בשיתוף מעטפת
יצאנו לבדוק עמדות קידום מכירות שמצליחות במקום שבו רבים נכשלים. חקרנו מה הן עושות, איך זה עובד ומה גורם להם להגדיל טראפיק והכנסות בלי לעשות שמיניות באוויר.
תיאור: מתקן כדורים ענק. קרדיט: מעטפת אטרקציות לאירועים
קידום מכירות בשנת 2025: מה באמת עובד?
שיווק הפך להיות זירה צפופה. כולם מציעים “הנחות”,”משיקים קולקציות” ודוחפים מסרים לקהל שכבר הבין מזמן את הפרינציפ.
הלקוח הפוטנציאלי, שצורך מסרים שיווקיים בכל פלטפורמה אפשרית, מגלה אדישות למהלכים שלא מייצרים עבורו ערך מובהק או חוויה מוחשית. בתוך השחיקה הזו, עולות שוב עמדות הקד”מ – לא כגימיק, אלא ככלי שיווקי שמחזיר את הפוקוס לאינטראקציה ישירה ומעורבות רגשית.
המודל פשוט: במקום לדבר על המותג דרך המסך – יוצרים מגע אמיתי עם הקהל דרך עמדות פעילות, ומניעים אותו לפעולה פיזית שגורמת לו להתחבר למסרים, להזדהות איתם ולעשות פעולות אקטיביות כמו השארת פרטים, הרשמה או רכישה.
עמדות קד”מ – יצאנו לראות מקרוב את ה-3 הטובות ביותר שעושות באזז בעולם השיווק:
1. Big Win: יותר ממשחק מזל
במבט ראשון, מדובר בעמדה המזכירה מכונת מזל מהקזינו: כפתור אחד, גלגל מסתובב, תאורת LED מרצדת, וצליל זכייה חד שמספקים ללקוח חוויה קצרה, מיידית, אבל בלתי נשכחת.
עמדת Big Win מצליחה לבלוט במתחמים מסחריים, בקניונים ובאירועי קידום מכירות בהתאם לשילוב מדויק של ויזואל ואינטראקציה.
“ברגע שהמשתתף לוחץ – הוא בפנים,” מסביר אחד ממנהלי השיווק שהפעיל את המכונה בקניון TLV. “לא צריך להסביר כלום. זו חוויה אינטואיטיבית – והמעורבות של הלקוח היא כמעט מיידית.”
בפעילויות שערכה חברת מעטפת – שמנגישה פתרונות קד”מ מובילים בגזרת השיווק – נרשמה נוכחות גבוהה במיוחד של לקוחות סביב העמדה, הן בקניון TLV והן במתחמי קבוצת ביג. המכונה משכה לא רק משתתפים אלא גם צופים, יצרה תנועה לאזורי המכירה הסמוכים, והפכה במהירות לאובייקט צילום שתפס חזק חבר’ה שהצטלמו והעלו תמונות לרשתות.
לדברי עמוס, מנכ”ל מעטפת: “כל מנהלי השיווק ומנכ”לי המותג שהיו באירועים עם מכונות קד”מ פעילות כולל Big Win, דיווחו על עלייה ברמת המעורבות. אנשים הצטלמו, שהו יותר זמן באזור, והייתה תחושה מובהקת שיש פה משהו שונה, חזק, ממוקד – ובעיקר: עובד.”

.
2. מכונת כדורים: פתרון חכם לגירוי לקוח מיידי
לצד הנראות המרשימה, מכונת הכדורים מציעה מודל הפעלה פשוט אך אפקטיבי: לקוח ניגש לעמדה, שולף כדור, ובתוכו ממתין פתק – קופון, פרס, או קוד הטבה.
המשתתף אינו יודע מראש מה יקבל, והאלמנט של אי־הוודאות יוצר עניין מיידי. בהפעלת העמדה כחלק ממבצעי “קנה–קבל” בקניון עזריאלי, למשל, הדגש היה על יצירת תמריץ לרכישה בשטח, תוך מינוף הסקרנות הטבעית של העוברים והשבים.
בחברת מעטפת מדגישים את יתרונות הפשטות: “זו מערכת שמצליחה לאזן בין חוויית משתמש לבין מטרה שיווקית ברורה. ניתן להציב אותה כפעילות עצמאית, או לשלב כחלק ממערך רחב שכולל מועדוני לקוחות, הנחות ממוקדות והפניות לחנויות.”
המכונה מתאימה במיוחד למרחבים עמוסים כמו קניונים, כנסים ואירועי קידום מכירות, ומספקת פתרון מבוקר לגיוס תשומת לב – מבלי להכביד על הלקוח או על הצוות במקום.
.
3. תפוס את הדגים: אינטראקציה פשוטה – השפעה מתמשכת
מכונת הדגים אולי נראית כמו פעילות לילדים – אבל היא מתבררת ככלי רב־עוצמה גם בקהל של בני 30 ומעלה. המשתתף מקבל חכה מגנטית, מתקרב למיכל שקוף, ומנסה “לדוג” דג צבעוני. בכל דג מסתתר פתק – עם פרס, קופון, או הזמנה לפעולה שיווקית נוספת.
מעבר למשחק, מדובר בשיווק שמפעיל את הרגש. פעולה, פשוטה, לא תחרותית מדי, נגישה – ובעיקר: מושכת קהל מגוון. התוצאה? אינטראקציה לא מאולצת, שמתועדת פעמים רבות בטלפון ונשלחת לחברים.
