איך מטאוורס יכול לקדם לכם את העסק?

עולם השיווק הדיגיטלי כל הזמן מתחדש, אבל נראה שהסביבה הוירטואלית של ה-Metaverse הולכת לגמרי ליצור אבולוציה חדשה בדיגיטל. מדובר בהרבה יותר מפלפטורמה אלא בחוויה אנושית שתשבור את ההפרדה הקיימת בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי

קרדיט | Point360‏ | (צוות POINT360 ו- DigitalEX בחלל המטאוורס)

בשיתוף דיגיטלקס

אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם בדיגיטל – מאוד יכול להיות שהמטאוורס ייתן לכם יתרון על פני עסקים אחרים בתחום שלכם.   האפשרויות שקיימות בפלטפורמה הזו  יכולות לעזור לכם לא רק לגייס לקוחות חדשים, אלא להעניק להם חוויה שונה לגמרי.

אבל לפני שנדבר על ההשלכות של המטאוורס נציג את המהפכה בכמה משפטים: מטאוורס היא סביבה וירטואלית הבנויה מכמה מרחבים תלת מימדיים משותפים שמתגבשים לכדי יקום וירטואלי כולל. המונח מטאוורס (metaverse) בנוי משילוב המילים “מטא” ו”יוניברס”.

מה אפשר לעשות במטאוורס? כמעט כל מה שאתם יכולים לחשוב עליו: לבלות, לעבוד, לעשות קניות ולטייל. והכל חשוב לזכור בתלת-מימד. ואולי דווקא הניסוח של מארק צוקרברג, מנכ”ל ומייסד Meta הוא הקולע ביותר “במקום לצפות בתוכן, אתה פשוט נמצא בתוכו”.

האם המטאוורס קיים כבר כיום? כן ולא. כלומר יש בהחלט כל מיני סימנים של שימוש במטאוורס וההשקעות של חברות ענק בו הולכות וגדלות אבל הפריצה הגדולה עדיין לא נעשתה. לכן העתיד של איך זה יראה ויעבוד עדיין לא נכתב עבורנו.

המטאוורס בעולם השיווק

כבר כיום לא חסרות דוגמאות לשימוש במטאוורס בעולם השיווק: הדגש בעולמות השיווק מבוסס על חוויה סוחפת שבה למעשה המשתמש יכול לטייל באופן וירטואלי בין מותגים שונים. דוגמה לכך היא למשל פלטפורמת המשחקים ‘רובולוקס’ שלאחרונה יצרה בתוכה חברת ההפקות הענקית ‘Warner Bros’ טריילר חדש על סרט חדש שהיא עתידה להוציא בעתיד. פעולות שיווקיות נוספות שהתרחשו לאחרונה במטאוורס היו למשל כאשר חברת גוצ’י יצרה ‘חדר אספנות’ של חברת גוצ’י שהציעה שם פריטים וירטואלים מאוספים נדירים ומכרה אותם במטבעות רובולקס.

בנוסף, מתפתח בשנה האחרונה באזז סביב הנדל”ן ביקומים הוירטואלים של המטאוורס. מכיוון שהמטאוורס יקום בעל ממדים גיאומטריים מוגדרים אז ברור שגם הנכסים שבו מתומחרים לפי המיקום שלהם (קצת בדומה לרכישת ‘דומיינים’ שאנחנו מכירים).

משקיעים נבונים רוכשים כבר כיום קרקע וירטואלית שלהערכתם תהיה שווה הון ולאחר מכן ישכירו או ימכרו אותה למרבה במחיר. כדי לסבר את האוזן לפני ההודעה של פייסבוק על השקעתה בתחום המטאברס עמד השווי הממוצע של נדל”ן על 2,620 דולר. לאחר ההודעה הזו זינק המחיר ליותר מ-11,042 דולר.

(קרדיט : דיגיטלקס – משרד פרסום דיגיטלי)

איך תוכלו להשתמש במטאוורס בעולם השיווק

אפשר וכדאי להשתמש במטאוורס כדי לשווק ולמכור ביצירתיות. הנה כמה דרכים כאלה:

אירועי מטאוורס

המטאוורס הוא מרחב של חללי פגישות וירטואלים שבהם ניתן לקיים אירועי משפחתיים, מופעים וכו’. כאשר אירועים אלה יהפכו לפופולאריים במיוחד, יהיה מדובר בכלי הרחי וזמין. אם עד היום אוהדי כדורגל למשל נפגשו ב-LIVE ביוטיוב עכשיו הם יכולים להיפגש במתחם אוהדים מיוחד של הקבוצה האהודה עליהם, כמובן באופן וירטואלי אבל לא פחות מוחשי.

