עו”ד גיל קראוס: “כשאתה יודע באופן אישי מה עובר על הלקוחות שלך, אתה באמת שם בשבילם”

כמעט 20 שנה הוא עוסק במיצוי זכויות רפואיות ובייצוג בתביעות נזיקין וביטוח. לפני כמה שנים הוא חלה בעצמו בסרטן – והחלים. מאז התגבשה בו עוד יותר תחושת השליחות עמה הוא מגיע כל יום למשרד: לסייע ליותר ויותר אנשים בהתמודדות עם מיצוי זכויותיהם הרפואיות והכספיות. ראיון אישי עם עו"ד גיל קראוס

עו"ד גיל קראוס, צילום: מיכל קושרוב

בשיתוף עו"ד גיל קראוס

מאחורי הגלימה; ראיון אישי עם עו”ד גיל קראוס. מאת: אדי סוברי

שם: עו”ד גיל קראוס

תחום מומחיות: נזיקין, ביטוח לאומי ותביעות ביטוח

מצב משפחתי: נשוי + 4

מקום מגורים: פתח תקווה

  1. עו”ד קראוס, כיצד היית מגדיר את עצמך כאיש מקצוע, כעורך דין?

אני מגדיר את עצמי כסבלני, קשוב ורגיש ללקוחות שלי מתוך הבנה והזדהות עם המצב הקשה שאליו נקלעו.אני מקפיד להשתלם בתחומי העיסוק המרכזיים שלי, ללמוד ולהתפתח. אני יודע שבסופו של דבר המקצועיות שלי היא שתסייע לי למקסם את הזכויות של הלקוחות שלי.

  1. מה הביא אותך לתחום המשפטי בו בחרת להתמחות ולהתמקצע?

כבר בגיל צעיר התגבשה בי ההכרה שבקריירה המקצועית שלי אני צריך לסייע לאנשים. אבי חלה במחלה קשה  כשהייתי נער, נחשפתי למאבקים שהוא נאלץ להיאבק כדי לקבל את מה שמגיע לו – ואני מניח שיש לכך חלק משמעותי בבחירה שלי להפוך לעורך דין העוסק בתחום של מיצוי זכויות רפואיות ותביעות בגין נזקי גוף.

  1. עו”ד גיל קראוס, מהי ההגדרה שלך להצלחה בטיפול בתיק משפטי?

אני חושב שההצלחה בתיק היא אובייקטיבית וסובייקטיבית – גם העובדה שהלקוח באמת קיבל אובייקטיבית את כל מה שמגיע לו אבל גם מבחינה סובייקטיבית שהלקוח מרוצה ומרגיש שבאמת דאגו לו ועשו בשבילו הכל.

  1. ספר על התיק המשפטי שטיפלת בו והשאיר בך חותם עמוק

לפני כ- 15 שנה, הגיעה אליי אישה שנפגעה בתאונת דרכים, כל המומחים שבדקו אותה לא הבינו מה יש לה וגם מומחה מטעם בית המשפט קבע שלא נותרה לה נכות כלשהי, למרות שהיא סבלה סבל גדול.

אחרי שהתעמקתי בדברים, העליתי את האפשרות שהיא חלתה בפיברומיאלגיה. אחרי בדיקות מקיפות ומסכת רפואית לא פשוטה – אושר באופן רשמי שהיא לקתה במחלה זו. ללקוחה מונה מומחה רפואי נוסף והפעם בתחום הראומטולוגיה, למרות ערעור שהוגש בעניין על-ידי הנתבעת לבית המשפט המחוזי, שקבע שהפיברומיאלגיה התפרצה בעקבות התאונה וקבע לה נכות של 50% !

כמובן שהמשמעות הכספית מבחינת הלקוחה הייתה אדירה. הסיפוק בתיק הזה היה גדול במיוחד לאור ההצלחה הגדולה בתיק שהשתנה מ – 0 אחוזי נכות ל – 50% נכות והעובדה שלמרות כל הקשיים לא ויתרתי והצלחתי להשיג ללקוחה פיצוי ראוי בגין פגיעתה.

