ליז בכר צילום יח"צ

ליז בכר – מעצבת פנים ואשת מקצוע חמה עם מעטפת חכמה

ליז סיימה את לימודי האדריכלות והשתלבה בעסק של הוריה לפני כ- 25 שנים. לאחר פרישת הוריה האהובים לפנסיה, החליטה ליז לצאת לעצמאות ולהגשים את חלומה האמיתי - עיצוב פנים

בשיתוף ליז בכר

את ליז פגשתי בקריית גת, והיא קיבלה אותי בחיוך רחב. ראיתי לפניי אישה מקצועית ומומחית בתחומה שרק רוצה לעזור, להגשים את החלומות של אחרים, ובמקביל גם את החלום שלה.

“איך הכול התחיל?

“בשנת 1997 סיימתי את לימודי האדריכלות ומאז אני במקצוע. מיד השתלבתי בעסק של ההורים האהובים, כי היה להם עסק משפחתי בתחום. זאת כמובן גם הסיבה בזכותה נכנסתי לתחום. תמיד ידעתי שאעסוק בעולם הזה, הגנים ניצחו ובסוף באמת מצאתי את עצמי עוסקת במקצוע.”, צוחקת ליז בכר, “לפני כ- 8 שנים עזבתי את העסק של ההורים ויצאתי לדרך עצמאית. הם מאוד תמכו, פרגנו ועזרו לי להתחיל. אמנם למדתי אדריכלות ובמהלך 20 שנים הראשונות עסקתי רק בזה, אבל העדפתי להמשיך בנישת עיצוב הפנים וההדמיות.”“מה גרם לך לשנות נישה?”

“אדריכלות היא חלק גדול מהחיים שלי, ואני מרגישה שאני שייכת לתחום עוד מלפני שנולדתי כי זה אצלי בגנים. למרות שאני מוכרת ומזוהה כאדריכלית, עברתי תהליך שהיום גרם לי להתמקד בעיצוב פנים ובניית הדמיות. אחת הסיבות העיקריות לכך הן שבאדריכלות יש הרבה בירוקרטיה והמתנה רבה לאישורים, ואני מעדיפה להתמקד במה שאני אוהבת. אני מתחברת לאדריכלות דווקא דרך עיצוב הפנים, דרך החיבור ללקוחות, האכפתיות והנועם, לא רק הפרקטיקה. אנשים מגיעים אליי בעיקר מפה לאוזן כי הם סומכים עליי וניסיון הרב שצברתי באדריכלות תורם לביטחון שלהם.”

“את עדיין מציעה שירותים בתחום האדריכלות?”

“היום אני עובדת עם אדריכלים ומעצבים אחרים ומייצרת עבורם הדמיות ריאליסטיות שמהוות עבורם כלי העבודה אמיתי. אני מרגישה שהדמיות הכרחיות בתהליך העבודה הן של אדריכל והן של מעצב פנים ומשאיר אותי מחוברת לצד  אדריכלי. הרבה פעמים אנשים שנמצאים בתהליך התכנון עם אדריכל אחר מבקשים ממני לתת חוות דעת נוספת כגון: עיצוב חזית ראשית, תכנון פנימי של חלל מרכזי, חדרים ומקלחות. הניסיון הרב שצברתי גם באדריכלות וגם בעיצוב פנים, מאפשר לי זווית ראיה רחבה יותר. כמובן כל הפתרונות אני נותנת מלווים בהדמיה.”

“תארי לי את סגנון העיצוב שלך.”

“המומחיות שלי היא עיצוב לאנשים פרטיים כלומר, בתים פרטיים. מידי פעם אני מעצבת לעסקים. אני מעצבת בעיקר בתים שלמים בעיצוב מודרני. אני בתחום כבר הרבה שנים, התנסיתי בכל מיני סגנונות והגעתי להבנה של מי אני ואיך אני אוהבת לעצב. אני מעצבת מודרני, אבל עם קווים נקיים, מאוד מינימליסטי. אני לא מאמינה בעמוס.”

צילום יח”צ

.

“מה הטרנד העיצובי של 2023?”

“היום הטרנד שהולך הוא רעבתנות ועומס, בעיקר בעקבות תרבות האינסטגרם ופינטרסט, אבל אני לא הולכת למקום הזה בכלל. לפעמים הלקוחות מבקשים ואז אני נכנעת, אבל בכל פעם מחדש אבחר ואייעץ לעצב נקי ומינימליסטי ובעיקר פרקט. התכנון שלי תמיד יהיה מבוסס קודם כל על אפיון והנגשת צרכים בעטיפה אסטטית ונעימה, שתואמת את רוח המשפחה. המשפט שאני מרבה להגיד ללקוחות שלי שנסחפים ‘עיצובית’ זהLESS IS’ MORE’.”

“יש משהו שחשוב לך לשלב בעיצובים שיהיה מושלם?”

