עו”ד איתן ליפסקר: “סוד ההצלחה הוא מקצועיות משפטית לצד רגישות אנושית”

עו"ד איתן ליפסקר עוסק בדיני משפחה כבר למעלה מ-25 שנה, ובעל פרקטיקה ייחודית בנושא חטיפת ילדים - אמנת האג. אטימות משפטית מוציאה אותו מדעתו ואם היה מוצא יותר רגעים של פנאי הוא היה מרחיב את התנדבותו ברכיבה עם ילדים ומקדיש יותר ללימוד הדף היומי. נעים להכיר, ראיון אישי עם עו"ד ליפסקר

עו"ד איתן ליפסקר

בשיתוף עו"ד איתן ליפסקר

מאחורי הגלימה: ראיון אישי עם עו”ד איתן ליפסקר. מאת: אדי סוברי

שם: איתן ליפסקר

תחום מומחיות: דיני משפחה וירושה

וותק: 25 שנה.

מצב משפחתי: נשוי + 4

מקום מגורים: מודיעין

  1. כעו”ד ותיק בעל וותק של למעלה מ 25 שנות וותק, מה הוביל אותך לפתח מומחיות וניסיון רב בעיקר בתחום דיני המשפחה?

מראשית דרכי כמתמחה בשנת 1998 – בבית המשפט לענייני משפחה שהיה אז בראשית דרכו – קסם לי השילוב המאתגר של התחום המשפטי עם תחומים נוספים. דיני המשפחה הם דיני נפשות במלוא מובן המילה. היכולת לסייע ללקוחותיי לצלוח את המשבר הקשה (אם לא הקשה ביותר בחייהם) תוך שילוב של מיומנויות רגשית וידע משפטי, הקסים ואתגר אותי מאז ועד היום.

  1. האם תוכל לספר על כמה הישגים שאתה גאה בהם בתחום דיני המשפחה והירושה?

במסגרת טיפולי בתיק ירושה מורכב הצלחתי להביא לביטול צוואה מזויפת – באמצעותה ניסתה מטפלת להשתלט על עזבונו של המטופל שלה. הצלחתי להוכיח לבית המשפט את המהלכים והפעולות המקוממות שביצעה המטפלת והבאתי לתוצאה בה נקבע בבית המשפט שהצדק אתנו, והלקוח שלי (היורש היחיד) זכה בירושה המגיעה לו.

בתיק מורכב נוסף שעסק בקשר של אב ובנו הקטין הצלחתי לשכנע את בית המשפט המחוזי להורות על בדיקת מומחה שיקשיב גם לרצונו של הילד וייתן לה ביטוי!

העובדה שהתיק הגיע בערעור לבית המשפט העליון – אשר ביטל את מינוי המומחה – לא פוגעת בשינוי החיובי שמסתמן, ומבחינתי זו הצלחה גדולה: לתת ביטוי ומשקל עצמאי וממשי לקולו של הילד במאבקי משמורת קשים.

  1. אתה אחד מעורכי הדין הבולטים העוסקים גם בתחום הייחודי של החזרת ילדים חטופים על פי אמנת האג. אם תוכל לספר על הישג משמעותי שיש לך בהקשר זה?

לשמחתי ישנם הישגים רבים:

  • קביעה כי יש לראות תינוק שנולד בחו”ל כמי שמקום מגוריו הרגיל בישראל – למרות שמעולם לא חי כאן – בגלל שהאב הוליך שולל את האם כאשר שכנע אותה לגור בחו”ל.
  • קביעה כי יש לקבוע תנאים משמעותיים – לפני החזרת ילדים לחו”ל – ע”מ שזכויותיהם ושלומם יישמרו ויובטחו.
  • קביעה כי מעבר של המשפחה לחו”ל – לצורך התנסות במקצוע חדש – אינה מהווה עזיבה של ישראל ולכן מקום הרגיל של הילדים ממשיך להיות כאן
  1. אחרי שנים של ניסיון משפטי, מהו הדבר הכי משמעותי שלמדת על המקצוע?

“בכל יום יהיו בעניך כחדשים” – אין כמעט יום ובוודאי שאין שבוע שאיני לומד בו משהו חדש על התחום שאני עוסק בו. גם לאחר 25 שנה. לימוד מתמיד, התפתחות מתמשכת והתלהבות ותשוקה למקצוע, חייבים להיות חלק בלתי נפרד מאורח חייו של עו”ד בתחום דיני המשפחה והירושה.

  1. מה הדבר הראשון שאתה עושה כשאתה נכנס למשרד כל בוקר?

