ניצן רונן בעלים של סוכנות AutoMotion צילום יחצ

ניהול לקוחות בגוגל שיטס אאוט, מערכת CRM אין – בואו להכיר את התוכנה שתעזור לכם להגדיל רווחיות כבר היום

בשוק התחרותי והמהיר של היום - בעלי עסקים וארגונים כבר יודעים שהם חייבים לטפח את הקשרים שלהם עם לקוחות, כי לכל אחד יש תחליף ובמקרה הזה, סביר מאוד שזה המתחרה שלכם, וכן, אני יודע שזו אולי תישמע כמו קלישאה, אבל באותה נשימה תמיד טוב לזכור שמאחורי כל קלישאה עומדת איזה שהיא אמת

בשיתוף automotion

בין אם יצא לכם כבר לשמוע על המונח הזה מקולגה, מחקר אישי או שעדיין לא, תפסתי את ניצן רונן, מומחה שיווק ואוטומציות עסקיות, בעלים של סוכנות AutoMotion לשיחה צפופה על מערכות לניהול קשרי לקוחות ואיך הן יכולות לעזור לכם להגדיל את הרווחיות של העסק שלכם.

 

אם פעם מערכת CRM הייתה שם מפחיד למערכת מורכבת, גדולה  שרק ארגונים גדולים ועתירי משאבים היו יכולים להרשות לעצמם, היום המצב שונה לגמרי ויש בשוק מגוון רחב של פתרונות CRM נוחים לעסקים קטנים ועד לארגוני ענק, כל זה במחירים אטרקטיביים שמותאמים גם לצרכים של עסקים קטנים.

“שוק תוכנות הCRM היה שווה קרוב ל-60 מיליארד דולר בשנת 2022, וגם בשנת 2024 מדובר באחד הענפים שנמצאים במגמת צמיחה,” מספר ניצן רונן בעל סוכנות AutoMotion “לא רק זה, אלא שקצב הצמיחה שלו צפוי להיות כ-13.9% עד שנת 2030, העולם משתנה, והצרכנים דורשים מאיתנו שירות לקוחות טוב ונטול תקלות, וזה בדיוק מה שמערכות CRM עוזרות לנו להשיג”.”.

אז לפני שנתחיל לרוץ, מה זה מערכת CRM?

“מערכת CRM בתרגום ישיר לעברית זו מערכת לניהול קשרי לקוחות,” מסביר ניצן, ביקשתי ממנו שיתחיל לאט לחבר’ה שפחות מכירים, כמוני. “תחשוב שזו תוכנה שהופכת להיות כמו העוזר האישי והצמוד שלך שיכול לעזור לך לנהל את העסק, לעקוב ולארגן את המערכות היחסים עם הלקוחות שלכם”, מוסיף רונן.

“מערכות CRM מאפשרות לכם לאחסן את כל המידע של הלקוחות שלכם במקום אחד, ולהבין את התנהגות שלהם, ההיסטוריה של האינטראקציות עם כל אחד מהם, רישומי רכישה, הערות חשובות, תאריכים חשובים (אפילו את היום הולדת של הלקוחות) ועוד. כל המידע הזה עומד לרשותכם בכל רגע נתון, עם דוחות שמספקים לכם תובנות כדי לשפר את הקשר שלכם מול הלקוח, כדי למכור לו יותר וכדי להגדיל את העסק שלכם. אבל זה לא מסתכם בזה. ”

“מערכות CRM טובות במיוחד ללקוחות פוטנציאלים, כאלה שמגיעים דרך האתר שלכם, רשת חברתית, קמפיין או מייל שיווקי – התוכנה מאפשרת לכם לעקוב בקלות אחרי מיקומו במשפך המכירות ולעודד אותו בדרכים שונות להשלים את הרכישה, כל זה בטיימינג מחושב, וזה…על רגל אחת”, אומר ניצן בחיוך.

אבל גוגל שיטס גם יכול לעשות את העבודה כאן לא?

