בשיתוף צמיחה פיתוח עסקי
מאת: משה שמש יועץ אסטרטגי
במאמר נסקור את תפקידם של יועץ שיווק ויועץ שיווק דיגיטלי, שלושה כובעים שכותב המאמר חובש ומתמחה בהם.
נתחיל בסיפור מעורר השראה על סטיב ג’ובס ואסטרטגיית חדשנות ושילובים
בשנת 2005 יצרו סטיב ג’ובס וצוות החדשנות שלו, תוכנית אסטרטגית שחזתה את התנהגות הצרכנים בעשורים העתידיים, ע”פ תוכנית מקצועית ובריף מוגדר הם הנחו את המעצבים, מהנדסים, מתכנתים הבכירים באפל לפתח פרויקט שהיה אז סודי, תחת הכותרת חדשנות שצריכה להתבסס על שילובים נכונים!
מה הייתה החדשנות? מה היו השילובים? מחשב אישי + טלפון + נגן מדיה+ טלוויזיה + אינטרנט ו…הכל במכשיר אחד בצג מגע כשטי זכוכית!
בתאריך ההיסטורי 9.1.2007 הושק האייפון הראשון ששינה הרגלים, שימושים, ואפילו את תפקוד האנושות ואת את פני העולם ומאז שווקו מיליארד וחצי מכשירי אייפון בעולם על עשרות הגרסאות!

.
מהי מטרת הייעוץ האסטרטגי בחברות ועסקים?
מהעתיד אל ההווה, מהר יותר, עוצמתי יותר, מדוייק יותר
התפיסה המלווה אותי הינה: תחליט, תתכנן, תצא לדרך היום ותהייה ביתרון מול המתחרים כבר מחר!
מטרת הייעוץ האסטרטגי לייצר צמיחה עם ערך לאורך זמן, לשפר פעילות, להציב ולנתח אתגרים, לעצב אופק עסקי, מדיניות תחרותית לטווח בינוני של שנתיים וטווח ארוך של 5 ו 6 שנים, בעידן בו הדיגיטל שהכול בו מידי, השוואתי, מהיר ומדיד – מדובר באתגר חשוב מאוד.
לאן השוק הולך? יועץ אסטרטגי אמור להביט מהעתיד אל ההווה, אל הסביבה החיצונית, לחקור, לחדד, לשייף, ליישם גישה תחרותית, להבין לאן השוק הולך? מהם צרכיו של הלקוח בעתיד? מגמות בסביבת תחרות? לייצר מודל פיננסי, שיווקי, ארגוני עם פתרונות מהירים יעילים אטרקטיביים לשירות/ מוצר בתנאי שוק צפופים ותחרותיים.
באיזה מישורים עוסק תהליך ייעוץ אסטרטגי?
תהליך אסטרטגי עוסק במאקרו ב”מה” ובטקטיקה ב”איך”
עיצוב המה? המדיניות- האופק העסקי, היעדים, מגמות, טרנדים, צרכי לקוחות, בידול, יתרון יחסי, כיצד להתגבר על חסמים, כיצר לייצר הזדמנויות, הצעת ערך איכותית ללקוח, בניית מפת דרכים לצמיחה עם אפקטיביות ממשית לאורך זמן.
קביעת האיך? תוכנית הפעולה- מהם הדרכים היעילות, הערוצים הנכונים, האופן האיכותי והאטרקטיבי להשיג את ” איך ” מהסעיף הקודם, תקציב, משימות, לוחות זמנים.
מה המדד לאסטרטגיה מוצלחת?
יצירת שווקים חדשים, מוצרים ושירותים מותאמים לצרכי הלקוחות, לייצר חדשנות וצמיחה.
כתוצאה מכך, גידול בהכנסות תוך הפחתת הוצאות! איתור הזדמנויות, ושורת רווח רווחיות יציבה.
למי מתאים ייעוץ אסטרטגי?
ייעוץ אסטרטגי מתאים לחברות ועסקים בינוניים וקטנים בחדירה לשווקים או נישות חדשות.
או בכלל בכניסה לשוק עם עיצוב מדיניות ופיתוח תוכניות והטמעתן, לחברות ועסקים בצמיחה לשמירת היתרון היחסי, לחברות ועסקים המתמודדים עם אתגרים, האטה, תחרות נוגסת, הניצבים בפני החלטות מסובכות על מנת לייצר מומנטום חיובי.
