קבוצת גבאי מחזקת נדל”ן מניב: ראיון עם אלי גבאי על “מולטי יהוד”

חברת הנדל"ן הותיקה יוצרת לה בשנים האחרונות לא רק כיזמית של פרויקטים בנייה למגורים, אלא גם כזאת שיודעת לשים את ידה על נכסים מסחריים/ציבוריים, במטרה שאלו יניבו לה תמורה עסקית להרבה שנים קדימה. מדובר בפרויקטים שדורשים היקף השקעה גדול, אך הידע והניסיון המוכח של גבאי, מאפשר לה לקחת סיכונים מחושבים בשוק נדל"ן - שלא תמיד נמצא בוודאות

אלי גבאי צילום יח"צ

בשיתוף קבוצת גבאי

אם עברתם לאחרונה ברח’ גירון אברהם, באזור התעשייה של יהוד, היה לכם בוודאי קשה שלא להבחין בעבודה הקדחתנית, המתבצעת במקום, שעליו הולך ונבנה אחד מהפרויקטים הגדולים באזור – “מולטי יהוד”. לפני כשנתיים, קבוצת גבאי רכשה באמצעות חברת הבת שלה, “גבאי מניבים ופיתוח”, את הזכויות בקרקע, להקמת פרויקט מסחר ומשרדים בהיקף של כ-21 אלף מ”ר, בתמורה לכ-58 מיליון ש”ח + מע”מ.

11 קומות משרדים, 7000 מ”ר מסחר

הפרויקט תוכנן כבר ב- 2016 והיה צפוי לסיים אכלוס בקיץ 2020, אלא שהפרויקט התעכב מסיבות עסקיות, עד שקבוצת גבאי רכשה ב-2021 את חלקן של “גולדשטיין יזמות ונכסים ושל “נועם מרכזים מסחריים”, שהיו אמורות להקים את הפרויקט במסגרת קבוצת רכישה. קבוצת גבאי רכשה את הזכויות ב-58 מיליון ש”ח, כשההשקעה בבניית הפרויקט, עד שהוא יוקם – צפוי להגיע לכ-200 מיליון ש”ח.

קבוצת גבאי יח”צ

.

קבוצת גבאי, שבניגוד לחברות נדל”ן אחרות, היא גם היזמית וגם המבצעת, עשתה את הצעד העסקי הזאת מתוך ידיעה שהפרויקט יהיה פרויקט מוביל וכי שטחי המסחר והמשרדים יושכרו במחירים טובים לעסקים, שמזהים בעיקר את הפוטנציאל של מיקום הפרויקט – במרכז הארץ, בצמידות וצופה לנמל התעופה

וקרוב לכביש 40 ועם פיתוח סביבתי משמעותי , אבל עם מחירי שכירות זולים משמעותית מתל אביב, הרצליה, רמת גן, גבעתיים ועוד.

פרויקט “מולטי יהוד”, שבנוי בחטיבת קרקע בשטח של 7.5 דונם, אמור לכלול 11 קומות משרדים בשטח של כ-14 אלף מ”ר, וכ-7,000 מ”ר בייעוד מסחרי וכן שלוש קומות תת קרקעיות, שכוללות חניון בן 388 מקומות חניה. “קבוצת גבאי זיהתה את הפוטנציאל של המתחם, במרכז הארץ”, אומר אלי גבאי, הבעלים והאחראי על הפיתוח העסקי של קבוצת גבאי.

“חלק משמעותי בשינוי איזור התעסוקה העירוני של יהוד-מונוסון”

“כחלק מאסטרטגיה להרחבת הנכסים המניבים שלנו, רכשנו את הקרקע, כשהיא במצב של חפירה ויסודות ועם היתר בנייה ביד”, ממשיך גבאי. “יותר ממחצית מהמשרדים כבר נמכרו לקבוצת הרכישה. לקבוצת גבאי צפויים להישאר, בבעלות מלאה, כל שטחי המסחר, כאשר חלק ניכר נוסף מן המשרדים יעמדו למכירה, מה שצפוי להגדיל את ההכנסות השנתיות של החברה במיליוני שקלים בדמי שכירות”.

קבוצת גבאי, שהוקמה לפני למעלה מ-40 שנים, היא אחת מחברות הנדל”ן הותיקות בישראל. הקבוצה כוללת

חטיבת יזמות ופיתוח עסקי, חטיבת התחדשות עירונית, חטיבת הנדסה, חטיבת שיווק ומאז 2016 – גם את חברת הבת “גבאי מניבים ופיתוח בע”מ”, שלמעשה רכשה את השליטה מחברת “אנגל משאבים ופיתוח”.  החברה, הנסחרת בבורסה לניירות ערך, היא חברה פרטית, העוסקת ייזום, ניהול, אחזקה והשכרה של מבני משרדים, תעשייה, מגורים, מלונאות, לוגיסטיקה, מעונות סטודנטים, מרכזים מסחריים ומרכזי דיור מוגן.

