מומחיות במים סוערים: משרד עורכי דין ,העוסק בחדלות פירעון

בעולם המשפטי המורכב, עו"ד מאור לוי מתגלה כמגדלור של תקווה עבור אנשים פרטיים ועסקים המתמודדים עם חובות ומצוקה כלכלית. בזכות ההתמחות שלו בהליכי הוצאה לפועל, הסדרי חובות והליכי חדלות פירעון, הוא זוכה לשבחים רבים על המחויבות הבלתי מעורערת שלו ללקוחותיו, ועל הרקורד המרשים במחיקת חובות ולעיתים אף כנגד כל הסיכויים

עו"ד מאור לוי (צילום: לירון ג׳נח)

בשיתוף משרד עורכי הדין מאור לוי

בתקופות של משבר פיננסי נטל החובות יכול להתיש לגמרי ולחסל אפילו את העסקים, האנשים והמשפחות החזקות ביותר. בכל זאת במציאות בה הבנקים מפנים עורף, הנושים נעזרים בעורכי דין בעלי מומחיות בגביית חובות ומנגנוני ההוצאה לפועל פועלים בשטח, קשה שלא לאבד תקווה, להתמוטט כלכלית ומנטלית ולחוש שכל העולם יוצא נגדך.

מניסיונו העשיר של עורך דין חדלות פירעון מאור לוי, אשר טיפל במאות תיקי חדלות פירעון ובפרט בייצוג חייבים בהליכים אלו, עולה כי לקריסה העסקית או הכלכלית של בעלי החובות, ישנן תופעות לוואי בלתי נמנעות, אשר עלולות לגרום לנזקים נוספים שמובילים להשפעה על משפחות החייבים. החל ממצב הרוח הנפשי של בעלי החובות עד כדי תופעות של חרדה ודיכאון, ובעיקר הרגשה של חוסר יכולת לטפל ולהסדיר את החובות.

אך דווקא בתקופות אלו של משבר וחוסר ודאות כלכלית, משרדו של  עו”ד חדלות פירעון מאור לוי מתגלה כהוגן עבור לקוחותיו בצורה יוצאת דופן, עת הוא נלחם ללא מורא עבור לקוחותיו ומוביל אותם להסדר חוב ולפתיחת דף חדש בחייהם. כל זאת בזכות הבנה מקצועית של הנורמות המשפטיות והפיננסיות המורכבות בהם מצויים לקוחותיו, תוך שימוש בכלים המשפטיים הנכונים העומדים לרשותו בהתאם לנסיבות האישיות של כל אחד ואחד מלקוחותיו.

במקרים שבהם החייבים הינם אנשים בעלי מוגבלויות ונעדרי כושר השתכרות מוחלט, עו”ד חדלות פירעון מאור לוי מצליח להשיג עבורם בפרק זמן קצר של כחצי שנה – שנה וחצי לכל היותר הפטר מלא מכל חובותיהם, ברי ההפטר.

שמו של עורך דין מאור לוי הולך לפניו, כמי שמכיר את הליכי חדלות הפירעון מלפני ומלפנים עת שימש בעברו כב”כ נאמן בהליכי פשיטת רגל וכמי שליווה ועודנו מלווה חייבים החל ממועד קריסתם הכלכלית, להסדרי חובות ועד למחיקת חובותיהם.

חדלות פירעון היא לא גזירה משמיים

המספרים לא משאירים מקום לספק לגבי הצורך להיעזר בשירותיו של עורך דין חדלות פירעון בעל מומחיות בתחום כה מורכב, אשר קשורים בו מארג חוקים נוספים הקשורים לדיני הנזיקין, העבודה, המשפחה ועוד. בשנת 2022 סך הבקשות של עסקים לחדלות פירעון קפצו ביותר מ- 20%, וכמוהם גם אלפי בתי אב בישראל נאלצו לגשת להליך זה. אומנם האינפלציה והריבית שעלתה בשנתיים האחרונות במשך כ-10 פעמים עד לרמה של 4.75% משחקות תפקיד מרכזי, אך על פי עו”ד חדלות פירעון מאור לוי לא מדובר בגזירה משמים, אלא בהתנהלות פיננסית לא טובה אשר דרושה למידה והכוונה ואשר מובילה רבים וטובים להגיע אל סף פשיטת רגל.

אומר לנו עורך דין חדלות פירעון מאור לוי: “ברוב המקרים, מצב של חדלות פירעון לא מגיע סתם כך ביום בהיר אחד, אלא מדובר בתהליך של חודשים ארוכים בהם סך החובות וההתחייבויות של משפחה

בישראל או כל בית עסק אחר, גדלים יותר מסך ההכנסות שלהם. ברגע שלא מתעוררים בזמן ולא משנים את הרגלי הצריכה שלנו או מתאימים את ההוצאות העסק להכנסותיו, אין דרך אחרת מלבד להתחיל לקבל מכתבים והתראות מצד עורכי דין של נושים ומההוצאה לפועל. בשלב מאוחר יותר (אף יכול ובתוך ימים מס’ בודדים) גם הצ’קים מתחילים לחזור, חשבונות הבנק והמשכורת הופכים למעוקלים וכפועל יוצא נותרים החייבים לכאורה ללא מוצא. ההמלצה שלי במקרה שכזה הוא למהר ולהתייעץ עם עורך דין המתמחה בהליכי חדלות פירעון, משום שרק כך יש לכם סיכוי לחסוך באנרגיות, למנוע לחצים מיותרים, לשמור על סכומי כסף לא מבוטלים, ועל תא משפחתי יציב שלא יהיה מושפע מהליך כלכלי כזה או אחר”.

הסדרי נושים ומחיקת חובות

את התיקים המגיעים אל שולחנו, עורך הדין מאור לוי מחלק לפי מספר פרמטרים שונים, על כך הוא מסביר: “אני מסייע לחייבים להגיע להסדרי חובות שלהם בכל מיני דרכים, בהתאם לצורך וליכולות שלהם. זו הכלכלית, המצב הבריאותי, המצב המשפחתי, הגיל שלהם ועוד. כל אדם וכל עסק שונים האחד מהשני, לכן אני בוחן כל מקרה לגופו. החלק הראשון בתהליך שאני מוציא לפועל נוגע לניסיון להסדר עם הנושים להם חייבים כסף אך ורק במידה וביכולתו של הלקוח להגיע להסדר חוב עם הנושים. אני יוצר קשר עם כל נושה בניסיון להגיע איתו להסכמה על הפחתת גובה החוב בצורה שתקל על הלקוח שלי. כמובן שהנושה אינו חייב להסכים להצעה, אבל במקרים בהם מבינים שבמידה ולא יבואו לקראת הלקוח שלי בהסדר חוב מיטיב ונוח, האפשרות השנייה שלו היא פנייה אל הליך חדלות פירעון המעניק לו הגנה מבחינה משפטית, למשל מנקיטת הליכי גבייה קשים. במקביל להסדר פרטני נבחנת האפשרות לגבש הסדר חוב בסמכות בית המשפט, כך שבמקרים בהם תהיה התנגדות מצד הנושים להצעת הסדר חוב בחוסר תום לב, יכול בית המשפט לכפות את הסדר החוב על אותם נושים המתנגדים להצעה.

משרדנו גם מציע פתרונות יצירתיים במקרים של חייבים בעלי נכסים מחד וחובות גבוהים מאידך, משרדנו משתף פעולה ומפנה את הלקוח אל יועצי משכנתאות, יועצים כלכליים ושמאים, אשר יחד עמם אנו פועלים במטרה למחוק את החובות. אנו עושים זאת על ידי איחוד הלוואות לכדי הלוואה אחת עם ריבית נוחה הרבה יותר, או באמצעות גיוס כספים לטובת הצעת הסדר לנושים. זאת בנוסף לביטול העיקולים שרובצים על חשבונות הבנק והמשכורות מול הוצאה לפועל וגופים אחרים”.