מהם תחומי הכיסוי בייעוץ אסטרטגי?
מחקר, תכנון, עיצוב הניהול העסקי , הבנת השוק, העוצמות, הבטן הרכה והחולשות, החסמים, ההזדמנויות, איתור מנועי הצמיחה, בניית אסטרטגיה פיננסית, בניית אסטרטגיה ארגונית, בניית אסטרטגיית מותג שיווק ומכירות.
הנני פועל בשלושה מישורים גם כיועץ שיווק וגם כיועץ שיווק דיגיטלי יועץ אסטרטגי בונה מדיניות, יועץ שיווק בתחומו יועץ שיווק דיגיטלי מיישמים

.
יועץ שיווק
יועץ שיווקי מתמקד בפעילות להגדלת המכירות.
פתרונות הגדלת מכירות
- יועץ שיווק בונה ועוסק בפיתוח תורת מכירות תפורה לפי מידה
- הגדרת המוצר לקהל היעד תוך יצירת שרשרת עם חוליות שתוביל מרעיון למכירה
- יצירת מודל מכירות ושיטות תגמול
- יעדים ודרך להשיג תוצאות
- בניית תקציב מינימום השקעה מקסימום תוצאות
- מעקב מכירות
- ייעוץ וליווי מערכי מכירות אישי/ טלפוני/ קבוצתי
- ליווי בגיוס אימון ואיוש עובדות למשרות מכירות
- אימון צוות המכירות
- סדנאות לקידום מכירה
- לקוח סמוי/ טיפול בהתנגדויות
פתרונות מיתוג עסקי:
- יועץ שיווק עוסק בליווי הגדרות ובניית זהות עסקית לחברה וארגון
- בניית זהות מותגית, מיצוב, ערך נתפס, יתרון יחסי
- ליווי בבניית שפה גרפית מתחדשת.
- סיוע בבחירת תוצרים גרפיים לוגו, אמצעים
- ניהול, תיאומים, התאמות עיצוב יחד עם צוות העיצוב
פתרונות קופירייטינג תוכן:
- יועץ שיווק מכתיב מדיניות של כתיבה שיכנועית.
- יועץ שיווקי מייצר קונספט לתוכן שיווקי.
- מלווה את ה: קופירייטר בתרגום הזהות לתוכן.

.
יועץ שיווק דיגיטלי
4 שילובים להצלחה
יועץ שיווק דיגיטלי נדרש לשלב בין 4 מרכיבים: אסטרטגיית דיגיטל, עומק טכנולוגי ואוטומציה, פתרונות קריאטיביים, תכנון ויישום נכון בפלטפורמות האינטרנט, ארבעה מרכיבים שהשילוב ביניהם בונה מותג, מקדם עסק, מביא לידים בתקציבי פרסום סבירים, תוך שימוש מושכל תפור לפי מידה, בפלטפורמות הרלבנטיות, גוגל, יו טיוב, פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, יו טיוב, לינקדין, טוויטר, וואטס אפ וכו, הגעה ליעדים תוך חיזוק המותג, חשיפות, שיתופים, לידים, מכירות, ומיקסום ROI מכל המהלכים.
אסטרטגיית דיגיטל
- יועץ שיווק באינטרנט בונה אסטרטגיית און ליין, הגדרת ויז’ן, קהלי יעד, מיפוי, מצב קיים ומצב עתידי בדיגיטל, מתחרים, פעילות, אוטומציה וטכנולוגיה.
- זיהוי נכון של טרנדים במרחבי הרשת והתאמתם לצורכי הלקוח.
