מהו ביטוח לתייר?
תיירים ואנשים שחזרו לארץ לביקור קצר יכולים לרכוש ביטוח זמני, וכדאי להם לנהוג כך. שירות רפואי ללא ביטוח הוא יקר ביותר, ולעולם אין לדעת אם נזדקק לו או לא. תייר שרוצה לעשות ביטוח צריך למלא טפסים רבים ולמלא נתונים הקשורים בפרטי זהותו. פרטים שלא מולאו בצורה נכונה עלולים להידחות ומי שהגיש אותם לא יזכה לביטוח הבריאות.
מה הביטוח כולל?
סוג הפוליסה והשירותים שהיא מציעה ניתנים לבחירת התיירים (או מי מטעמם) בעת רכישת הפוליסה. פוליסה מורחבת מעניקה שירותים רבים, אך לא תמיד היא מוצדקת, בעיקר אם לא מתוכנן לבצע ספורט אתגרי כלשהו.
בדרך כלל, הפוליסה כוללת – קבלת ייעוץ רפואי, צילומי רנטגן, א.ק.ג, גבס, תחבושות וטיפולי שיניים. מגוון הפוליסות רחב ומאפשר לתייר לבחור את הביטוח המתאים לו. מומלץ לקחת בחשבון אפשרויות של הטסה רפואית, אובדן איברים ועוד.
האם יש הגבלת זמן לביטוח תייר?
לכל חברה יש תקרת הזמן שהיא מציעה ללקוח. ניתן לבצע הרחבה של זמן הביטוח, אך לא יותר מהמקסימום שהחברה מציעה. החברות משנות את מכסת הזמן המקסימלית לפי גיל התייר.
ביטוח תיירים – השוואה
הראל – השירות הרפואי ניתן על ידי קופת חולים כללית. הביטוח מיועד לפחות לשבעה ימים לתיירים עד גיל 75. הראל מציעה – תרופות עד 200 דולר לתקופת הביטוח, טיפול חירום בשיניים עד 200 דולר לתקופת הביטוח, בדיקות מעבדה שנכללו בהסכם הפוליסה, יעוץ רפואי בהשתתפות סמלית של 9 דולר, בדיקות מעבדה לפי הסכם ראשוני ועוד.
מנורה – השירות ניתן על ידי קופת חולים לאומית. תרופות בסל הבריאות, טיפול חירום בשיניים עד 500 דולר, הוצאות רפואיות בעת אשפוז בבית חולים ושלא בעת אשפוז, ניתוחים על פי מכוני הסדר ועוד.
איילון – השירות ניתן על ידי קופת חולים מאוחדת. בדיקות מעבדה, טיפולי חירום בשיניים, הוצאות רפואיות, תרופות ובתי מרקחת, אשפוז בבית חולים ועוד. כל השירותים ניתנים לפי הפוליסה אותה התייר רכש.
ניתן לראות כי החברות מציעות שירותים דומים, ולכל חברה יתרון משלה. הבינו את הצרכים שלכם ועל ידי כך תדעו איזה חברה היא המתאימה לכם ביותר. למשל, הראל מציעה יעוץ רפואי בהשתתפות כספית סמלית והשאר לא. זה נושא שכדאי לקחת בחשבון.
עובדות נוספות שכדאי לכם לדעת
לכל חברה יש סכום כיסוי מקסימלי, היא לא יכולה להציע לך שירות במחיר גבוה מזה. יש חברות שדורשות לחלק מהשירותים סכום נוסף של כסף (השתתפות עצמית), כדאי לשים לב לכך לפני רכישת הביטוח.
הקפידו לשאול זאת כי לעיתים זה יכול להסתתר מהעין. כמו כן, יש חברות שדורשות לדעת מראש אם מצב התייר הוא תקין ובריאותו איתנה – ולא הערימו עליהם ורכשו את הביטוח לאחר אירוע בריאותי שדרש תשלום גבוה. חברת הביטוח מעניקה נוחות ומחירים מוזלים, לכן היא מאוד דואג לעצמה ומוודא את כל הפרטים כדי לא להיפגע מהעסקה.
כיצד רוכשים ביטוח בריאות לתיירים?
ישנן חברות רבות שמציעות שירותים שונים, כדאי לעשות סקירה ראשונית על החברות ולראות מה כל אחת מציעה. לאחר הסקירה יש לחפש המלצות ולוודא שחברת הביטוח נותנת שירות טוב ואמין. לכל חברה יש אתר מסודר ומוקד שירות שפתוח לשירותכם בשעות היום. ניתן לפנות לחברות בשאלות ולהתייעץ איתן בקשר לביטוח המתאים בעבורכם. הקולקטיב הארצי, מעניקה אפשרות לבצע השוואת מחירי ביטוח ולרכוש ביטוח בריאות לתיירים בהתאמה אישית באמצעות סוכן או אונליין באופן עצמאי.
השוואות מחיר –
לדוגמא, לפניכם הצעות מחיר אפשריות של החברות שהוצגו קודם, לפי גיל התייר ומספר הימים בהם ישהה בארץ ישראל.
- הראל – תייר בן 20 שמגיע לביקור של שבעה ימים בארץ, ישלם עבור הביטוח הבריאותי 82.1 ₪ .
- מנורה – תייר בן 20 שמגיע לביקור של שבעה ימים בארץ, ישלם עבור הביטוח הבריאותי 63 ₪ .
- איילון – תייר בן 20 שמגיע לביקור של שבעה ימים בארץ, ישלם עבור הביטוח הבריאותי 78.4 ₪ .
חברה זולה היא לא בהכרח חברה עם שירותים פחות איכותיים, בעת תהליך בחירת הביטוח הבריאותי לתייר יש לבדוק את טיב החברה ואת גובה מחירה, ולקחת את שני גורמים אלה בחשבון.
לסיכום, ביטוח לתיירים הוא תחום רחב, ישנן חברות רבות שמציעות שירותים שונים, על התייר, או מי מטעמו, להתאים את הביטוח לצרכיו האישיים. חברת הקולקטיב הארצי מסייעת לכם ברכישת פוליסת ביטוח בהתאמה אישית עם סוכן או אונליין.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו