הכירו את אלון אהרונוב, האיש שהפך את ‘זכותי’ לחברה המובילה בענף הזכויות הרפואיות

בשנים האחרונות, זכה תחום מיצוי הזכויות הרפואיות לפופולריות גואה. אחת החברות המוכרות ביותר בתחום, אם לא המוכרת מביניהן, היא חברת 'זכותי', שנכון להיום סייעה כבר לעשרות אלפי ישראלים לקבל מיליארדי שקלים ממוסדות המדינה וחברות הביטוח, לאחר שבמקרים רבים לא הצליחו לקבל את הכספים בכוחות עצמם. לאור נתון מרשים זה, ראוי שנכיר את האיש העומד מאחורי המותג המצליח: מנכ"ל ומייסד חברת 'זכותי', אלון אהרונוב

freepik

בשיתוף זכותי

שלום אלון. על קצה המזלג, למי שלא מכיר – מה בעצם עושה חברת ‘זכותי’?

“אנחנו בחברת ‘זכותי’  משוחחים ביסודיות עם הלקוח, מקבלים ממנו מידע רפואי רלוונטי, מאתרים חומרים נוספים מאתרי קופות החולים ובתי החולים ובונים מאלה תיק רפואי מוצק. על פיו, רופא החברה מכין סיכום רפואי בו הוא מתרגם את החומר הרפואי לאחוזי נכות, על פי התקנות. בעשותנו זאת, אנו גורמים לכך שיהיה קשה לדחות את התיק כאשר הלקוח ידרוש זכויות מטעמים רפואיים ממוסדות המדינה (דוגמת ביטוח לאומי, מס הכנסה ומשרד הבריאות) או חברות ביטוח פרטיות. עם הידע והניסיון הרב שצברנו לאורך השנים, ועם המחלקה המקצועית שלנו, הכוללת אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום, אנחנו יודעים בדיוק מה צריך להיות כתוב בבקשה ובסיכום הרפואי אותם מגישים בכדי למזער את הסיכויים שהבקשה תידחה.”

‘זכותי’ נסמכת על צוות מומחים

.

מחדר במשרד רו”ח לחברה המובילה בענף

איך הגעת לתחום מיצוי הזכויות הרפואיות? מה הרקע שלך? מה הביא אותך לתחום הזה בכלל?

“עוד כשהייתי ילד, תמיד הייתי דעתן, עקשן, שלא מוותר על מה שמגיע לו. את הרכב הראשון שלי קניתי אחרי שתבעתי את חברת הביטוח עקב תאונת אופנוע שעשיתי בגיל 20. התחלתי את דרכי המקצועית כיועץ מס במשרד רו”ח מוכר בת”א כמנהל מחלקת פרט, שטיפלה בעצמאים שאינם מאוגדים כחברה. לאורך השנים נתקלתי במקרים רבים של לקוחות שהתקשו לקבל את המגיע להם מרשות המסים ומביטוח לאומי בכוחות עצמם.

“נוכחתי לדעת עד כמה התחום קשה, מאתגר, דורש ידע מקצועי נרחב ויכולת להיאבק. אלה דברים שלאנשים חולים בשעת מצוקה קשה להתמודד איתם, ובטח כשאין להם את הידע הנדרש לכך. בהתחלה סייעתי ללקוחותיי באופן עצמאי כחלק מהשירות במחלקה, עד שהבנתי שיש פה תחום משמעותי שאנו צריכים לפתח אותו כדי לסייע ללקוחותינו ולאזרחי המדינה.”

ואיך הגעתם מסיוע פרטני במשרד רו”ח לחברה גדולה כל-כך?

“אט-אט הבנו את הפוטנציאל שלנו לגדול ולהתפתח. אחרי שנתיים של פיילוט כמחלקה בתוך משרד רואי החשבון, החלטנו להיכנס לתחום בכל הכוח. גייסנו עוד ועוד אנשי מקצוע לחברה, רבים מהם אנשים שעבדו והכירו היטב את הגופים מולם אנו מסייעים ללקוחותינו להתמודד. עברנו הליך של מיתוג, ובמסגרתו נבחר השם ‘זכותי’.