מביט בעבודת האמנות המדהימה שתלויה בחדרי. יצירה של אמנית צעירה ומוכשרת – המבטאת את הקושי של מתמודדי נפש – ומזכירה לי שכולנו מתמודדים עם קשיים. אני משקיף על הרי ירושלים הניבטים מחלוני, שותה כוס מים, לוקח נשימה עמוקה וצולל לעבודה.

  1. מהו החזון שלך?

להצליח לעזור ללקוחותיי להפוך תקופה קשה ותהליך כואב לצמיחה מתוך המשבר.

את החזון הזה אני משתדל להגשים באמצעות מקצועיות משפטית ורגישות אנושית – בכפיפה אחת.

  1. נקודת שיא בקריירה

כעו”ד צעיר מאוד הצלחתי לסייע לאם צעירה וקשת יום להציל את בנה – שהיה אז כבן 3 – ממסלול בטוח של העברתו לאימוץ – כפי שנעשה לגבי אחיו הגדול. בתערובת של אומץ ועבודה קשה ויצירתית הצלחתי לגרום לשירותי הרווחה לתת לאם צ’אנס, ולגנוז את תיק האימוץ שכבר עמד להיפתח. הילד נותר בידי אמו – הרואה בי עד היום סוג של משיח או לפחות עושה ניסים.

  1. ספר לי על תיק שאף פעם לא תשכח

תיק אמנת האג שהתנהל באשדוד בעיצומו של מבצע צוק איתן. הגענו – 2 עורכי הדין ללא הלקוחות – לדיונים שהתנהלו בבית משפט שומם, תוך שאנחנו רצים, בכל כמה דקות, למקלט ביחד עם השופטת והקלדנית. סיטואציות הזויות שיכולות לקרות רק במדינה שלנו.

  1. היו מחשבות על שינויים בקריירה?

לשמחתי הרבה אני “נושם וחי” את התחום המקצועי של דיני המשפחה.

יחד עם זאת, בתוך ה”ים הגדול” של דיני המשפחה והירושה אני מצליח למצוא בכל פעם תחום מקצועי שניתן להתחדש ולפעול בו.  כך אני מפתח בשנים האחרונות את התחום המתחדש של ייצוג קטינים וכן את נושא תכנון העתיד וההעברה הבין דורית; הסכמי הממון, יפוי הכח המתמשך והצוואות.

  1. מה אף אחד לא יודע עליך?

אשתי יודעת עלי הכל…

ובכל זאת, אני מקפיד להיכנס לאולם בית המשפט ברגל ימין וגם אחרי 25 שנה אני עדין מתרגש כאשר אני קם לדבר בפני שופט.

  1. מה מוציא אותך מדעתך?

אטימות וביורוקרטיה. התחושה שאין התייחסות לסיטואציה האנושית שמאחורי המילים.

קשה גם לראות גברים ונשים הנקלעים למשבר משפחתי משפטי – בין אם זה על רקע זוגי / הורים וילדים / ירושה – ופועלים מבלי לקבל ייעוץ וליווי מקצועי.

את הטעויות והפעולות הנמהרות קשה ולעיתים לא ניתן לתקן.

לעומת זאת, ייעוץ משפטי וליווי מקצועי מקיף ורגיש מאפשר לעשות את הדברים הנכונים, להימנע מטעויות ולצאת מהתקופה הקשה עם פחות פגיעות ויותר חוזקות.

  1. מה לא תשכח לקחת איתך לאי בודד (ולמה)?

גמרא ואופניים.

אני מוצא את לימוד הדף היומי מפרה ומעשיר. באורח פלאי הוא מתחבר כמעט מידי שבוע לאירוע אקטואלי ועוזר לי לשמר מסגרת רוחנית ואינטלקטואלית. אני רוכב אופניים מושבע. מתנדב אחת לשבוע ברכיבה עם ילדי בית החולים השיקומי אלי”ן ועמותת אתגרים ומוצא ברכיבה איזון – תרתי משמע – לסערות היומיום המלוות את עיסוקי המקצועי.

  1. בעוד עשר שנים מהיום, היכן תהיה?

בעמדה המאזנת נכונה בין פעילות מקצועית נמרצת ובלתי מתפשרת למען לקוחותיי לבין משפחתי האהובה ותחומי ההתנדבות שלי.

*עו”ד איתן ליפסקר, בעלים של משרד בוטיק העוסק בדיני משפחה וירושה כבר למעלה מ-25 שנה.

בשיתוף עו"ד איתן ליפסקר

כדאי להכיר