בשיתוף אודליה אמנו
לקראת גיל 40 החליטה אודליה אמנו, אז נשואה ואמא לארבעה ילדים, במהלך הריון חמישי, לעשות מהפך קריירה ולהגשים את חלומה- להיות שמאית מקרקעין. ההחלטה לא הייתה קלה והיא בחרה לעזוב תפקידי ניהול בכירים למען המטרה החדשה שנכנסה לחייה. כיום אודליה היא שמאית מקרקעין ומרצה בתחום במכללת פסגות שמאות, בראיון אישי היא מספרת על השיטות להצליח בבחינות ובמקצוע ולא חוסכת השראה לרבים על בסיס סיפורה האישי.
מה הוביל אותך להצליח לפתח קריירה ואפילו להרצות בתחום?
“אני חושבת שזו נקודת המוצא, מגיל צעיר הבנתי שההורים חווים קושי כלכלי, חיינו מהיד לפה, כבר מבית הספר פיתחתי שאיפות גבוהות להצליח וידעתי שאבחר ללמוד ולפתח קריירה, גם בימים שהדרך לא הייתה קלה, ההתמדה שלי ניצחה כל אתגר”.
מה למדת?
“מיד לאחר הצבא עשיתי תואר בחינוך ומדעי החברה באוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני. במקביל פיתחתי קריירה בתפקידי ניהול מדרגי ביניים ועד סמנכ”לית בכירה, התקדמתי מהר יחסית”.
נשמע שהגשמת את המטרות האישיות והכלכליות, אז מה בוער לך בגיל 38 להתחיל הכל מחדש ולפתח קריירה מ-0?
“במשך שנים הרגשתי זיקה לתחום הנדל”ן, היא ליוותה אותי בכל דבר שעשיתי ובגיל 38 בעלי אמר לי שהוא נרשם לקורס שמאות מקרקעין והציע לי להצטרף אליו. בפועל זה היה רק תרגיל – הוא ידע שארצה להירשם ואז הוא רשם אותי והוא לא הצטרף”.

.
מדוע בחרת בתחום שמאות מקרקעין?
“רבים רואים את המקצוע הזה כיוקרתי, מגוון ומעניין. בעיני זה תחום מרתק המשלב הרבה תחומים מעניינים תחת מטריית הנדל”ן כמו: תכנון ובנייה, חשבונאות, מיסוי וחשוב לא פחות עבודה עם אנשים ומגוון גורמי מקצוע”.
עברת את בחינות המועצה בהצלחה יתרה, למה בכל זאת בחרת לחזור אליהן בתור מרצה?
“עוד כסטודנטית התעניינתי בעזרה לסטודנטים שחוו אתגרים בלמידה ונוצר ביקוש בקרב חברים ללימודים שאעזור להם. השקעתי מאות שעות בליוויים אישיים, זיהיתי את הצרכים המדויקים של הסטודנטים בתור מי שסללה את הדרך מלמטה והגיעה כמותם ללא ניסיון קודם בתחום. ככל שעבר הזמן פיתחתי שיטה המשלבת בין תהליך למידה פרקטי לעניין בתחום והטמעת הידע בקרב הסטודנטים. אני לא מלמדת לשנן אני מעניקה את השיטות להצליח בבחינה ובמקצוע על בסיס הבנה ומומחיות”.
מה היתרון שאת מביאה איתך כמרצה?
“בנוסף לתפקידי כמרצה אני שמאית מקרקעין פעילה שעוסקת בתחום מידי יום, חוקרת את השינויים שלו ובקיאה גם בעברו אך לא פחות חשוב בהווה ובצעדים החדשניים והעתידיים, המתרחשים בו. כשאני מלמדת סטודנטים אני מביאה איתי גישה חדשנית ומעשית להבנת התכנים ובזכות הניסיון הרב שלי באנשים ובניהול, אני מחזקת גם את הצד המנטלי ורואה בכל סטודנט, מסלול הצלחה אינדיבידואלי”.
לסיום, תני לקוראים שלנו המתעניינים בתחום כמה טיפים להצלחה בתחום:
- לימדו מתוך רצון להבין ולא לשנן. הידע שלומדים בכיתה הוא הכרחי להשתלבות ולפיתוח קריירה בתחום ביום שאחרי הבחינות ולכן חשוב לפתח את הבקיאות בו.
- היו מעודכנים בצו השעה – מבחני המועצה מבוססים על הווה ועתיד התחום ולכן חשוב להיות מעודכנים בחקיקה, פסיקה וכן מהלכים פרלמנטריים בתחום.
- פרקו שאלות פתוחות לגורמים על פי נושאים – רוב הסטודנטים נופלים בשאלות פתוחות ולכן מומלץ עוד בשלב הקריאה לפרק כל שאלה לתתי סעיפים ולשים לב שנותנים מענה מדויק לכל פרמטר.
- בנו לו”ז הכנה לבחינות מועצה – הקורס בנוי על בסיס נושאים וסימולציות וחשוב כבר כשנרשמים לבנות לו”ז הכנה, מטרת הלו”ז האישי היא למקסם את הידע בכלל התחומים המרכיבים את הבחינה.
- אל תשכחו את הצד המנטלי – הקפידו לחזק את עצמכם גם בתחום המנטלי ולעבוד על תחושת המסוגלות לא פחות מהידע המקצועי, בתור מרצה, המלמדת את התחום אני מקפידה לזהות את העוצמות והאתגרים של כל הסטודנטים על מנת לסייע להם להצליח בכל מרכיבי ההצלחה.
בשיתוף אודליה אמנו