“התחלנו במשרד קטן ברחוב האמנים בת”א. החברה גדלה, עברנו ממשרד למשרד בהתאם למצבת כוח האדם, עד שהגענו להיכן שאנחנו היום – בניין קריית הממשלה. שנים של צמיחה ועשייה אינטנסיבית הביאו אותנו להיות החברה המובילה בתחום מיצוי הזכויות הרפואיות. ואני גאה להגיד שיש לנו את נבחרת המומחים המובילה בתחום, עם אנשי מקצוע מנוסים, רופאים, מומחי זכויות, יועצי מס ועוד.”

תמונה 2

‘זכותי’ נסמכת על צוות מומחים

.

תעודת עניות לשירות הציבורי

למה זה חשוב שיהיו חברות שעוסקות בזכויות רפואיות? הרי על פניו, האזרח אמור להיות מסוגל להתמודד לבד עם גופים כמו ביטוח לאומי ומס הכנסה – ואפילו עם חברות הביטוח.

“העובדה שאנשים כה רבים פנו אלינו כשעוד פעלנו ממשרד הרו”ח, לפני שאפילו הקמנו את ‘זכותי’, הוכיחה בפניי כי ישנו ואקום בין מוסדות המדינה לבין הציבור אותו הם משרתים. המציאות היא שאלו הם גופים בירוקרטיים גדולים ומסורבלים שאינם באמת נגישים לאזרח הקטן. ברשות המסים, לדוגמה, לא קיים גוף המסייע לציבור להתנהל אל מול המוסד הגדול והחזק הזה. לעומת זאת, ביטוח לאומי פתח גוף בשם ‘ יד מכוונת ‘ בכדי לפתור את בעיית הנגישות שלו לציבור. אך אני סבור שמדובר בתעודת עניות לשירות הציבורי.”

למה?

“מתפקידו של הביטוח הלאומי לסייע למבוטחים, ולא הגיוני שחברות חיצוניות מטעם המוסד לביטוח לאומי זכו במכרז ומסייעות בתשלום אותו משלם המוסד. במקום להוסיף תקציבים, להגדיל את שעות קבלת הקהל ולהנגיש את השירות, בחרו למתג את השירות (‘יד מכוונת’). לדעתי זאת תעודת עניות למוסד לביטוח לאומי והודאה בכך כי השירות שלהם אינו מיטבי.”

‘זכותי’ הפכה לשם הגנרי בענף

כיום, אחרי כ-20 שנות פעילות, ‘זכותי’ נחשבת לחברה המובילה בתחום ואפילו אפשר להגיד שהיא השם הגנרי בענף. איך הגיעה ‘זכותי’ להיות חברה גדולה ומוכרת כל-כך בתחום? מה הסוד שלכם?

“כבר מתחילת הדרך היה חשוב לנו לגייס ל’זכותי’ אנשים שמכירים את המערכות הממשלתיות והביטוחיות ואף עבדו בגופים אלה שנים רבות. הרופא הראשי שלנו ישב בוועדות ערר בביטוח לאומי במשך 32 שנים והנחיל את הידע שלו לאנשי מפתח בחברה שלנו. מי יכול להכין סיכום רפואי ממצה יותר מרופא בעל ניסיון של שנים רבות בוועדות ערר? גייסנו מנהלת מחלקת נכות מעבודה לשעבר, מזכירות של וועדות רפואיות לשעבר, מומחי ביטוח בכירים ויועצי מס שיחד כולם מהווים את הנבחרת המנצחת.”

ומה עוד?

“בשלב מסוים, כשהבנו שאחוזי ההצלחה שלנו הם הגבוהים בענף, וכיוון שיש לנו מספיק ביטחון בהצלחת התהליך, יצאנו בקמפיין ‘לא קיבלת-לא שילמת’. כלומר, רק מי שמקבל כסף מהמוסדות – משלם לנו. אחרי טיפול בעשרות אלפי לקוחות, אפשר לומר שאין מחלה שלא נתקלנו בה. ויש מחלות וליקויים כמו סוכרת, בעיות לב, פרקינסון, אירועים מוחיים ואחרים שנתקלנו בהם אלפי פעמים בטיפול עבור לקוחותינו. וכידוע, אין חכם כבעל הניסיון.”

