם פה בונים פעם אחת את ההדרכה ומשווקים לשנים.”
יש עוד עשרות שיטות לשיווק ONE TO MANY הנה עוד דוגמא: אתגר דיגיטלי. מביאים לקבוצת וואטסאפ קהל יעד מדויק של בעלת העסק, נותנים להם משימות יומיומיות לביצוע במשך 5-7 ימים, הקהל משתף בקבוצה, רואה הצלחה מיידית ומתחבר לבעלת העסק. ביום האחרון של האתגר מציגים הצעת מכירה מטורפת רק למשתתפי האתגר. גם פה אפשר להכניס עשרות אלפי שקלים בשעה. כל בעלת עסק שנותנת שירות יכולה לעשות את זה ולהיצמד לשיטה שאותה אני מלמדת.”
כשאני רוצה לראות דוגמאות, אביבית מראה לי מלא סיפורי הצלחה באתר:
“בנינו קורס דיגיטלי, העלינו מחירים, בנינו מוצר ברור, במהלך הליווי ההכנסות גדלו עד 30,000 ש”ח.”
“כבר בהשקה פנו אלי לקוחות לקנות את התכנית, למדתי הכל מדפי נחיתה, וובינרים, ואני מוכרת ב5 ספרות כל חודש”
” “איפה מטפלת רגשית ושיווק? אלו עולמות שונים זה רחוק ממני.
אחרי PROVERSION אני יודעת לשווק, למכור, לעשות פרזנטציות, נעלם לי הפחד מחשיפה בוידאו, אני יודעת אינסטגרם, סרטונים, טכנולוגיה, אני במקום אחר לגמרי!”
השיטה שלך מתאימה לכל עסק?
“שיווק בדיגיטל ומוצרים דיגיטליים אמורים לעשות קפיצה קוואנטית בעסק זה מה שנעשה בליווי עסקי PROVERSION שמתאים לכל מי שעוסק בתחום טיפול, יעוץ, אימון, בעלות מקצועות חופשיים, נותני שירות, אגב לא משנה אם הן בתחילת הדרך ורק יצאו לעצמאות או לכאלו שכבר היומן שלהן מלא, הגיעו לתקרת זכוכית ומחפשות את הקפיצה הבאה. יש לנו המון סיפורי הצלחה וזה לגמרי אפשרי לכל בעלת עסק שהחליטה להיות בייעוד והגשמה שלה ולחיות את החיים שהיא רוצה באמת.”
רוצה עסק עם יותר חופש והשפעה?
לתכניות הליווי וסיפורי הצלחה לחצו פה:
לאינסטגרם לחצו פה:
בשיתוף מועדון השיווק של אביבית שלומוביץ-דהן