“הכי חשוב לי לייצר התאמה מושלמת לצרכים של המשפחה, יחד עם הרמוניה בין כל חלקי הבית. מה שנקרא ‘שפה משותפת’ בין כל חדרי הבית ושמירה על קו עיצובי אחיד. דבר נוסף, אכפת לי מאוד מאיכות הסביבה, וזה בא לידי ביטוי הרבה פעמים גם בחומרים שבהם אני בוחרת להשתמש. זה ערך שחשוב לי להעביר הלאה.”

ליז נהנית במיוחד לספק שירותי עזרה ראשונה – עיצוב SOS

כיום, ליז בכר נהנית להעניק שירותי עיצוב מכל הסוגים והמינים, ובמיוחד מתמחה במתן שירותים יצירתיים וייחודיים, ופתרונות שעוזרים לאנשים עם אתגרים עיצוביים יוצאי דופן. התשובות שמוצאת ליז הן לא רק יפות, אלא בעיקר פונקציונליות, ומטרתן לעזור לאנשים ומשפחות להתנהל בבית בנוחות ובקלות.

צילום יח”צ

.

“מהם שירותי ה-EMERGENCY ?”

“לדוגמא, אתמול פנה אליי לקוח בלי תקציב. הוא העמיד לי עובדה שיש לו רק 6,000 ₪ והוא צריך לעשות עיצוב מסוים שהוא זקוק לו ממקום של קרוב משפחה הסובל מנכות. בהתאם להנחיות שלו, יצרתי פתרון מותאם אישית עבורו שהיום עוזר לו ולמשפחתו לחיות חיים מאושרים יותר, וזה עושה לי טוב בלב. ברור שהפתרון מעט שונה משירות עיצוב פנים סטנדרטי, אבל לא כולם מחפשים עיצוב של חללים מלאים ואני כאן לעזור גם במקרה של קושי פרקטי וספציפי. אני יודעת שתהליך עיצוב הפנים נראה קשה ומורכב כשמסתכלים עליו מבחוץ, ולפעמים גם אין את התקציב או היכולת. כאן אני נכנסת לתמונה. אני נותנת את העזרה הראשונה, פלסטר או אקמול, ועוזרת למצוא את הפתרון שמשלים את הבית ומקל על כל הדיירים.”

“ואיך זה בא לידי ביטוי?

“חשוב להבין שמי שפונה אליי במצבים הללו מחפש את הפתרון המיידי כי כנראה הוא נתקע, לכן על השירות להיות מאוד מהיר. לדוגמא, אנשים שמחליטים מראש שהם לא רוצים להיעזר בשירות של מעצב פנים, אבל לאורך זמן מבינים שלקחו על עצמם פרויקט ש’גדול עליהם’ ונתקעים. הם מגיעים להתקין תאורה והנמכות גבס ולפתע נתקלים במצב שאין להם מושג מה עושים. בעלי המקצוע האחרים לוחצים עליהם, והם צריכים לספק תשובות שאין להם. הרבה לקוחות מגיעים אליי במצב כזה, כאובים ועייפים, ואני עוזרת לרפא את המצב עם ידע ומיקוד. אני מרגישה כמו מד”א לעיצוב פנים. לפעמים אני קובעת עם הלקוחות ‘יום עיצוב’ שלם של עבודה, בו אנחנו מוצאים ביחד את כל הפתרונות תכנוניים. באותו היום אני מוציאה הדמיות ותכניות לביצוע. זה אומנם יום מאוד ארוך ואינטנסיבי, אבל בסוף יוצאים עם סט שלם של תכניות שלמחרת יכולים להתחיל לבצע. במצבי לחץ זה פתרון אדיר, שמוציא את הלקוחות ממבוי הסתום שהיו שרויים בו תקופה ארוכה.”

“את נעזרת גם בניסיון האדריכלי שלך במקרים כאלו?”

“בטח. זה עוזר מאוד, במיוחד כשאת נכנסת אל תוך פרויקט שבאמצע הדרך. הידע האדריכלי עוזר לי לברור ולעשות סדר עדיפויות חכם, להתנהל בחלל תוך הסתכלות רחבה על כל הפרמטרים הקיימים ולהעלות בפני הלקוחות שלי מגוון אפשרויות ומבחר המותאמים לחלל הרלוונטי, כך שלא משנה מה יבחרו הם לא יתאכזבו.”

“למה את מספקת את השירותים הללו?”

“כי אני אוהבת את החשיבה מחוץ לקופסה, וחשוב לי לעזור לאנשים שצריכים פתרון שהוא לא רק יפה, אלא גם פרקטי. פתרון כזה לא רק משפיע על החיים, אלא משנה אותם לטובה.”

עם מחיר נגיש לכל כיס ויצירת הדמיות ללקוחות – ליז מנצחת עם עיצובים עוצרי נשימה

“מה מבדל אותך מהמתחרים?”

