בשיתוף קליבר
מי מאיתנו לא מכיר את זה: ברז שהתפוצץ דווקא בערב שישי, קצר חשמלי באמצע הלילה או מנעול שבדיוק כשאתה ממהר – נתקע. אתה פותח את הטלפון, מחפש באינטרנט “מנעולן דחוף”, ופתאום קופצים עליך עשרות שמות, טלפונים, כוכבים וחוות דעת… אבל בינינו – אתה עדיין לא יודע במי אפשר באמת לסמוך.
הנרטיב הישראלי בעשור האחרון הפך להיות זהיר, חשדן, כמעט אדיש. אנחנו כבר רגילים לאכזבות קטנות מהשירות שאנחנו מקבלים. התרגלנו לקבל “בערך”, לחשוש מהמחיר, לבדוק אם בעל המקצוע יגיע בכלל. כאן בדיוק נכנסת לתמונה קליבר – פלטפורמה חדשה, ישראלית, שמגיעה עם בשורה אמיתית לשוק: שקיפות, איכות, ואחריות – גם כלפי הלקוח וגם כלפי בעל המקצוע.
הכל מתחיל מהשטח
קליבר לא נוסד במשרד יוקרתי במגדל תל אביבי – הוא נולד בשטח. מאור בן יעקב ובניהו גמרסני, שני יזמים צעירים מנתיבות, ראו איך חברים, משפחה וגם הם עצמם נופלים פעם אחר פעם על שירותים כושלים. מה שהתחיל כבטן מלאה על המצב הפך למיזם עם שליחות: לשנות את חוקי המשחק. “הבנו שאין פה בעיה בטכנולוגיה – הבעיה היא באמון”, מספר מאור. “רצינו להחזיר לישראלים את היכולת להזמין בעל מקצוע בלי לחשוש.”.
מה זה בעצם קליבר?
אתר קליבר הוא אתר אינטרנט המאפשר לאנשים להזמין בעלי מקצוע מדורגים על פי חוות דעת קודמות – אך בשונה מאתרים אחרים, כאן לא מדובר רק ב’רשימה’. מדובר במערכת חכמה שמבוססת על תהליך סינון, בקרה והפקת לקחים מתמשכת. רק בעלי מקצוע שנמצאו ראויים נכנסים לרשימה, וכל פנייה מתועדת ונבדקת. קליבר גובה אחוז קטן מבעל המקצוע רק לאחר שהעבודה בוצעה, כך שגם לבעל המקצוע יש אינטרס ברור לתת שירות מצוין ללקוחות החברה.
איך זה עובד?
התהליך פשוט, מהיר, ונוח:
- נכנסים לאתר ובוחרים תחום שירות ואזור גיאוגרפי בשורת החיפוש.
- המערכת מציגה בעלי מקצוע שעברו סינון קפדני – לפי זמינות, אזור פעילות, דירוגי לקוחות קודמים והתמחות.
- מתקשרים לבעלי המקצוע לקבל הצעות מחיר וזמינות לעבודה.
- לאחר קבלת השירות – קליבר מתקשרים ללקוח לשאול איך השירות שקיבל, האם המחיר היה בסדר, והאם הוא ימליץ לגולשים הבאים אחריו.
מה הופך את קליבר לאתר בעלי המקצוע המתקדם בישראל?
מה שמייחד את קליבר הוא לא רק הטכנולוגיה, אלא הערכים שמובילים אותה. כל בעל מקצוע מקבל דירוג פנימי, על סמך תגובת לקוחות אמיתית – ולא רק כוכבים באתר. אם בעל מקצוע גובה מחירים גבוהים ללקוחות, לא נותן מענה מקצועי בזמן או מקבל פידבקים שליליים חוזרים – הוא מוסר מהמערכת לצמיתות.
“המטרה שלנו היא לא רק להפנות לקוחות – אלא לבנות אקוסיסטם בריא של שירות בישראל,” מסביר בניהו מנכ”ל החברה. “זה בא לידי ביטוי גם בפרטים הקטנים – כמו לוודא שהלקוח מקבל מענה תוך שעה, או שהמחיר שניתן מראש לא קופץ פתאום.”
איזה תחומים אפשר למצוא בקליבר?
קליבר מאגדת מאות בעלי מקצוע – קבלני בנייה, שיפוצניקים, אינסטלטורים, חשמלאים, מנעולנים, מדבירים, אנשי גבס וצבע, חברות ניקיון, מובילים ועוד.. כל תחום עבר אפיון ייחודי במערכת, כדי להבטיח התאמה בין הפנייה לנותן השירות המדויק ביותר.
אפליקציה חכמה לניהול הפניות של בעלי המקצוע
כדי לפשט את תהליך העבודה – לבעלי המקצוע שמפרסמים בפלטפורמה – קליבר פיתחה אפליקציה ייעודית שמרכזת את כל הפניות, מאפשרת לדווח על סגירת עסקה, ולבצע תשלומים בצורה מסודרת. האפליקציה פותחה מתוך הבנה מעמיקה של עולם בעלי המקצוע בישראל – ולכן היא פשוטה, עניינית וממוקדת, ועושה סדר בראש גם לבעלי מקצוע שהם לא טכנולוגיים, כדי שיוכלו לנהל לוח זמנים מסודר, וגם לעקוב אחרי הפניות שקיבלו.