  1. איך מספרים ללקוח שהפסדנו בתביעה? שהביטוח הלאומי ניצח אותנו?

אני חושב שכאשר הלקוח מרגיש שעשו בשבילו כל מה שאפשר, גם אם בסופו של דבר התביעה לא הצליחה, הלקוח כמובן מאוכזב אבל יותר קל לו לקבל את העובדה שאין מה לעשות ושתביעתו נדחתה למרות המאמצים. באופן אישי אני שמח שהפסדים כאלה מתרחשים תחת ידיי לעיתים רחוקות. יחד עם זאת, זה קורה, וכשזה קורה – זה תמיד מצער אותי מחדש.

  1. עו”ד קראוס, חלפו קרוב ל- 20 שנה מאז הקמת את המשרד – אתה מרגיש שעמדת ביעדים שהצבת לעצמך?

אני חושב שאם לפני 20 שנה היית שואל אותי מה היעדים שלי בעוד 20 שנה, אז עמדתי בהם בהחלט. ייצגתי עד היום אלפי לקוחות מרוצים, סייעתי להם להשיג את הפיצוי והזכויות המתאימות והסיפוק מכל לקוח ולקוח הוא גדול.

יחד עם זאת, היום אני אומר לך שהתיאבון גדל עם השנים והרצון לסייע לעוד ועוד אנשים הוא גדול ולכן היעדים הלכו וגדלו עם השנים.

  1. פעם התראיינת בתוכנית טלוויזיה וחלקת חוויה אישית שהשפיעה על כל העשייה שלך. תסכים לספר לנו על כך?

אני מרגיש שאחד הדברים החשובים שעיצבו אותי כאדם וכעו”ד בתחום שלי, זאת העובדה שאני הייתי בצד השני, בצד של הלקוח.

אני בעצמי חליתי בסרטן לפני כמה שנים, ובתקופה הזאת הבנתי על בשרי מה מרגיש הלקוח שגם צריך להילחם על הבריאות שלו ובמקביל להילחם על הזכויות שלו וכמה קשה ההתמודדות הזאת.

אחרי שעברתי סבל גדול – החלמתי ברוך ה’. עם ההחלמה תחושת השליחות שלי גברה עוד יותר והיום אני הרבה יותר מבין ומזדהה עם הלקוח שנמצא במצוקה בריאותית כזאת או אחרת, כי אני הייתי שם באותו מקום בדיוק. מי כמוני יכול להבין את מצבו של הלקוח והרצון לעזור לו הלך וגדל.

  1. מהם 3 הדברים שאתה לוקח איתך לאי בודד?

משהו לשמוע איתו מוזיקה, כדור רגל וספר טוב.

  1. תחביבים: ספורט – אני אוהד “שרוף” של מכבי ת”א בכדורסל ומנוי כבר כ- 30 שנה, אני אוהב לשמור על כושר גופני, לטייל בטבע, לקרוא ספרי העצמה ובעיקר לבלות עם המשפחה המקסימה שלי.
  1. היכן תהיה בעוד 10 שנים מהיום? ברמה האישית וברמה המקצועית ?

ברמה האישית מקווה שהילדים שלי ימשיכו לשמח אותי ונמשיך להיות משפחה חמה ומלוכדת וכן שארגיש שאני ממצה את עצמי ומגשים את היעדים שלי

ברמה המקצועית, מקווה להמשיך ולהתפתח עוד, להעסיק במשרד עורכי דין נוספים מעבר לאלו שמועסקים היום, להמשיך לעזור לכמה שיותר אנשים ולהמשיך להיות משרד משמעותי בתחומי העיסוק שלי.

*עורך דין גיל קראוס, בעלים של משרד בוטיק העוסק כ-20 שנה בייצוג בתביעות מול הביטוח הלאומי ובתביעות נזיקין וביטוח.

בשיתוף עו"ד גיל קראוס

כדאי להכיר