- לימוד התנהגות גולשים
- יצירת מודלים של פעילות
- מטרות ודרכים להשיג אותן
- תכנון מדיה ותקציב
- חווית משתמש
- מודל מסע לקוח
- מודל משפך לידים
פתרונות טכנולוגיה ואוטומציה:
- יועץ שיווק דיגיטלי בעל הבנה טכנולוגית מסייע ב:
- חדירה ללקוחות חדשים, יצירת לידים בצורה אוטומטית
- מערכי צ’אט בוט חכמים
- אוטומציה שיווק טכנולוגית מייצרת חסכון משמעותי במשאבים וכסף
- שימור לקוחות ע”י אוטומציה דיגיטלית מסייעת לנהל צורכי ומענה לקוח בצורה אופטימלית
- ייעול סיסטם שימור הלקוחות, אוטומציה שיווקית מנתבת לקוח קיים להיות לקוח פעיל
- שדרוג תהליכים בחברה, עסק, טכנולוגיה בונה משפך לידים ומעלה יחסי המרה
- אוטומציה שיווקית מעניקה מענה לניהול תהליכים בקשת ערוצים פרסומיים במקביל על ידי אינטגרציה כגון מניעים, טרגוטים, הצעות בתזמון, הפעלת טריגרים
- אוטומציה שיווקית מאגדת התנהגות הגולשים- מסע לקוח שעובר גולש ע”פ סגמנטים מגוונים, פילוח לפי פעולות שגולש ביצע
- אוטומציה ליצירת משפך המרה ודרך הגעה לכל גולש
- אוטומציה שיווקית מעניקה פרסנוליזציה והתייחסות אישית עבור כל גולש ע”י מיקוד והתאמת מסרים לתת מודע ולמודע
- שדרוג חווית משתמש, הפקת תהליך פרסומי חכם ואוטומטי שיעניק לגולש ליהנות מתכנים, עיצובים ומסרים שמותאמים לו – ברגע הנכון ובפלטפורמה הדיגיטלית הנכונה
- אוטומציית אפ סייל, הצעת מסרים והצעות רלוונטיות ללקוחות שעשו קניה עם הבנה מה כדאי ונכון להציע להם
- מעקב אחרי לידים, יצירת מסלולי מרדפים חיוביים זיהוי השלבים הנכונים להציע
- אוטומציה וטכנולוגיה בונים שיפור יחס המרה
- אוטומציית פידבקים
פתרונות מיתוג וזהות דיגיטלית
- יועץ שיווק דיגיטלי מאפיין זהות דיגיטלית נכונה מותאמת לחברה, קהלי היעד, השירותים והמוצרים עם שפה אינטרנטית מותאמת לערוצי השיווק
- יועץ שיווק דיגיטלי מחזק הצעות ערך
- כל עולמות הויז’ואלים תמונות
- פתרונות שיווק באמצעות וידאו
פתרונות תוכן וקריאייטיב בדיגיטל
- יועץ שיווק דיגיטלי פועל בשיטת “התוכן הוא המלך”
- הכוונה של הקופירייטר לתכנים ומסרים מדויקים
- סיוע ביצירת תכנים מותאמים לקידום בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם
- פתרונות שיווק באמצעות וידאו
פתרונות בניית אתרים, שדרוג אתרים
- יועץ שיווק דיגיטלי מסייע באפיון, מחקר, עץ אתר הגדרות ומתווה
- אתר מכירות, חנות מקוונת, אתר תדמית
- ניהול וליווי בעיצוב גרפי אתר
- ניהול וליווי בתכנים, כתבות
- ליווי בתכנות
- פתרונות לתכני וידאו
פתרונות קידום אורגני וקידומים ממומן
- מומחיות בהבנה כיצד מקדמים את המה והיכן
- מחקר מילים וביטויים יצירת קונספט קידום
- קידום ממומן PPC – Pay Per Click
- קידום אורגני SEO בגוגל Search Engine Optimization
- אופטימזציה של אתרי אינטרנט
- קישורים חזקים וכתבות תוכן בפורטלים
פתרונות תקציב מינימום עלות מקסימום תועלת
- סנכרון נכון של כל הגורמים
- בניית תקציב עם יעדים, משימות, לוחות זמנים, תוצאות
- בניית תכנון ופילוח מדיה
- פרסום פרוגרמטי (פרסום באינטרנט מבוסס על Data סטטיסטיקות, מידע, נתונים)
- דאגה לכל שקל ושקל לאן הוא הולך ומה הוא מייצר בתמורה
משה שמש כותב המאמר קופירייטר, יועץ אסטרטגי לחברות, עסקים, מומחה לשיווק דיגיטלי, פעיל חברתי, בעל ניסיון של 33 שנה עם טראק רקורד בחברות מובילות כגון סלקום, שופרסל, כלל, קבוצת ח.י, מרכז הבניה הישראלי, גיתם, אלבר, נטלי סקיולייף ועוד
בשיתוף צמיחה פיתוח עסקי