חוויות מהשטח – לקוחות מדברים
אילנה מגבעתיים מספרת: “ניסיתי כמה אתרים בעבר, אבל תמיד קיבלתי שיחות ממלא בעלי מקצוע בלי לדעת מי מהם רציני. עם קליבר – קיבלתי שם אחד, דיבר איתי, הגיע בזמן, סיים מהר ובמחיר שקבענו מראש, ככה זה צריך להתנהל בשנת 2025 וכל הכבוד לתומכים בדבר.”
גם בצד של בעלי המקצוע מרגישים את ההבדל. אורן דבדא, מתקין עמדות טעינה מהצפון, משתף: “פעם הייתי תלוי בלידים כלליים והמלצות מפה לאוזן, היום אני מקבל פניות ממוקדות דרך אתר קליבר– הרבה יותר איכותיות. ככל שאתה נותן עבודה טובה ומדורג יותר טוב אתה מקבל יותר עבודה. אם לא – קליבר לא תיתן לך לעבוד דרכה. זה אינטרס משותף לשני הצדדים גם לבעל המקצוע וגם לקליבר לספק שירות טוב ללקוח הקצה.”

.
אין פשרות על איכות – רק הטובים נמצאים בקליבר
אחד המאפיינים הבולטים של קליבר הוא שבעלי מקצוע שלא עומדים בסטנדרטים פשוט לא ממשיכים. בשונה ממודלים של אתרים אחרים שבהם מי שמשלם יותר מופיע יותר למעלה, בקליבר מי שמופיע ראשון ברשימה הוא דווקא זה שיש לו הכי הרבה דירוגים מלקוחות, כך שיש אינטרנט לכל בעלי המקצוע לתת שירות מקצועי, ולהיות מדורגים הכי למעלה כדי לקבל יותר עבודה.
“אם מישהו מקבל 10 פניות ולא סוגר אפילו אחת מהן – מבחינתנו הוא לא מתאים לפלטפורמה,” אומר מאור. “זה עוזר לנו להבטיח שלקוחות מקבלים את הטובים ביותר, בלי תסכולים ובלי בזבוז זמן.”
חזון לעתיד – להפוך לסטנדרט חדש בישראל
קליבר הוקמה מתוך חזון לשנות את הדרך שבה אנחנו מזמינים שירותים – והיא כבר עושה את זה. עם מאות פניות שעוברות דרך האתר ביום, קהילה פעילה של בעלי מקצוע ולקוחות, וצוות יזמים שמחויבים לאיכות, העתיד נראה מבטיח.
במהלך השנה הקרובה מתוכננים שדרוגים טכנולוגיים נוספים, הרחבה לתחומי שירות חדשים, והשקה של אפליקציית קצה ללקוחות בשילוב AI מתקדם, המותאם לדור המבוגר והצעיר כאחד, כדי שכל לקוח שרוצה להזמין בעל מקצוע מעכשיו לעכשיו, יוכל להזמין דרך אפליקציית קליבר במהירות ובקלות.
קליבר היא הרבה יותר מאתר למציאת בעלי מקצוע. מדובר בפלטפורמה חדשנית, שמציבה סטנדרט חדש של אמינות, איכות וניהול. היא מחברת בין לקוחות לאנשי מקצוע – לא לפי פרסומות, אלא לפי תוצאות אמיתיות בשטח. עם מודל עסקי הוגן, מנגנוני בקרה קפדניים, ואפליקציה מתקדמת, קליבר מצליחה להפוך את חוויית השירות בישראל לפשוטה, אמינה ומהירה יותר מאי פעם.
כמה דברים שחשוב לדעת על קליבר
- שנת הקמה: 2024
- מייסדים: מאור בן יעקב ובניהו גמרסני, יזמים מנתיבות
- מיקום: משרדי החברה נמצאים בנתיבות
- בעלי מקצוע פעילים: מעל 350
- כמות פניות יומית: מאות פניות איכותיות מידי יום מגולשים בכל הארץ
- מודל עסקי: גובים כסף מבעל המקצוע רק אחרי שבוצעה העבודה, אין תשלום מראש
- מערכת ניהול: מעקב מלא אחרי כל פנייה, כולל תיעוד, תזכורות והקפאה של בעלי מקצוע לא פעילים
- טכנולוגיה: אפליקציה מתקדמת לבעלי מקצוע לניהול פניות, דירוגים ודיווחים
אפליקציה ללקוחות קצה צפויה לצאת עד תחילת שנת 2026, ותאפשר חוויית הזמנה פשוטה, מהירה ובטוחה ישירות מהנייד.
בפעם הבאה שאתם צריכים בעל מקצוע – אל תתפשרו. כנסו לקליבר ותקבלו חווית שירות יוצאת מן הכלל.
בשיתוף קליבר