פרויקט “מולטי יהוד” ביהוד-מונוסון, הוא אחד מהפרויקטים המסחריים הבולטים, שמקודמים על ידי קבוצת גבאי, מתוך מטרה שהוא יניב לה תשואה מהשוכרים לטווח ארוך. “מרכז “מולטי יהוד”, הנבנה בימים אלה מהווה חלק משמעותי בשינוי אזור התעסוקה העירוני של יהוד-מונוסון”, מציין אלי גבאי. “בקרוב יוכלו תושבי העיר והאזור כולו בית חדש לבילוי, פנאי ומסחר”.

“30 חברות, 15 בתי מסחר וכ-2000 עובדים”

“הפרויקט הוא למעשה חלק מתכנית אב כוללת במרכז העסקים הראשי של יהוד-מונוסון – והוא מקבל את הגב והתמיכה המלאה של העירייה. אנו צופים כי הבנייה תסתיים בעוד כשנתיים ומיד לאחר מכן, מולטי יהוד”, יתחיל להתאכלס בעסקים הראשונים, עד שהוא יאוכלס באופן מלא.

גבאי מספר כי המסחר במפלס הקרקע מתוכנן בצורת האות W ויכלול כיכר מרכזית, שתעניק תחושה של זרימה לכל התושבים , שיבואו לקנות ולבלות. “סמיכות הפרויקט לתחנת הרכבת הקלה (הקו הסגול) ולכביש 461, תהפוך אותו למרכז חיי הבילוי והמסחר של בקעת אונו כולה. כ-30 חברות צפויים לפתוח את משרדיהן במתחם החדש יחד עם כ-15 בתי מסחר, שיעסיקו סך הכל כ-2,000 עובדים”, מציין גבאי.

ההחלטה האסטרטגית של קבוצת גבאי לקדם פרויקטים מסחריים של נדל”ן מניב, מוכיחה את עצמה, אך רק בעתיד הרחוק יותר, 2030-2040, יהיה אפשר לנתח באופן בצורה עמוקה, איזו תשואה יניבו לה הנכסים – על ההשקעה הרבה בהם. בקרב מומחי נדל”ן מסחרי מניב, רווחת הדעה כי נכס שנראה טוב ונמצא במיקום טוב – יכול להגיע לתשואה של 4-10 אחוזים מדמי השכירות – הרבה יותר מנדל”ן למגורים למשל. בנוסף, בגבאי שואפים להשכיר את הנכסים שלה לגופים גדולים ויציבים – שיבקשו לשכור את הנכסים לטווח ארוך.

2022 – רווח נקי של 151 מיליון ש”ח

קבוצת גבאי מציגה פורטפוליו נכסים מניבים של שטחים ומרכזים מסחריים מגוון ומפוזר בכל חלקי הארץ, ביניהם: בית גבאי באשקלון, מרכז הנשיא ברחובות, מרכז מסחרי רמת אילן גבעת שמואל, שטחים מסחריים ברמתיים, סוקולוב 37 (HOD) ובית הבד 2 בהוד השרון, שטח מסחרי בפסגת אפק ראש העין וכן השטחים המסחריים של מרכז אשדר, גבאי TLV ומגדל מניבים – בתל אביב.

בנוסף לכך, קבוצת גבאי גם יכולה להתגאות בפרויקטים מניבים נוספים כמו מלונאות (מלון מבואות מצדה בערד, מלון סלינה בכנרת ופרויקט מגורים ונופש בחוף לידו באשדוד), תעשייה ולוגיסטיקה (בכרמיאל, יקנעם עילית, שדה משה ואור עקיבא) וכן מקבצי דיור ומעונות סטודנטים בערים שדרות, ערד, נוף הגליל, עפולה ואשדוד.

קבוצת גבאי יח”צ

.

גבאי מניבים סיימה את שנת 2022 עם רווח נקי של 151 מיליון ש”ח ועם עליה של כ-300 מיליון ש”ח בהכנסות. ההכנסות שהניבה פעילות השכרת הכנסים עלו לכ-46.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-39.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2021. “אנו ממשיכים במלוא המרץ גם בשנת 2023, שצפויה להסתיים כשנה עם עשייה משמעותית, בה המשכנו לפתח את הנכסים המניבים הקיימים ובמקביל נקדם מספר פרויקטים באזורי הביקוש, שיגיעו לשלבי הקמה ושיווק”, מבטיח אלי גבאי.

גבאי הוסיף כי “אנו ממשיכים במקביל לבחון עסקאות חדשות בתחומי הייזום, כדי להמשיך ולהרחיב את היקף  הפרויקטים שלנו, שהוצאתו אל הפועל בשנים הקרובות תמצב את קבוצת גבאי ואת גבאי מניבים – כחברות מהשורה הראשונה בשוק הנדל”ן בישראל”.

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

 

בשיתוף קבוצת גבאי

כדאי להכיר