יריב ויינברגר (צילום: ענת פפוש)

מהפכת עולם התיווך בישראל יוצאת לדרך בהנהגת מגן נדל”ן

בשנים הקרובות עולם התיווך בישראל הולך לקבל צביון אחר לחלוטין. מי שכבר מיישמים מהפכה באזור ירושלים והסביבה היא חברת מגן נדל"ן שהעמידה רף חדש של מקצוענות שעתיד לשנות את הסטיגמה השלילית שדבקה במתווכים לאורך השנים. כיצד במגן נדל"ן עושים את הדברים אחרת? יריב ויינברגר הבעלים מספר

בשיתוף מגן נדל"ן

בחודשים האחרונים חלק נכבד ממוכרי הנכסים בירושלים והסביבה החלו לנוע אל עבר מגן נדל”ן ומבקשים להיעזר בשירותיה. כמו כל דבר טוב בחיים גם השמועה על חברה שמיישמת שיטה ייחודית שמצליחה למכור נכסי נדל”ן במינימום זמן ובמקסימום מחיר עשתה את שלה. מאחורי מגן נדל”ן אין משחקי מילים או כוכביות ואותיות קטנות אלא שיטת מחקר מעמיקה שלא משאירה מקום לספקות, ולא נותנת לשום חלקיק של מידע לחמוק מעיניה.

מגן נדל”ן עוסקת בשיווק ותיווך של דירות יד 2 ופרויקטים מגוונים חדשים. נכון להיום פעילות החברה מתפרשת על פני ירושלים, יישובים ומושבים בסביבתה. מי שמנווט את הפעילות הרחבה של מגן נדל”ן הוא יריב ויינברגר, בן 48, נשוי פלוס 6 בנות. לצידו נמצאים חמישה סוכני נדל”ן מנוסים, אשת שיווק ואנשי עזר שונים דוגמת משרד עורך דין, יועצת משכנתאות יוצאת המערכת הבנקאית, אדריכלית, גרפיקאית ועוד.

אמירה מפורסמת של פיטר דרוקר, הוגה דעות יהודי-אמריקני ואבי תורת הניהול המודרנית היא: “הדבר החשוב ביותר בתקשורת הוא לשמוע את מה שלא נאמר”. לכן בתקשורת שלו מול הלקוחות, יריב ויינברגר הבעלים של מגן נדל”ן לא משאיר מקום לספק, אלא שואל ואומר הכל החל מהשיחה הראשונה.

“אנחנו מייצגים מוכרי דירות, ואני לעולם לא אוכל למכור להם את הנכס בדרך הטובה והיעילה ביותר מבלי להכיר אותם באופן אישי, ברמה של חברות ממש. לשם כך בניתי הליך אפיון צרכים שנוגע בכל הרבדים, אנושית וכלכלית.

בשיחה הראשונה שלי עם לקוח פוטנציאלי אני רוצה לדעת על הסטטוס המשפחתי שלו. מדוע הוא מוכר את הדירה, מה היעד הפיננסי, לוחות הזמנים, האם הוא לחוץ בזמן או שיש לו מרווח נשימה ועוד. אני יודע שזה יכול להישמע כמו עוד סיסמה שחוקה אבל חשוב לי הרבה יותר שהלקוח יאמין בי ובדרך שלי מאשר אם אני אקבל בלעדיות או מה תהיה גובה העמלה. זה הבסיס מבחינתי והוא משנה את כל התמונה”.

“מי שלא מתכנן, מתכנן להיכשל”

לאחר שיריב ויינברגר מבצע מיפוי ראשוני ומקבל את הבלעדיות על מכירת הנכס, הוא עובר לשלב ניהול העסקה כולה. זה אומר בדיקה כלכלית ותכנון עתידי של בעל הנכס. מה המצב משפטי של הנכס בכל הנוגע למיסוי, תכנון ובנייה. הוא מבצע הערכת שווי הנכס אם על ידי שמאי או סקר שוק רחב ופעולות נוספות שנועדו לדאוג לאינטרס של המוכר. “כשאני יוצא לדרך אני חייב לדעת מה האפשרויות האחרות שיש לקונים פוטנציאלים בסביבת הנכס שאני מייצג. הרי בלי  לדעת מה היתרונות שיש לי להציג, יתרונות שיגרמו לקונים להעדיף את הנכס שלי ולא נכסים שנמצאים שני בניינים ליד או בקצה השכונה אי אפשר לנוע קדימה. זה לא עוד שלב שאפשר לעשות אותו בחיפזון. על בסיס הבדיקות המקדימות הללו ולאחר שהבנו את כל הצרכים והמטרות, ושאין שום מכשול כזה או אחר שעומד בדרך, רק אז אפשר לעבור לשלב הבא – בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת”, יריב ויינברגר הסביר.

בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

הרעיון שעומד מאחורי שיטת העבודה של מגן נדל”ן הוא לבצע אפיון מעמיק גם לקהל היעד הראשי אליו מכוונים בהתאם ליתרונות שעלו בשלבים המוקדמים. כך הם יודעים היכן לשים את הדגש בערוצי השיווק השונים. למשל, אם מדובר בנכס של 3-4 חדרים והוא ממוקם בשכונה חילונית, פעולות השיווק יכוונו לקהל יעד בצורה נקודתית ובמקרה הזה עם דגש על המדיה החברתית. מבחינת יריב ויינברגר אי אפשר לחסוך בעלויות השיווק כדי להביא לתוצאה מהירה. הוא טוען כי בעסקה בה עמלת התיווך יכולה לנוע בין 60 ל- 80 אלף שקלים, רק טבעי להוציא אחוז נכבד מתוך זה על שיווק דיגיטלי מתקדם, אחרת זה פשוט לעשות צחוק מהעבודה.

פעולות השיווק של מגן נדל”ן מגוונות ביותר. הן כוללות פרסום בכל ערוץ אפשרי. עיתונות כתובה, פליירים, שלטי חוצות, אתרי אינטרנט מרכזיים דוגמת יד 2, מדל”ן ואחרים. קידום ממומן בפייסבוק, יו-טיוב, אינסטגרם, טאבולה ואאוטבריין. סרטונים מקצועיים בתוך ומחוץ לנכס, צילומי רחפן ועוד.

תהליך חשיפת הנכס

במקביל לטירגוט הנוגע לקהל יעד ספציפי, במגן נדל”ן לא חושבים לרגע להסתיר את הנכס שהם משווקים, להיפך. בצעד אסטרטגי נבון הם חושפים אותו לכל העוסקים בנדל”ן. החשיפה הזו נעשית בקבוצות וואטסאפ סגורות, מערכות MLS המיועדות למתווכים ברמה המקומית והארצית וזה לא הכל. “נכסים בירושלים מבוקשים מאוד גם מצד קהל יהודי ברחבי העולם. ארה”ב ואירופה בעיקר. לכן החשיפה שלנו נעשית גם בערוצי תקשורת שונים מעבר לים. ככל שנהיה חשופים יותר כך נגדיל את הסיכויים שלנו למכור את הנכס”, יריב ויינברגר הוסיף.

 אפקט המכרז

בכל תוכנית אסטרטגית חכמה לוקחים מראש מספר תרחישים עתידיים שיכולים לקרות בדרך. לשם כך מעמידים מספר תוכניות מגירה שיש ביכולתן להטות את הכף בדרך אל היעד הסופי. במידה והטירגוט של קהל יעד ספציפי ובניית מערך שיווקי בהתאמה אישית, כמו גם חשיפת הנכס לכל שאר העוסקים בתיווך נדל”ן לא הביאה למכירה של נכס עד 60 ימים, במגן נדל”ן מפעילים את תוכנית “נשק יום הדין”. יריב ויינברגר הסביר במה מדובר: “בדרך כלל אנו לא צריכים להגיע לשלב הזה, אך במידה וכן אנו מנהלים מכרז פתוח ומכירה פומבית של הנכס. זה אומר שביום אחד אנו מביאים את כל הקונים הפוטנציאלים שהיו הרציניים ביותר למפגש, מאפשרים להם להתחרות אחד נגד השני ולהציע את המחיר הגבוה ביותר. זו פעולה שלא מתרחשת באף אפיק שיווקי אחר והאפקט מיידי”.

צילום יח”צ

.

מגן נדל”ן: יצירת קשר

חוסר היציבות השלטונית, המשבר הכלכלי העולמי שהוביל לעלייה בשיעור הריבית גם בישראל, גרמו למוכרים וקונים רבים לשבת על הגדר במהלך חצי השנה האחרונה. בזכות המודל הייחודי שמגן נדל”ן פיתחו, כזה שמעניק 100% חשיפה לנכסי הנדל”ן שקיבלו בבלעדיות, הם נשארו עם הראש מעל למים ופעלו בשטח בהצלחה. “דברים לעולם לא נשארים לעמוד במקום ואנשים לא יחכו לנצח בצד. ירושלים תמיד היתה עיר מבוקשת ולצד בנייה של כבישים מהירים חדשים שמחברים את העיר למרכז ולדרום הארץ, העירייה נתנה אור ירוק לביצוע פרויקטים רבים של פינוי בינוי בתוככי העיר. זה כבר עושה את שלו. אני חי ומרגיש את השטח ומאמין בחודשים הקרובים נראה התעוררות מחודשת בכל הנוגע לעסקאות נדל”ן”, יריב ויינברגר סיכם את הדברים.

ליצירת קשר אישי עם מגן נדל”ן חייגו: 02-6704444  או 054-2211557

כתובת: הרב ברלין 47, ירושלים.

אימייל: magen1nadlan@gmail.com

פייסבוק

בשיתוף מגן נדל"ן