בקניונים ובאירועי קד”מ נרשמה מעורבות מפתיעה גם בקרב מבוגרים, כולל לקוחות חוזרים. בכנסים עסקיים – כמו אירועי הייטק וירידי תעסוקה – המכונה שימשה לפתיחת שיחה עם מבקרים, איסוף לידים והגברת תנועה למקום.
מנהלי שיווק שהיו נוכחים באירועים ששילבו מכונת דגים, שיתפו שמדובר בכלי שמחבר בין הלקוח למותג: “אנשים באים בשביל הכיף – ונשארים בשביל הקשר”.

.
לא מהלך חד־פעמי – אלא חלק ממערכת
עמדות קד”מ כבר מזמן לא עומדות לבד. כשהן משתלבות בתכנון רחב, כחלק מקמפיין או מיתוג מחודש, הן מסוגלות לייצר אפקט מצטבר: לא רק תנועה רגעית, אלא נוכחות שנשארת בזיכרון.
משווקים מנוסים יודעים שכיום – אין מקום לפעילויות מיותרות. כל עמידה בשטח, כל אינטראקציה וכל הטבה חייבים לשרת מטרה מדויקת. הפעולה אולי קצרה, אבל ההשפעה יכולה להיות ארוכת טווח.
מעטפת: חברת האטרקציות המובילה בישראל לאירועי קד”מ
מעטפת היא מהשחקניות המובילות בישראל בתחום האטרקציות לאירועי קד“מ. החברה מתמחה בפיתוח והפעלה של מתקנים אינטראקטיביים, עם דגש על חוויית משתמש, תפעול מוקפד ושילוב אסטרטגי בתוך מהלכים שיווקיים רחבים.
העמדות האלו הן חלק מקו מוצרים שנבנה סביב מטרה אחת: לייצר אינטראקציה חיה מול לקוח הקצה – עם תוצאה מדידה. לא אטרקציה שרק מושכת מבטים, אלא כלי שמחבר בין מותג לקהל – בשטח, בזמן אמת.
שטח ודיגיטל כבר לא שני עולמות
מכונה שמושכת לקוחות יכולה (וצריכה) להוביל אותם גם למהלך דיגיטלי: רישום לניוזלטר, מועדון לקוחות, סריקת קוד הטבה או שיתוף חברתי. זה בדיוק המקום שבו קד”מ פוגש דאטה, ואנרגיה של שטח הופכת לכלי מדידה שמזין את השיווק כולו.
העמדות החדשות לא מסתפקות ב”וואו ויזואלי” — הן נבנות מראש עם חשיבה על מדדים, טכנולוגיה ורצף פעולה: מהמשיכה הראשונית ועד להמרה.
אם אתה לא מושך – אתה לא קיים
הכלל הזה לא השתנה: אם לא עוצרים לידך – אתה לא במשחק. עמדות קד”מ כמו אלה שהבאנו כאן מצליחות לעצור את הלקוח בזכות חוויה ברורה, מסר פשוט, ותחושת זכייה. היום, אלה הן החוויות שגורמות לאנשים לעצור, להגיב ולזכור.
מה הופך פעילות שיווקית למכונה עובדת? 3 טיפים חשובים מאוד
1. לא לשעמם
עמדת קד”מ חייבת להיות מושכת באמת. לא “נחמדה”. לא “בסדר”. היא צריכה לגרום לאנשים לעצור פיזית. לצלם. להגיב. להצטרף. אגב, הלקוחות לא בהכרח מחפשים פרס יקר – הם מחפשים רגע של השתתפות, זכייה, תיעוד. עמדת קד”מ טובה מספקת להם את זה מיידית.
2. ניהול נתונים נכון
כל אינטראקציה היא הזדמנות למדידה, לליד, לריטרגטינג. המכונות החדשות מגיעות עם ממשק מדידה, סריקות QR וקופונים חכמים – כל מה שצריך כדי לחבר את השטח לדיגיטל.
3. התאמה מדויקת לפלטפורמה
עמדה שנראית טוב בצילום – תקבל שיתופים. כזו שאינה מצטלמת היטב – תיעלם. חשיבה ויזואלית מראש משפיעה ישירות על החשיפה.
שיווק שעושה באזז – יש עדיין חיה כזאת
בעולם השיווק של 2025, שבו הלקוחות מתוחכמים יותר, עייפים יותר, וזיהוי האלמנט הבא לחשיפה שיווקית – הוא אגוז קשה לפיצוח – משווקים צריכים לחשוב בראש פתוח.
עמדות פעילות אינן רק גימיק. הן נקודת חיכוך בין מותג לאדם. הן גורמות לו לעצור, להשתתף, ולהפוך לצרכן מתוך בחירה. השלישייה המובילה – Big Win, מכונת הכדורים, ומכונת הדגים של מעטפת – מוכיחה שיש עדיין מקום להפתעה גם ב-2025. לפעמים, זה כל מה שצריך כדי לנצח את הקרב על תשומת הלב.
ליצירת קשר עם מעטפת:
מספר ווטסאפ להזמנות: 076-599-3695
טלפון ליצירת קשר: 077-231-6383
מייל: Amos@maatefet.co.il
אתר: https://maatefet.co.il/
בשיתוף מעטפת

