ברוכים הבאים לביתכם המשופץ! רק עם ניקיון אחרי שיפוץ מי בכלל נתקל בשיפוץ במהלך חייו?

אנשים רבים במהלך חייהם מגיעים לשלב שבו מתחילים לשפץ את הבית או הדירה בה הם גרים. זה יכול לפגוש אתכם כזוג צעיר שנכנס לדירה ישנה ורוצה להפיח בה קצת רוח חיים, או לתקן את מה שאינו פועל בצורה טובה

freepik

בשיתוף דוקטור פוליש

זה יכול להיות משפחה שמתרחבת ורוצה להגדיל את הבית כדי לייצר מרחב נוסף לילדים נוספים. יכול להיות שבכלל תפגשו את השיפוץ רק בפנסיה, כאשר יש לכם זמן וכסף לחדש את הבית בו גרתם כל חייכם.

גם במקומות שהם אינם בתים ודירות מתקיימים שיפוצים מדי פעם, כמו בעסק הפרטי שלכם, בבניין משרדים, בבתי ספר ועוד דוגמאות רבות ומגוונות למקרים בהם מתקיימים השיפוצים בבניינים כאלו ואחרים.

השיפוצים יכולים להיות במגוון תחומים, או שיכולים להיות גם כלליים ורחבים מאוד. למשל, יכול להיות שאדם מסוים ישפץ רק את המטבח שלו ויחליף את הארונות וחיפוי הקירות, או אדם אחר ישפץ רק את חדר המקלחת ויהפוך אותו לנעים ומרווח יותר. אך יכול להיות גם שיפוץ רחב וכללי מאוד שנוגע לכמה חדרים בבית, או שיפוץ בו ממש הורסים קירות שלמים כדי להגדיל את שטח הבית ולשנות את המבנה שלו.

הלכלוך הרב שהשיפוץ משאיר אחריו

בין אם מדובר בשיפוץ בהיקף קטן או בהיקף רחב יותר, שיפוצים משאירים אחריהם לכלוך רב ממגוון סוגים שונים. למשל, שפכטל למילוי חורים בקירות וחידוש צבע הקירות משאיר לרוב כתמים על הרצפה, על הפנלים ועל שקעים, מנורות ומזגנים. גם כאשר השיפוצניקים מנסים למגן את אלו כמה שניתן, תמיד יהיו לפחות כמה טיפות עקשניות של צבע.

חומר נוסף שמשאיר לכלוך רב הוא רובה, בו משתמשים להדבקת ריצוף וקרמיקה ברצפה ועל הקירות. הרובה משאיר לרוב לכלוך רב ועקשני על המרצפות וקשה לנקות אותו עד כדי הברקת המרצפת. ללא ניקוי יסודי עם חומרים יעודים יכולות להישאר מין מריחות בצבע לבן על המרצפות ולהרוס את המראה החדש והמשופץ של הבית.

יש שימוש רב במוצרי דבק שונים ובסיליקון במהלך השיפוצים, כיוון שאלו חומרים שמשמים למגוון של מטרות שונות. ניתן להדביק באמצעות דבקים שונים זכוכיות, חלקי רהיטים מעץ, קרמיקה ועוד דברים רבים. גם כאשר הקבלן או השיפוצניק ינסו לשמור על דיוק מירבי, לרוב יהיה ניתן למצוא אחרי השיפוץ מזכרות שישאירו אחריהם כל חומרי ההדבקה, ואת אלו קשה מאוד להוריד לבד.

כאשר מתקינים ריהוט חדש במהלך השיפוץ, כמו ארונות חדשים לחדר או ארונות חדשים למטבח, לרוב תישאר גם הרבה נסורת שנופלת מהארונות בעת ההתקנה, גם אותה יש צורך לנקות ולהיפטר ממנה לפני השימוש בארון.

הדוגמאות האלו הן הנפוצות ביותר לאחר השיפוצים, אך קיימים עוד חומרים רבים שמשאירים אחריהם לכלוך שונה ועקשני. בנוסף לכל זה, יש כמובן גם את האבק שנשאר לו בבית לאחר השיפוץ, הוא מצטבר מכל כלי העבודה, הזזת הרהיטים, פתיחת דלתות וחלונות ועוד סיבות רבות. לכן, ברור למדי למה יש צורך לבצע ניקיון אחרי שיפוץ כדי להתמודד עם כל הלכלוך שנשאר לאחר גמר העבודה.

כיצד מתבצע ניקיון אחרי שיפוץ?

לחברות המציעות ניקיון אחרי שיפוץ יש את המכשירים המיועדים לכך ואת הידע והניסיון הנדרשים להשתמש במכשירים אלו בלי להזיק לרהיטים, לריצוף ולקירות החדשים.

בין החומרים שחברות ניקיון כאלו משתמשות בהם יש חומרים שיכולים להמיס צבע מהרצפה ויש להשתמש בהם בזהירות כדי למנוע נזק לרצפה, לעור ולרהיטים נוספים בסביבה. ישנם חומרים גם ייעודיים לפירוק של דבקים וסיליקון כדי להוריד אותם בקלות בלי לפגוע באיכות ההדבקה וברהיט סביב שאריות ההדבקה.

לרצפה למשל, משתמשים לפי הצורך בסקוץ’ או במכשיר ייעודי לניקיון עיקש של הרצפות, בשילוב של חומרי הניקוי הנכונים להורדת כל הכתמים והשאריות.

לסיכום, מהמאמר הזה ניתן ללמוד על הלכלוך הרב שמשאיר אחריו השיפוץ. אם מדובר בשיפוץ קטן שהשאיר אחריו רק מעט אבק ונסורת, זכיתם ואתם יכולים לפתור זאת בעזרת שואב ומטאטא בכוחות עצמכם. אך אם מדובר בשיפוץ גדול יותר המשאיר אחריו לכלוך מורכב יותר, רצוי לשכור את שירותיה של חברת ניקיון המתמחה בדברים מסוג זה ושבבעלותה יש את חומרי הניקוי והמכשירים הנכונים לצחצח לכם את הבית כדי שיראה כמו חדש.

אתר: https://www.cln.co.il

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף דוקטור פוליש

כדאי להכיר