מטרה אחת לנגד עינייה – לחזור לרקוד רותם ברזני

רותם ברזני 26, ,תושבת פתח תקווה ומורה לריקוד כוראוגרפית, רוקדת מאז גיל 3 על הבמות הגדולות ביותר. גם כשכמעט ואיבדה את היכולת ללכת בעקבות דלקת פרקים זה לא מנע ממנה להמשיך ולכבוש ייעדים. היא רקדה בארץ לצד נעה קירל , איתי לוי, סטפן, אנה זק, עומר אדם ועל במות גדולות בברלין, פריז, לונדון, דבלין ועוד

רותם ברזני

בשיתוף רותם ברזני

וכשהיתה על המזוודות שיקחו אותה למחנה האימונים היוקרתי באירלנד אליו קיבלה מלגה פרצה מלחמת “חרבות ברזל” וקטעה את החלום. במלחמה נחטפה ונרצחה חברה מהעבר, ואחיה הקטן אלון גוייס למילואים.

היום חמישה חודשים אחרי תחילת המלחמה, ברזני מתכננת לכבוש את הבמות הגדולות בעולם כדי לרקוד גם עבור מי שכבר לא יוכלו

“לא יכולתי לטוס כשהמדינה שלי בוערת, כשמצב החברה שלי לא ידוע ואחי אי שם מגוייס”, היא מספרת, וגם משתפת על האכזבה הגדולה מהחברים הרקדנים בכל העולם : “פתאום מורים מכל מיני מדינות, איתם הייתי אמורה להיות במחנה, מפרסמים ברשתות נגד ישראל. מלונדון זה היה הכי מאכזב”. בנוסף, בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, נדחה גם החלום של רותם לעבור ללוס אנג’לס ולפתח את הקריירה הבינלאומית שלה, היום היא מתכוננת לקראת הנסיעה המיוחלת ורוצה להעביר מסר לעם שעדיין נמצא במצב ל חוסר וודאות ואבל עמוק.

לפני 8 שנים, כשהייתה בשלושת החודשים האחרונים לתיכון, השתנו חייה בפתאומיות כשחלתה בדלקת פרקים קשה מאד. מרקדנית שמתאמנת 6 פעמים בשבוע, רותם מצאה את עצמה באשפוז ממושך במיטת בית החולים שניידר, בלי יכולת להזיז אף חלק בגוף, מסיבה לא ידועה.

רותם ברזני צילום שי תמיר

.

“זה התחיל מתסמיני שפעת אחרי שחזרתי מאימוני מחול בהולנד. הגעתי למיון עם מדדי דלקת מאד גבוהים ואושפזתי. עברתי סדרת בדיקות מאד ארוכה כדי לשלול כל מיני מחלות. במהלך האישפוז, הרופאים ביחידה הראומטולוגית בשניידר איבחנו  ד״ר הראל וד״ר אמריליו שמדובר בדלקת פרקים, ואז החל תהליך ארוך של חצי שנה של שיקום והתאוששות, שכלל לקיחת סטרואידים בצורה אינטנסיבית וזריקות יומיומיות. הייתי ברת מזל עם תמיכה מצד ההורים וסביב צוות רפואי הכי טוב שיש“.

מרקדנית מובילה שהיכולת לזוז היא כל חייה, רותם לא הייתה מסוגלת לעשות את הפעולות הפשוטות ביותר כמו להתקלח לבד, להיפגש עם חברים וכמובן לרקוד. לדבריה, זו הייתה התקופה הכי קשה בחייה אבל היא סירבה לוותר על חלומותיה. לאחר חצי שנה, רותם התחילה שיקום מסיבי ולהתאמן מחדש. השיקום הפיזי והנפשי היה קשה אבל הייתה לה מטרה אחת לנגד עיניה- לחזור לרקוד. רותם התחילה להתאמן ב״ביסטריט״ הסטודיו הגדול ביותר בישראל להיפ הופ ולקחת קורס בהוראת ריקוד, ולימים הוכיחה שכוח הרצון גדול מהנתונים הרפואיים והפכה למדריכת הקורס בו הייתה תלמידה. לאורך השנים, רותם רקדה על במות בכל העולם- ברלין, דבלין, פריז, לונדון, ניו יורק . כיום, היא רוקדת לצד האמנים המצליחים בישראל- אנה זק, נועה קירל, עומר אדם ועוד (מצ”ב תמונות ויש עוד קבצי ווידאו שיועברו על פי הצורך).

ימים ספורים לפני שהיא מגשימה את חלומה – טסה ללוס אנגלס ללמוד וללמד בבית הספר היוקרתי לריקוד של אנטואן טרופ – טרופ דאנס קומפני Troupe Dance Company

חשוב לה להעביר מהסיפור שלי שמאז ומתמיד נערים ונערות נאלצים להתמודד עם קשיים כאלה ואחרים, פיזים או נפשיים, לעיתים מערכת לא אוהדת ולעיתים חלומות שלא קלים להשגה- אך הכל אפשרי. לא לוותר לעולם ולזכור שלכל דבר יש את הזמן המדויק שלו.

מקווה שהסיפור שלי יתן השראה לאותם נערים ונערות לקום כל יום עם תקווה חדשה, אמונה וכוח, הבנה שכל חלום מגיע ומתגשם בזמן שלו, אי אפשר לקבוע את התסריט המדוייק של חיינו אבל הכל אפשרי תמיד ודבר אינו עומד בפני הרצון.

לאינסטרגם לחצו כאן

לטיק טוק לחצו כאן

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף רותם ברזני

כדאי להכיר