דגשים חשובים על הליך חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון הוא הליך המורכב ממספר שלבים כאשר המטרה הסופית היא לשקם את מצבו הכלכלי של החייב, להשיבו למרקם החיים הכלכלי ובאותה נשימה לדאוג לכך שהוא ישלם את חובותיו לנושים. עו”ד חדלות פירעון מאור לוי מעניק הצצה כיצד חלק מהתהליך הזה מורכב: “ברגע שאין ברירה אחרת ופונים להליך חדלות פירעון, ניתן צו לפתיחת הליכים ובתקופה זו של השנה הראשונה בהליך נבנה הבסיס להמשך הדרך. בשנה הזו ובכל שלב בו החייב מצוי בהליך חדלות הפירעון אי אפשר להטיל על בעל החוב עיקולים על המשכורת ועל חשבון הבנק, דבר שמעניק לו אוויר לנשימה ומאפשר לו לשתף את הנאמן, הממונה ובית המשפט במצבו הכלכלי ובכך הם יכולים לבחון את מצבו הפיננסי של החייב, בהתאם לנסיבותיו האישיות.

ככל שבעל החוב יעמוד בתנאים שנקבעו להליך, הנאמן שהינו “זרועו הארוכה של בית המשפט” יחד עם הממונה, יבחנו את אופן יצירת החובות ואת פוטנציאל ההשתכרות של החייב, הוצאות התא המשפחתי שלו ובכך יתאימו עבורו תכנית פירעון לחובותיו. זהו בעצם השלב הקריטי ביותר בהליך, כיוון שישנם המון מקרים בהם חייבים לא היו מיוצגים או שמצבם האישי לא בא לידי ביטוי, נוצר מצב אבסורדי המוביל לתוצאה עגומה של תכנית פירעון בה החייב לא יכול לעמוד, וכפועל יוצא מבוטל לו ההליך והוא חזר לנקודת ההתחלה. במידה והחייב עומד ודבק בתכנית הפירעון שנקבעת לו, ניתן לקבל את ההפטר הסופי (מחיקת חובות) תוך כ-4 וחצי שנים בלבד.

צריך לקחת בחשבון כי לא מדובר בהליך קל ופשוט. בראש ובראשונה צריך לשנות מקצה לקצה את כל דפוס ההתנהלות הפיננסית שהובילה להסתבכות הכלכלית, לחשוף ולפרט את ההכנסות וההוצאות של התא המשפחתי, זאת בנוסף למספר הגבלות שממשיכות לחול על החייב. למשל צו עיכוב יציאה מהארץ, חוסר יכולת לעשות שימוש בצ’קים (ניתן להגיש בקשות מיוחדות בעניינים אלו שיבחנו לגופן) או בכרטיסי אשראי, וחשבון הבנק חייב להתנהל ביתרת זכות”.

יח”צ

.

עו”ד מאור לוי – יצירת קשר

פנינו לעורך דין מאור לוי כי במהלך חודשי הקיץ וחגי תשרי, רבים נוטים לאבד את הבלמים וההתנהלות הכלכלית שלהם רחוקה מלהיות מאוזנת, לכן כדאי שלא להמשיך ולהעמיק את הבור הכלכלי בו אתם מצויים, שכן נראה כי יש לכך השלכות שליליות על אפשרויות הטיפול בכם.

“שנה אחר שנה לאחר חופשת הקיץ, לפני או מיד לאחר ראש השנה וסוכות, מגיעים אליי לקוחות רבים שמצאו את עצמם קורסים בגלל אינספור התחייבויות שלקחו על עצמם כדי לשרוד את ההוצאות הרבות של חזרת הילדים לבתי הספר, החופשות וכיו”ב – מקרים אשר ברור שמצריכים סיוע דחוף ומיידי. ישנם לקוחות שלקחו על עצמם התחייבויות כדי לבלות ולנפוש, וזו בדיוק ההתנהלות הקלוקלת שציינתי קודם לכן, על חייבים שסך ההכנסות שלהם קטן בהרבה מסך ההוצאות. לכן אני ממליץ כי לצד הרצון לנפוש וליהנות עם כל המשפחה, להיות הרבה יותר חכמים כדי שלא תיקלעו לצרה כלכלית שלאחר מכן יהיה לכם קשה מאוד לצאת ממנה”, עו”ד מאור לוי סיכם את הדברים.

ליצירת קשר ולקבלת פרטים נוספים, פנו למשרד עורכי הדין מאור לוי.

טל׳ 09-8865554

נייד: 052-6638833

אתר

כרטיס ביקור דיגיטלי

דף הפייסבוק

כתובת: רחוב הגביש 4 ב’ (בניין Titanium) נתניה, קומה 2 (משרד A204)

בשיתוף משרד עורכי הדין מאור לוי

כדאי להכיר