יפה כרם והסיפור של ה”גרין קפה” המיתולוגי בעמק חפר

לאשת העסקים יפה כרם תמיד היה חלום ישן - להקים בית קפה אירופאי קלאסי, ממש כמו בפריז וברומא ולארח בו את החברים תושבי עמק חפר והסביבה. לאחר שנים של התלבטויות היכן, מתי וכיצד – הוגשם לו החלום, וכך הוקם ה"גרין קפה" שבמתחם תחנת הדלק סונול בחבצלת השרון, שהפך במהרה לאחד ממוקדי הבילוי האהובים והמוכרים באזור השרון.

צילום: יפה כרם

בשיתוף גרין קפה

יפה כרם, אחות מוסמכת במקצועה, מילאה מגוון רחב של תפקידי הדרכה, אימון והכשרה במגזר הציבורי כמדריכת אחיות בכירה בבתי הספר לאחיות השונים ברחבי הארץ. מאוחר יותר הצטרפה לבעלה לניהול תחנת הדלק סונול חבצלת השרון שבבעלות המשפחה ויחד הם הביאו אותה להיות לאחת מתחנות הדלק המצליחות ביותר בישראל. לפני הקמת הגרין קפה, פעלה במתחם התחנה מסעדה שהושכרה ליזמים חיצוניים ובשלב מאוחר יותר החליטה יפה לשפץ מחדש את המקום, לעצב את  החלל הפנימי בעזרת מעצבים מהשורה הראשונה ולגייס מנהל מקצועי מנוסה מאחת מרשתות הקפה המובילים בישראל שינהל את בית הקפה החדש. “בנינו יחד תפריט מקורי ועשיר מאוד, גייסנו שף צרפתי ויצאנו לדרך עם הגרין קפה שהביא בשורה קולינרית מרעננת לאזור השרון שעד לנקודת זמן זו הסתפק במקומות בילוי בודדים ובסיסיים ביותר”.

צילום: יפה כרם

.

המיקום המרכזי בסמוך לעורק התחבורה המרכזי במדינה, יחד עם הקפה האיכותי, התפריט העשיר והייחודי והאווירה התוססת במקום עשו את שלהם ונדמה כי ניחוח הקפה הגיע אל מחוץ לגבולות עמק חפר ותוך זמן קצר החלו לפקוד את המקום חובבי קפה מכל רחבי הארץ, משפחות, בליינים וגם אנשי עסקים, פוליטיקאים, זמרים, קצינים בכירים בצבא, וסלבס מתחומי הבידור השונים.

צילום: יפה כרם

.

יפה כרם: “מעבר לקפה האיכותי לסוגיו השונים, הגשנו במקום מגוון מאפים טריים, עוגות נבחרות, סלטי בריאות וקינוחים מתוקים ויצירתיים במיוחד. בערב המקום שינה את פניו וייצרנו בחלל אווירה רומנטית וקסומה עם נרות, פרחים ותאורה מרגיעה, לכן בשעות המאוחרות ובסופי השבוע אירח המקום דייטים רומנטיים, בליינים צעירים שחזרו מבילויים בצפון או בתל אביב, אמנים שסיימו הופעה ועצרו למנוחה וקפה מרענן ועוד מיני קהלים צבעוניים ונאמנים”.

צילום: יפה כרם

.

לאחר כ-20 שנה של פעילות, החליטה יפה כרם בהחלטה משותפת עם משפחתה, לסגור את בית הקפה על מנת לפנות זמן לנכדים למשפחה, לטיולים ואף ליצירה. “הגרין קפה יזכר לתמיד כמקום הבילוי ששם את עמק חפר על המפה, ואכן, מאז הקמתו החלה פריחה של ממש בתחום הבילוי והפנאי באזור עמק שהפך למוקד עלייה לרגל עבור חובבי מסעדות, בתי קפה ומתחמי בילוי מחוץ לעיר הגדולה. אני שמחה על הזכות שהייתה לי להניח את אחת מאבני היסוד הראשונות והחשובות שהפכו את עמק חפר לאחד מהאזורים האטרקטיביים ביותר בארץ, חבל טוסקנה של ישראל.”

צילום: יפה כרם

בשיתוף גרין קפה

כדאי להכיר