“יש המון סיבות ללמה לא, גוגל שיטס זה היה נחמד עד לפני 7 שנים כמערכת מאולתרת לניהול לקוחות, אבל היום המצב שונה לגמרי והם לא עומדים בקצב,” מסביר ניצן, “זה לא שאני נגד גוגל שיטס, כן? זה סך הכול כלי מועיל, אבל לא כתחליף למערכת CRM. בניגוד למערכות ייעודיות, נגיד כמו מערכת CRM  FIREBERRY   – לגוגל שיטס, או אקסל לצורך העניין אין יכולת לכידת נתונים אוטומטית. אין להם יכולות להפוך תהליכים בעסק שלכם לאוטומטיים. במילים אחרות, כל עוד אתם תלויים בגוגל שיטס, אתם תהיו חייבים להזין את הנתונים ידנית, זה גוזל המון זמן ומתכון לטעויות, וטעויות בעסקים עולות כסף.”

לא רק זה, אלא שגם אחר כך חקרתי והבנתי שגוגל שיטס לא מאפשרת מדרגיות, כלומר – אם אתם עסק שנמצא בגדילה, אתם תתקשו מאוד לנהל את קשרי הלקוחות שלכם דרך הטבלאות של גוגל או אקסל.

צילום מסך מתוך מערכת CRM פיירברי Fireberry

.

אז איך מערכת CRM  הולכת לשנות לכם את העסק ולעזור לכם למכור יותר?

#1 שירות לקוחות טוב יותר

לתוכנת CRM  יש הרבה פונקציות, אבל בסוף, התוכנה נוצרה ונועדה כדי לשפר את היחסים העסקיים שלכם מול לקוחות וזה עדיין היתרון העיקרי של המערכת הזו.

“כמו שאמרתי קודם, זה כמו סופר עוזר אישי שיכול לעזור לכם לנהל את כל אנשי הקשר שלך לאסוף מידע חשוב של לקוחות – כמו נתונים דמוגרפיים, היסטוריית רכישות והודעות קודמות בכל הערוצים – והופך אותו לנגיש בקלות לכל מ שזקוק לו בעסק” מסביר ניצן, ” זה מבטיח שלעובדים שלכם, או לצוות השיווק לצורך העניין, יש את כל מה שהם צריכים לדעת על הלקוח, מה שבתורו יכול לספק חווית לקוח טובה יותר.”

#2 הגדלת מכירות

מערכת CRM יכולה לעזור לכם לייעל את תהליכי המכירה שלכם, לבנות משפך מכירות חזק, להפוך משימות שחוזרות על עצמן לאוטומטיות ולנתח את כל נתוני המכירות במקום מרוכז אחד, מה שעשוי בסופו של יום להגדיל את המכירות והפרודוקטיביות.

#3 ניתוח מפורט

זה דבר אחד שיש לכם הרבה נתונים על הלקוחות שלכם, אבל אתם צריכים לדעת מה זה אומר ואיך להשתמש בכל זה. העליתי את העניין הזה לניצן.

“תוכנת CRM מצוידת בכלים אנליטיים מתקדמים שיכולים להפוך נתוני לקוחות נרחבים לדוחות מפורטים ותובנות ברורות”, אומר ניצן. “מערכות אלו יכולות לנתח מדדים כגון דפוסי רכישה של לקוחות, רמות שביעות רצון מהשירות ומגמות מעורבות, ולספק לעסקים מידע קריטי שיעזור לחדד אסטרטגיות ולשפר את האינטראקציות עם הלקוחות בצורה יעילה יותר.”

לא רק זה, אלא שמערכת CRM יכולה לסייע לכם מאיזה מקור הגיעו הלידים, אחוזי סגירה, שווי עסקאות ממוצע לפי ערוץ ועד להקלטת שיחות. הכול – במערכת אחת!

 

#4  פרודוקטיביות גבוהה יותר וחסכון כספי

תוכנת CRM ממנפת את טכנולוגיית האוטומציה כדי לייעל משימות עסקיות ושיווקיות שחוזרות על עצמן. זה כולל שליחת תזכורות, ניהול גבייה בזמן, טיפול בנטישת עגלה באמצעות מיילים, ואפילו אוטומציה של יצירת תוכן וחתימה על חוזי עבודה. אוטומציה זו לא רק מזרזת תהליכים אלא גם מבטיחה עקביות ומקסימום יעילות בעסק שלכם.

