בשיתוף techmonster
אז איך בכל זאת ניתן למצוא עבודה בהייטק כאנשי שיווק? הנה מספר טיפים וכיווני פעולה שיסייעו לכם בדרך:
רכשו ידע וניסיון בשיווק דיגיטלי
בעולם הדיגיטלי של ימינו, שיווק דיגיטלי הוא כלי חיוני ובלתי נפרד מהאסטרטגיה השיווקית של כל חברה, ולא כל שכן של חברות טכנולוגיה וסטארטאפים. לכן, ככל שתצברו יותר ידע ומיומנויות בתחום הזה, כך תהפכו למועמדים אטרקטיביים יותר עבור מעסיקים פוטנציאליים.
מומלץ מאוד לעבור קורס שיווק דיגיטלי מקיף, שיקנה לכם בסיס רחב ואיתן בכל היבטי הדיגיטל הרלוונטיים – החל מבניית אסטרטגיית תוכן, דרך קידום אתרים (SEO) ופרסום בגוגל (PPC), ועד שיווק במדיה חברתית (סושיאל) ובניית מערכי שיווק באוטומציה.
התמחו בכתיבה שיווקית-טכנולוגית
כאנשי שיווק בחברת הייטק, סביר להניח שתידרשו לכתוב לא מעט תכנים בעלי אופי טכני או טכנולוגי, כגון מאמרים, פוסטים, הודעות לעיתונות, חומרי קידום מכירות (sales materials) וכיוצא בזה. על כן, חשוב מאוד שתדעו כיצד לנסח בצורה קולחת, בהירה ומשכנעת מסרים שיווקיים הנוגעים למוצרים ופתרונות טכנולוגיים מורכבים.
הדרך הטובה ביותר לפתח יכולת זו היא פשוט להרבות בקריאה של תכנים כאלה ולנסות את כוחכם בכתיבתם. קראו מאמרים, תיאורי מוצרים, פוסטים של חברות הייטק מובילות, ונסו לכתוב בעצמכם טקסטים דומים תוך דגש על בהירות, תמציתיות ושימוש מושכל במונחים הטכניים.
התנסו בשיווק B2B
מרבית חברות ההייטק פועלות במודל B2B (Business-to-Business), כלומר הן מוכרות את המוצרים או השירותים שלהן לעסקים אחרים ולא ללקוחות פרטיים. המשמעות מבחינה שיווקית היא שנדרשת התאמה של התכנים, המסרים וערוצי השיווק לקהל היעד העסקי.
שיווק B2B נוטה להיות ממוקד יותר סביב פתרון בעיות עסקיות, מאופיין בתהליכי מכירה ממושכים יותר ומתבסס במידה רבה על בניית קשרים ויצירת אמון לאורך זמן. אם יש לכם ניסיון קודם בשיווק מסוג זה, מצוין. אם לא, מומלץ לחפש אפשרויות להתנדב או לקחת על עצמכם פרויקטים פרילנסריים בתחום שיאפשרו לכם לצבור ניסיון ולהבין את המאפיינים הייחודיים של B2B.
למדו להכיר את ענף ההייטק הישראלי
כדי להשתלב בצורה מיטבית בחברת הייטק, חשוב להבין לעומק את האקוסיסטם המקומי בו היא פועלת – המגמות הבולטות, שחקני המפתח והחברות המובילות, ערוצי גיוס ההון, אירועים חשובים וכנסים מרכזיים וכן הלאה.
ידע רחב ומעמיק כזה יסייע לכם הן בתהליכי חיפוש העבודה והראיונות, והן בהמשך כשתצטרכו לבנות אסטרטגיה ותכניות שיווקיות שיתאימו לשוק ולקהל היעד. קראו באופן שוטף פרסומים רלוונטיים, הירשמו לניוזלטרים של גופי תעשייה, השתתפו כמה שיותר באירועים וכנסים, והתנדבו לסייע בפרויקטים קשורים כדי להרחיב את ההיכרות שלכם עם הענף.
נצלו את הרשת האישית והמקצועית שלכם
כמו בהרבה תחומים אחרים, גם בהייטק, הדרך הטובה והיעילה ביותר למצוא עבודה היא דרך נטוורקינג וקשרים אישיים. דברו עם אנשים שאתם מכירים שכבר עובדים בתעשייה, ספרו להם שאתם מחפשים הזדמנויות ובקשו מהם עצות והמלצות.
השתתפו במפגשי נטוורקינג והתנדבו באירועים הקשורים לתחום. ככל שתרחיבו את המעגלים המקצועיים שלכם ותיצרו יותר אינטראקציות ומפגשים, כך תגדילו את הסיכוי למצוא דרכם הזדמנויות מעניינות ורלוונטיות.
לסיכום
גם ללא רקע טכנולוגי או הנדסי, אפשר בהחלט להשתלב ולהצליח בענף ההייטק הישראלי כאנשי שיווק. מה שחשוב הוא להשקיע את הזמן והמאמץ ברכישת הידע, הכלים והניסיון הנדרשים, להכיר לעומק את התעשייה ואת השחקנים המרכזיים בה, לבנות רשת אישית ומקצועית רחבה, ולהתעקש לחפש הזדמנויות בתחום עד שתמצאו את המשרה המתאימה לכם.
עם ההכנה וההתמדה הנכונים, תוכלו להגשים את החלום שלכם ולהיות חלק מעולם ההייטק הישראלי בתור אנשי שיווק מבוקשים. רק דבקו במטרה ואל תתייאשו עד שתגיעו אליה. בהצלחה!
בשיתוף techmonster