לכן אם אתם משווקים אל תחכו עד שאירועים כאלה יהפכו לפופולאריים. פשוט צרו אירוע כזה בעצמכם. זה קל ואטרקטיבי מאוד.

קרדיט: Point360‏

תצוגה של חללים לפני רכישה

חברות נדל”ן משתמשות כבר היום ביכולות של המטאוורס על מנת להציג את הדירות והבתים שאותם הם מעוניינות למכור כאשר הם “מאוכלוסות” ומרוהטות לרוכשים פוטנציאלים מה שמגדיל את ההתעניינות אצל רוכשים הפוטנציאלים שרואים את עצמם כחלק מהבית שאותו הם רוצים לרכוש.

הדרכה ושיעורים וירטואלים

הזדמנויות הצמיחה הן אינסופיות. רק דמיינו קורס הכשרה במציאות מדומה על המוצר שלכם או הדרכה או הדגמה עבור השירותים שלכם. בנוסף השיווק, אתם אפילו יכולים להשתמש בסביבה הוירטואלית כי ליצור שיעורים לצורך הדרכה פנים ארגונית, פגישות, ישיבות, חפיפה ואפילו סמול טוק ב-OPEN SPACE הוירטואלי.

חנויות פופ-אפ

פרסומות קופצות באמצעות חלונות פופ-אפ הן דרך שיווקית שכיחה בה פועלים עסקים רבים כדי למכור את המוצרים והשירותים שלהם. החלונות הקופצים מצליחים ליצור אלמנט הפתעה אצל הגולשים שכבר אדישים לפרסום סטטי. חלונות הפופ-אפ מאפשרים לכם לשתף המותג שלכם לקהל נרחב. עכשיו תתארו לעצמכם שהחנות עצמה היא הקופצת ובלחיצת כפתור אפשר להגיע למרחב עצמו והלקוח יכול להיכנס לחנות ולבקר בה? לא מדובר רק בעוד קהל לקוחות עבורכם אלא גם בחיסכון כספי משמעותי. חנויות וירטואליות יורידו את הצורך בנסיעות והגעה פיזית של עובדים לחנות ויצמצמו מאוד את הצורך בהשכרת שטח פיזי. כך תוכלו לקצת בעלויות ויתכן שגם להוזיל את המחיר הסופי.

השורה התחתונה: המטאוורס מגדיל את החשיפה לעסק שלכם ומאפשר לכם למכור יותר. אתם יכולים לפתוח חנות וירטואלית בקלות וליצור אירועים. מעבר לזה כשאתם או נציג מטעמכם נוכח במרחב הוירטואלי הוא יכול להעניק יחס אישי ללקוחות ולנהל אינטראקציה בינאישית.

(יובל חנן ויוני מלכי מ- Point360 )

פוינט 360 (POINT 360) הוקמה כ מחלקת הפרימיום של משרד פרסום דיגיטלי DIGITALEX  בנוסף לערוצי הפרסום המסורתיים ש בהם מתמחה המחלקה במסגרת ליווי ושיווק עסקים אנו בונים גם אתרי תלת מימד לחברות ועסקים ב- Metaverse יוצרים עבורם חוויות חדשות ובאמצעות קריאטיב וחשיבה מחוץ לקופסא וממירים אותם לתוצאות.

אתרי תלת המימד שאותם אנו יוצרים מאפשרים לבנות מרחב עם תוכן ויזואלי ותלת מימדי מלא בו ניתן לתקשר אישית עם הלקוחות, להשיק מוצרים או חנויות חדשות ואף ליצור אירועים ייחודיים לחווית מכירה והמרה חדשה ייחודית ומעניינת יותר

רוצים להבין לעומק את הדרך שבה המטאוורס יכול להזניק את העסק שלכם? אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לכנס מטאוורס ראשון מסוגו לעסקים שבו נציג את הדרך של Point360 לעשות שיווק בעידן החדש ואיך זה בדיוק עובד. לפרטים נוספים לחצו כאן>>>

https://point360.co.il/metaverse/

אתר פוינט360 מחלקת הפרימיום לשיווק עסקים https://point360.co.il/

משרד פרסום דיגיטלי  – דיגיטלקס

מוזמנים לדבר איתנו |  054-6626624 📲

בשיתוף דיגיטלקס

כדאי להכיר