טל שרים

“שיווק זה לא קולה זירו” – ראיון עם טל שרים, מוביל את סוכנות הפרסום SHRIM DIGITAL

SHRIM DIGITAL – סוכנות הפרסום שמביאה תוצאות בלי רעש

בשיתוף SHRIM DIGITAL

תחום השיווק הדיגיטלי מלא בסוכנויות גדולות וקטנות, אבל טל שרים (30) יזם צעיר מחדרה החליט להקים סוכנות ייחודית משלו מתוך רצון לעשות את זה אחרת – מדויק ואישי יותר, עם צוות מנצח מהטובים בתחומם שמרכיב את הפאזל הדיגיטלי מכל הכיוונים – ממיתוג ועד קידום אורגני, מקמפיינים ממומנים ועד בניית אתרים – הסוכנות מצליחה לייצר תוצאות אמת בלי רעש וצלצולים. בלי הבטחות גדולות – עם עשייה חכמה.

אחרי כמה שנים של עבודה במשרדי פרסום מובילים בישראל, שבהן צבר ניסיון וידע והיה שותף להצלחות של לקוחות רבים, הוא הרגיש שהגיע הזמן לבנות משהו משלו.
בשקט ובביטחון הקים לפני שנתיים את סוכנות SHRIM DIGITAL, שבה שרים מוביל גישה רעננה ופרסונלית לעולם השיווק, בלי שטאנצים, בלי הבטחות באוויר, ובלי למכור חלומות.
סוכנות שבוחרת את הלקוחות בקפידה, משלבת טכנולוגיה מתקדמת ו-AI, ופשוט עושה את מה שרוב הסוכנויות שכחו: יחס ותוצאות ללקוח.

בשיחה איתו תמצאו כנות, חיוך, אמירה חדה – ובעיקר המון הבנה איך באמת עובד שיווק טוב.
והוא לא מתבייש להגיד את זה: אם אתם מחפשים את הכי זול או התעשרות מהירה – הוא לא הכתובת.

טל, איך הכל התחיל?
עבדתי בכמה מהמשרדי פרסום המוכרים בארץ. למדתי המון, אבל הבטן שלי אמרה לי שאני רוצה משהו אחר, זה ישב עליי והתבשל אצלי המון זמן.
פחות טבלאות אקסל עם 40 לקוחות ביום, יותר קשר אישי, יותר דיוק ויותר תכל’ס ללקוח.
אהיה כנה ואגיד גם שההחלטה שקיבלתי בין היתר נבעה מזה שמיציתי את העבודה כשכיר.
אז יצאתי לעצמאות והקמתי את SHRIM DIGITAL – סוכנות שבנויה על גישה של: נעבוד חכם, נבין את העסק והבעיות, נביא פתרונות ותוצאה – ונעשה את זה גם עם חיוך.

מה באמת מייחד אתכם לעומת סוכנויות אחרות?
אנחנו לא הכי גדולים – אבל מאוד חדים. אנחנו צוות קטן של אנשים תותחים שכל אחד מהם חי את התחום שלו: קמפיינים, קידום אורגני, יצירת תוכן, עיצוב, בניית אתרים, חווית משתמש.
אנחנו גם סוכנות טכנולוגית ועובדים עם כלים מתקדמים – AI, ניתוח דאטה, אוטומציות.
לא כי זה נשמע מרשים, אלא כי זה פשוט חכם ויעיל יותר.
לקוחות מקבלים אסטרטגיה, חשיבה, דיוק, ותוצאה. ואני תמיד שם. לא נעלם אחרי סגירת חוזה.

איך נראה תהליך העבודה כשלקוח נכנס אליכם?

אני בונה לכל לקוח צוות מותאם אישית – כאילו אנחנו פותחים לו מיני־מחלקת שיווק בתוך העסק.
יש לנו צוות שכל אחד מהם מומחה בתחומו – קמפיינים, קידום אורגני, עיצוב, תוכן, בניית אתרים וחוויית משתמש.
אני מוביל את כל האסטרטגיה והתקשורת מול הלקוח, ומרכיב את הצוות לפי מה שהעסק באמת צריך.
לפעמים שואלים אותנו למה אין לנו חבילות? זה כי כל עסק הוא עולם ומלואו וצריך אסטרטגיה שמותאמת לעסק שלו, פחות מאמין בלעבוד עם חבילות למרות שהרבה עושים את זה.
מאמין בלהציג ללקוח את הבעיות בשיווק של העסק שלו ולתת לו את הפתרונות לכך. ככה אנחנו עובדים.

צילום יח”צ

.