“מה שיפה במערכת CRM, זה שהיא לא יכולה לטעות, זה נדיר מאוד,” אומר ניצן, “כמה פעמים שלחת את המייל לבן אדם הלא נכון? זה קורה, טעויות קורות, בעיקר כי אנחנו אנושיים. אבל מערכת CRM – לא. לא רק שהיא חוסכת לכם כסף על משאבי אנוש, היא גם מונעת טעויות אנוש שקורות בגלל שחיקה או חוסר תשומת לב ומבצעת את כל המשימות הרפטטיביות בקלות ככה שהצוות שלכם יוכל להתפנות למשימות החשובות באמת.” הוא מוסיף.

#5 ניהול תקשורת עם לידים פוטנציאליים

טיפוח לידים יכול להיות תהליך מפרך ומסובך, עם שלבים והזדמנויות רבות לתקשורת. מערכת CRM מנהלת את התהליך באופן אוטומטי, שולחת התראות לעובדים כאשר עליהם לפנות ללקוח הפוטנציאלי ועוקבת אחר כל אינטראקציה, ממיילים ועד שיחות טלפון.

#6 פילוח לקוחות טוב יותר

רשימה של מאות עד אלפי אנשי קשר יכולה להיות מסורבלת וסוחפת. שאלתי את ניצן, איך אני יכול לדעת  איזה לקוחות רוצים לראות את האימייל לגבי המוצר החדש שלי?

“מערכת CRM, חכמה יותר ממה שאתה חושב,” הוא מחייך, “היא יכולה לפלח את הרשמות שלכם באופן אוטומטי בהתבסס על הקריטריונים שאתה רוצה, מה שיקל למצוא את אלה שאתה רוצה לפנות אליהם בכל זמן נתון. ניתן למיין אנשי קשר לפי מיקום, מין, גיל, השלב במשפך המכירה ועוד. אוטומציה למעשה מאפשרת למשווק הבנה משמעותית יותר של הלקוח ולקיים אינטראקציה בעלת ערך רב יותר”

לאיזה עסקים מתאים מערכות CRM?

“כמעט לכולם” ענה לי ניצן ללא היסוס, אבל לא הופתעתי. הוא הוסיף, “כל עסק רוצה להיות יעיל יותר, כל עסק רוצה יותר לקוחות, יותר מכירות, יותר תובנות ויותר פרודוקטיביות – אם אתם שם, אז מערכת CRM ככל הנראה תעזור לכם.”

עסקים בכל הגדלים, מפרילנסרים בודדים ועד לתאגידים, יכולים להשתמש בטכנולוגיית CRM . אחרי הכל, הפונקציות המרכזיות של CRM הן ארגון, ניהול משימות, אוטומציה שיווקית ותקשורת, כל אלה חשובים להצלחת כל עסק.

כמובן, יש עסקים שעשויים להרוויח יותר מהשימוש ב-CRM מאשר אחרים, כמו לדוגמה עסקים עם צוותי מכירות  ושיווק גדולים שצריכים דרך נוחה לעקוב, לזהות, לטפל להמיר לידים, ולהבין מגמות.

לקחת את העסק שלכם לשלב הבא באמצעות מערכת CRM

אל תתנו לעסק שלכם להיעצר על ידי תוכנות ישנות כמו אקסל או גוגל שיטס. עברו למערכת CRM מותאמת במיוחד לצרכים העסקיים שלכם.  מניהול מערכי נתונים גדולים בקלות ועד לאינטגרציה חלקה, תצוגות נתונים מותאמות אישית, ניתוח מתקדם ואוטומציה של זרימת עבודה – תוכלו לקבל תצוגה מקיפה לכל הנתונים החשובים, להגדיל מכירות, יעילות ואת הרווחיות של העסק שלכם.

תוכנת CRM היא כלי הכרחי עבור כל עסק, ואם אתם מסיבה מסוימת עדיין לא משתמשים בכזו – הגיע הזמן להתקדם. ניצן רונן, הוא בעל סוכנות אוטומציות והטמעת מערכות CRM, והוא יוכל לעזור לכם להבין את הצרכים העסקיים שלכם, לזהות בעיות ולהתאים לכם את מערכת הCRM הטובה ביותר לעסק שלכם, לדאוג לאינטגרציה בין כל המערכות והתוכנות השונות שאתם כבר עובדים איתם.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף automotion