“אני אוהבת את השאלה הזו.”, עונה ליז בכר ומחייכת. “העובדה שאני שולטת בטכנולוגיית  הדמיות ממקמת אותי גבוה מעל המתחרים, כי אני יכולה לייצר הדמיה ריאליסטית ללקוחות ולייצר תוכניות עבודה פרקטיות וברורות לקבלנים. ההדמיות באיכות פוטוריאליסטית ב- 360 מעלות במציאות מדומה (VR), לכן כל מי שנכנס להדמיה רואה אותה באופן מציאותי לחלוטין וגם יוצר איתה אינטראקציה ריאלית בצורה יוצאת דופן. מאחר ואני מדברת עם הלקוחות על משהו שעדיין לא קיים, ההדמיות משלימות את המחשבה של חוסר הוודאות ומעניקות את היכולת להרגיש פיזית איך החלל יהיה עבורם כשייכנסו אליו במציאות. בזכות זאת, המעבר מחשיבה  דו-מימד אנמית לתלת-מימדית פיזית ואינטראקטיבית, וזה עושה את כל ההבדל.”

צילום יח”צ

.

“וואו, אלו בטח שירותים מאוד אקסקלוסיביים…”

“אני מתמחרת את הפרויקטים שלי במחיר לכל כיס.”, עונה ליז. “כאשר אנשים שומעים על ההדמיות שאני מייצרת, הם חושבים שהשירותים שאני מציעה יקרים. לעיתים, הם ממש חוששים לפנות אליי, אבל הם לא מבינים שההדמיות הן חלק מהמעטפת של הפרויקט, ושאני מתמחרת אותן מראש. אנשים נדהמים מהטכנולוגיה, ממה שאני יכולה לייצר ומהעובדה שהמחיר עממי ונגיש.”

המוצר של ליז – אקספרס דיזיין

“אז למען הסר ספק, השירותים שלך היום כוללים עיצוב חללים כולל הדמיות?”

“כן. אני מתמקדת בעיצוב בעבודה עם הדמיות, כך שהלקוחות רואים את העיצוב של כל הבית ב- 360 מעלות עוד לפני שבכלל מתחילים בתהליך העיצוב. בזכות זאת הם יכולים לתקן את העיצוב, לתקן את עבודת האדריכלות ולראות כל פיפס קטן עוד לפני שפותחים בתהליך העבודה, מה שחוסך הרבה זמן, כסף וכאבי ראש. רוב הפעמים, כשאני שולחת ללקוח סיור וירטואלי של הדמיה שיצרתי עבור הלקוחות, בהתאם לפרמטרים שביקשו, הם מגיבים בפליאה – ‘וואו, ככה הבית שלי הולך להראות?!’ את האמת, זה מה שעושה לי את היום, וזו גם הסיבה שאני ממשיכה לעשות את זה בצורה כה יסודית.”

“עד כמה ההדמיות תופסות חלק נכבד מהעבודה?

“היום לאנשים חשוב לבחור כל דבר וזה משפיע עליהם ברמה הקיומית. בחירת הריצוף, השיש, סוג הקרמיקה, הגודל, הגוונים… פשוט הכול. ההדמיות עוזרות ללקוחות להבין לאן הם הולכים, וזה יכול למנוע מראש טעויות,  לחזק את הביטחון האישי של הלקוחות ולהעניק לו את המתנה להיות שלם עם הבחירות שלו.”ליז – מעצבת פנים מאושרת

כשאני שואלת את ליז בכר מה צופן העתיד, היא עונה בנחישות שהיא רוצה שהעסק יישאר כמו שהוא. היא רוצה להמשיך לעסוק במה שהיא אוהבת ולהציע את השירותים שהיא נהנית לבצע.

“אלו שירותים את הכי אוהבת לבצע?”

“השירותים המהירים והמיידיים הם האהובים עליי, כי הם נותנים לי תחושת סיפוק ענקית. כמו שעזרתי ללקוח שהגיע אליי אתמול, לדוגמא, שהוא אבא לילד עם צרכים מיוחדים. היה לו קשה לממן את העבודה והוא גם היה צריך אותה באופן מיידי. היכן שרוב מעצבי הפנים היו רואים אתגר מיותר, אני ראיתי הזדמנות לעזור. בעקבות זאת, התאמתי לו חבילה מינימלית בהתאם לצורכי הילד. הוא לא חיפש את היוקרה, אלא את הפרקטי והפונקציונלי.”

“למה דווקא את השירותים המהירים והמתוחכמים?”

“אלו הפרויקטים שאני מחפשת ומהם אני הכי נהנית כי מצד אחד, אני עוזרת לאנשים שנמצאים במצוקה רגעית ומצד שני, אני יודעת לבצע את העבודה באופן מהיר ויסודי.”

מאחר ורוב השירותים שליז מציעה הם דיגיטליים, היא מקבלת לקוחות מכל הארץ ומגיעה עד אליהם למבנה, שטח ואתר בנייה, בכדי למפות את המקום חכם ולפתח אסטרטגיה ופתרונות עיצוב מתקדמים.

לפרטים נוספים על ליז בכר ותהליכי עיצוב הפנים העתידניים במדינה, לחצו כאן.

***הכתבה נערכה על ידי עדן יצחק Eden-Ink

בשיתוף ליז בכר