זקוקים למלגזה חשמלית לעסק? קבלו את הדור החדש של מלגזות ליתיום

ענף המלגזות החשמליות מתפתח בשנים האחרונות, כשמלגזות המופעלות באמצעות סוללות ליתיום הפכו לדור חדש ורחב של מלגזות. המעבר לסוג זה של מלגזות מוביל מסגרות תעשייה רבות ללמוד אודותן

צילום חברת האנגצ'ה (HANGCHA)

בשיתוף פימן והנגצ׳ה

אחת מהחברות המובילות, העוסקות בייבוא של מלגזות חשמליות המופעלות באמצעות סוללות ליתיום, היא חברה האנגצ׳ה. בהאנגצ’ה תוכלו להתרשם ממגוון רחב של מלגזות המופעלות באמצעות סוללות ליתיום, כשלאלו מאפיינים ייחודיים שחשוב להכיר.

השימוש בדור חדש של מלגזות חשמליות הכוללות סוללות ליתיום מהווה מעבר לדור של מלגזות בהן ניתן ליהנות ממתח חשמלי יציב וזאת מבלי להתחשב ברמת הטעינה של המצבר. בהשוואה למדידות מתח שנעשו במלגזות חשמליות להן מצברי עופרת חומצה, נמצא שיפור ביעילות לטובת המלגזות המאובזרות במצברי ליתיום בשיעור של 30%.

העובדה כי מלגזות חשמליות להן סוללות ליתיום נמצאו יעילות בשיעור כה גבוה, לעומת אלו בעלות מצברי עופרת חומצה, מוביל תעשיות רבות בישראל ובמדינות רבות בעולם לבחון לעומק את דור המלגזות החדשות, זאת תוך הניסיון להבין איזו סוללת ליתיום תתאים בצורה מדויקת לצרכים ולסוג המלגזות החשמליות הפועלות במסגרתם.

מהו בעצם הליתיום יון?

הליתיום יון מהווה בעצם יחידת אחסון של אנרגיה, כשסוללות הליתיום יון מהווה סוללה הניתנת לטעינה ושימוש חוזר.

את סוללת הליתיום ניתן לחלק לשלושה מרכיבים מרכזיים: האנודה (מתפקדת כאנרגיה שלילית) – Anode, קתודה (מתפקדת כאנרגיה חיובית) – Cathode ואלקטרוליט – Electrolyte שהיא התמיסה המפרידה ומוליכה את יוני הליתיום בין האלקטרודות.

בשוק סוללות הליתיום המיועדות, בין היתר, למלגזות חשמליות ניתן למצוא סוללות ליתיום בעלות תרכובות כימיות שונות המרכיבות את האלקטרודות השונות, כשישנם סוגים המותאמים להתקנה על גבי אותן מלגזות חשמליות.

צילום חברת האנגצ’ה (HANGCHA)

.

סוגים שונים של סוללות ליתיום יון

ההבחנה הקיימת בין הסוגים השונים של סוללות ליתיום נעשית באמצעות מספר נתונים ופרמטרים טכניים. בין היתר, נבחנת כל סוללה ביחס משקלה בק”ג לקילו וואט לשעה, ביכולת העברת הזרם שלה, במספר מחזורי הטעינה, העלות הכספית לקילוואט ורמת הבטיחות של הסוללה.

בכתבה שלפנינו נתייחס לסוגי סוללות המתאימות לשימוש במלגזות חשמליות.

סוללת ליתיום מסוג ניקל קובלט (ICR)

השימוש בתרכובת ICR החל עוד בתחילת שנות ה-90. מדובר בתרכובת המאפשרת ליהנות מסוללת ליתיום יציבה ועמידה לאורך זמן רב, המסוגלת לתפקד סביב כ-2,000 מחזורי טעינה, בסוללה במשקל נמוך ובעלות כספית שאינה יקרה לעומת סוללות אחרות.

לצד השימוש בסוללה זו במלגזות חשמליות, ניתן לראות שימוש רחב שלה כסוללה עבור כלי רכב חשמליים קלים, דוגמת אופניים חשמליים, טרקטורונים, אופנועים קלים וקורקינטים. עבור תעשיות רבות, בהן נפח העבודה אינו נחשב לרחב, ניתן להסתפק בסוללות אלו גם עבור המלגזות החשמליות בהן עושים שימוש.

סוללות ליתיום מסוג ניקל קובלט מנגן (INR)

השימוש בסוללות ליתיום מסוג ניקל קובלט מנגן (INR) החל בשנת 2008, כשסוללות אלו הפכו לשימושיות במגוון רחב של מוצרים.

סוללות ליתיום אלו נחשבות למוצלחות למול יכולתן לשלב קיבולת גבוהה ויכולת פריקה בזרם חשמלי גבוה, מה שאפיין את הסוללה כחזקה ועמידה. מנגד, חשוב להכיר כי בסוללות אלו מחזורי טעינה נמוכים יותר והשימוש בהן יוגבל לעד 500 מחזורי טעינה בסך הכל וזאת בהתאם לאופן הטעינה והפריקה.

לצד השימוש בסוללות אלו גם למלגזות חשמליות, ניתן יהיה למצוא אותן בכלים מכניים אחרים, דוגמת טרקטורונים חשמליים, אופניים חשמליים ובקלנועיות.

סוללות ליתיום מסוג מנגן (IMR)

סוללות ליתיום מסוג מנגן (IMR) מתאפיינות כסוללות בעלות ניגודיות פנימית נמוכה, מה שמאפשר לבצע בהן פריקה בעומס וליהנות מטעינה מהירה. מדובר בסוללות שאינן דורשות טעינות לעיתים קרובות, מה שהופך אותן לכדאיות ואטרקטיביות עבור צי מלגזות העובדות מסביב לשעון.

לצד השימוש הרחב בסוללות אלו למלגזות חשמליות, ניתן למצוא שימוש שלהן גם בציוד רפואי נייד, רכבים חשמליים ורכבים היברידיים.

חברת Hangcha (פימן) מתמחה ביבוא ובשיווק מגוון רחב של ציוד מכני-הנדסי: מלגזות חשמליות, מלגזות דיזל, מלגזות שדה ומבחר ענק של ציוד הרמה ושינוע לעבודה במחסנים לוגיסטיים. במשך השנים צברה החברה מספר רב של לקוחות נאמנים, הממשיכים להביע אמון מלא במותג HANGCHA (הנגצ’ה) בזכות איכות המוצרים ורמת השירות הגבוהה.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף פימן והנגצ׳ה

כדאי להכיר