אם מדברים על סלוגנים, אז בנוסף ל-‘לא קיבלת-לא שילמת’ בולט מאוד בפרסומים שלכם גם ‘מה שמגיע בלי להגיע’.

מנכ"ל זכותי אלון אהרונוב, צילום: יח"צ

“נכון. בתקופת הקורונה, כידוע, הציבור שמר על ריחוק חברתי. ודווקא לקוחותינו, שכולם חולים מבלי יוצא מהכלל, וחלקם גם מבוגרים, היו בקבוצת סיכון. לכן פתחנו את השירות מרחוק ללא צורך להגיע למשרדי החברה.”

יש הצלחות שזכורות לך במיוחד?

“יש המון. יעידו על כך מכתבי התודה, שחלקם מפורסמים באתר שלנו. בשל סודיות רפואית וצנעת הפרט לא אוכל לפרט לגבי לקוחות, שחלקם מאוד מפורסמים, אך אספר שני סיפורים על רופאה ועל עו”ד.

“פנתה אלינו רופאה לאחר שבמשך שלוש שנים ניסתה, בעזרת חברה אחרת, לקבל פטור ממס הכנסה ונענתה בשלילה. בדקנו את התיק הרפואי ואת התביעות שהוגשו והגשנו בקשה מעודכנת. תוך כדי בדיקת התיק, מצאנו ליקויים שלא נכללו בבקשות הקודמות. אחרי תהליך של מספר חודשים, קיבלה הרופאה כ-420,000 ש”ח, גם עבור שנתיים מתוך השלוש שלא אושר לה פטור ממס עבורן עד אז. כמו כן, היא קיבלה פטור ממס לכל החיים.

“סיפור זכור נוסף הוא של עו”ד, מנכ”ל של חברה בורסאית גדולה, שפנה עצמאית בבקשה לפטור ממס בשל ליקויים רפואיים מהם סבל, ובקשתו נדחתה. העו”ד קיבל 30% נכות רטרואקטיבית ו-86% לצמיתות – שתי ההחלטות אינן מזכות בדבר. אחרי טיפול של מומחי ‘זכותי’, בעזרת המחלקה המקצועית שלנו, הצלחנו להעלות את אחוזי הנכות הצמיתה שלו מ-86% ל-92%, ואת הנכות הרטרואקטיבית מ-30% ל-90%. סך הכל, עורך-הדין קיבל סכום רטרואקטיבי של 712,000 ש”ח!”

למי היית ממליץ להשתמש בשירותים של ‘זכותי’? האם אתה חושב שכל אזרחי ישראל זקוקים לסיוע במימוש זכויות רפואיות, או שיש אוכלוסיות שיכולות להסתדר לבדן?

“אני תמיד מצטט לקוח שלנו, עו”ד מפורסם בעל תואר ‘יקיר לשכת עורכי הדין’ שיום אחד הגיע למשרדינו. שאלתי אותו “מה כבודו עושה פה?” והוא ענה לי “ממרום גילי למדתי כי בכל תחום יש מומחים לתחום. בדק העוזר האישי שלי ומצא כי בתחום הזה, ‘זכותי’ הם המומחים, אז באתי.” לכן, אני ממליץ לכולם לפנות ל’זכותי’!

“רבים מהפונים אלינו הינם אנשי מקצוע שלרוב בקיאים בפן הרפואי, הפרוצדורלי או בשניהם: רופאים בכירים, מנהלי מחלקות בבתי חולים, עורכי-דין מוכרים, שופטים בדימוס ועוד. חלקם מגיעים אלינו אחרי נסיונות קודמים לפנות למוסדות באופן עצמאי או באמצעות חברות אחרות. אם אנשי מקצוע שכאלה רואים צורך בשירותים של ‘זכותי’, אני יכול לומר בביטחון כי כל מי שחושב שמצבו מזכה – מומלץ לו לפנות אלינו. אנו נשמח לסייע עד לקבלת המגיע ע”פ החוק.”

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

בשיתוף זכותי

כדאי להכיר