אמרת לי במהלך הראיון ”שיווק זה לא קולה זירו”.
נכון. אני אוהב את הדימוי הזה – כי זה כל כך מדויק.
הרבה בעלי עסקים מסתכלים על שיווק כמו על קולה זירו – נראה אותו דבר אצל כולם, אז ניקח את הכי זול.
אבל זה לא קולה זירו ולא מוצר מדף, זה שירות וזה משהו אחר לגמרי.
רוב בעלי העסקים לא מבינים את זה כי הם לא מבינים בשיווק, בעל עסק שמבין קצת שיווק ויקבל הצעה של 500-1000 שקל ישר ירים גבה ויבין את הבלוף. אין דבר כזה שיווק בסכומים האלה, לשיווק טוב ואיכותי יש מחיר אין מה לעשות.
פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טיקטוק – זה רק נשמע אותו דבר אצל כולם, אבל זה ממש לא.
מה שחשוב באמת זה מי אנשי המקצוע שעושים את זה, לא מי הכי זול אז לשם נלך – כי בסוף משלמים על זה ביוקר וכסף סתם נשרף.

ועדיין, יש עסקים שמפחדים להוציא כסף על שיווק.
וזה לגמרי מובן. אני עצמאי – אני יודע מה זה לשבת על כל שקל.
אני אף פעם לא מזלזל בכסף של אף אחד.
 אבל אני גם לא מוכר אשליות. אם אין לך לפחות 2,000 ₪ בחודש להשקיע על שיווק שזה גם מעט – עדיף לא להתחיל.
לא כי אני מתנשא – להפך.
דווקא בגלל שאני מכבד את ההשקעה – אני רוצה שהיא תלך למקום שיחזיר אותה.
אם כבר עושים – אז כמו שצריך. אם לא – תחכו ותכנסו לזה שאתם באמת מוכנים.

ויש גם את אלה שפשוט בוחרים לא לעשות שיווק בכלל.
כן. הם אומרים “נרוץ על פה לאוזן”.
וזה אחלה – אם כבר יש לך קהל.
 אבל אם אתם עסק חדש, בלי קשרים – מאיפה יבואו הלקוחות אם לא דרך שיווק?
שיווק זה שלב א’, לא ב’.

אתה גם מדבר על הפער בין מה שאתה רואה לבין מה שבעל העסק רואה.
חד משמעית.
אני רואה קמפיין שמתחיל לזוז, דאטה חיובי, קהל שמתחיל להגיב ואני יודע שבסוף עם סבלנות ייצא מזה משהו.
אבל בעל העסק לא רואה את זה מהזווית שאני רואה והוא בלחץ: “טל, לא התקשרו אליי היום בבוקר!”
הוא חי את ההווה ואת מה שנכנס תכל’ס לחשבון הבנק – וזה לגיטימי.
אני נמצא שם כדי להרגיע, להסביר, ולהוביל תהליך, העיניים שלי על האופק.

אז אתה מאמין ששיווק זה תהליך, לא קסם.
ברור, אם אתה מחפש קוסם  – אני לא האיש. (צוחק)
אבל אם אתה מוכן לעבוד, לדייק, להשתפר, להתמיד – תראה תוצאות.
זה לא תמיד מהר, אנשים רוצים כאן ועכשיו והתעשרות מהירה – אני לא מכיר דבר כזה ואין דבר כזה (הלוואי שהיה – צוחק)
אין הצלחה ביום, בשבוע, בחודש, ברגע וגם אם יש זה חריג, אני לא מכיר בן אדם שפתח עסק, התחיל לעשות שיווק והופ נהיה מליונר, אין דבר כזה.
הצלחה כמו כל דבר בחיים זה תהליך שלוקח זמן וכשזה קורה – זה חכם, יציב, ומחזיק לאורך זמן.

אתה לא מפחד מהתחרות?
ממש לא. תחרות זה טוב – זה מעלה את הרמה של כולנו ויש מקום לכולם.
אני יודע בדיוק מה אני מביא לשולחן: הבנה עסקית, דיוק, יחס אמיתי, קריאייטיב שעובד.

טיפ קטן לבעלי העסקים?

כל מי שמתכנן להקים עסק וכל מי שיש לו עסק, חייב להבין ששיווק זאת הוצאה חודשית שהיא בגדר חובה לעסק. מי שלא מבין את זה יהיה לו קשה.

ומה אתה מאחל לסיום?
שהחטופים שלנו יחזרו הביתה – בריאים ושלמים.שום דבר – לא עסק, לא קמפיין, לא לקוח – לא חשוב יותר.

SHRIM DIGITAL – מפתחים רעיונות. מעצבים תוצאות. בונים מותגים חזקים.
https://tal-shrim.co.il
טלפון: 050-2331715

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף SHRIM DIGITAL