בשיתוף webs
חשוב לציין כי קידום המתבצע בצורה לקויה או לא מקצועית עשוי אף להזיק לאתר שלכם ולקבל עונש מגוגל. כך למשל אם אינכם יודעים לבדוק שהתוכן שאתם מעלים הוא ייחודי ללא חלקים מועתקים, אם הקישורים שאתם מקשרים לאתר הם קישורים טובים המקדמים את האתר שלכם, כמה קישורים בכלל צריך, איך לבצע התאמות לתוכן באתר שלכם וכו’. להלן כמה טיפים ממומחה קידום אתרים שיוכל לסייע לכם בנושא.
#1 – בניית קישורים בצורה נכונה:
על פי גוגל, אחד משלושת הקישורים החשובים ביותר בעיני גוגל למיקום בתוצאות החיפוש הוא נושא הקישורים. קישורים מתחלקים למספר סוגים: קישורים חיצוניים, קישורים פנימיים וקישורים יוצאים.
- קישורים יוצאים – אלו קישורים שיוצאים מתוך האתר שלכם החוצה. רבים מעדיפים שלא להוציא קישורים כי קשה להם לפרגן לאתר אחר או חושבים שזה עשוי לפגוע בקידום האורגני שלהם. ובכן, אין צורך להוציא קישור יוצא מכל עמוד באתר שלכם, אולם אתם בהחלט רוצים להוציא קישורים חיצוניים שכאלה לפחות מחלק מהאתרים. אלה ישפרו את הטבעיות של תמהיל הקישורים באתר שלכם ויתרמו לכם ללא כל ספק בהיבט של פרופיל קישורים טבעי.
- קישורים פנימיים – אלו קישורים המקשרים בין עמוד אחד באתר שלכם לבין עמוד אחר. בדרך כלל בין מאמרים באתר לעמודים הראשיים בו – כדי לחזק את הסמכות שלהם לנושאים וביטויים מסוימים. חשוב מאוד לבנות קישורים פנימיים באתר שלכם לא רק עבור פרופיל קישורים טבעי (שכן זה טבעי שאתם ממליצים לגולשים שלכם על עמודים אחרים באתר שלכם להרחבת הידע בנושאים מסוימים), אלא גם שהקישורים הללו יסמנו לגוגל שאותו עמוד שמקשרים אליו מתעסק בנושא X. כאשר יהיו כמה קישורים כאלה מהאתר וגם קישורים חיצוניים המצביעים לאותו עמוד באותו נושא/וריאציות של תוכן הקשור באותו נושא – זה יחזק את הסמכות של אותו עמוד והשיוך שלו לאותו נושא.
- קישורים חיצוניים – כמובן שאתם רוצים לכלול בתוכנית הקישורים שלכם גם קישורים חיצוניים. למעשה אי אפשר לקדם אתר היום בגוגל כמו שצריך ללא קישורים חיצוניים המקשרים מרחבי האינטרנט לאתר שלכם. ישנם סוגים שונים של קישורים, אתרים באיכויות שונות ולכן גם איכות הקישורים עשויה להשתנות בין אתר אחד לאחר – אולם בשורה התחתונה מדובר ללא ספק באחד הדברים החשובים ביותר בהליך קידום אורגני. לכן אתם רוצים להשקיע בקישורים נכנסים לאתר שלכם.
#2 – השקיעו בתוכן איכותי לאתר שלכם:
התוכן הוא אחד הדברים החשובים ביותר בהליך הקידום שלכם. הוא משפיע על המרת הגולשים ללקוחות, על מדדים שונים הקשורים לקידום האורגני ולמעשה על האופן שבו מנוע החיפוש יכול לקרוא את האתר שלכם ולדעת במה הוא עוסק. אם יש לכם אתר בנושא הדברות למשל – מנוע החיפוש של גוגל ידע שעמוד מסוים עוסק למשל בהדברת נמלים בעוד שעמוד אחר עוסק בהדברת טרמיטים – בזכות הביטויים שתבחרו לשלב במאמרים, בזכות הקישורים שתקשרו לאתר מתוך אנקורים רלוונטיים, בזכות קישורים פנימיים שתכינו ועוד. אפילו תגית הALT והTITLE של התמונות בעמודים ישפיעו על האופן שבו גוגל תקרא את העמוד ותבין במה הוא עוסק. התוכן באתר שלכם צריך להיות ייחודי, ללא חלקים מועתקים, ולספק ערך לגולשים. התוכן בעמוד מסוים צריך לדבר על מה שהתחייבתם לדבר עליו בכותרת המאמר וככל שהתוכן יהיה ארוך ובעל ערך יותר עבור הגולשים שלכם כך הוא יסייע גם לשיפור מדדים שונים כמו זמן שהייה, מעורבות, שיתוף התכנים באתר ברחבי הרשת וכמובן יגרום לגולשים לסמוך עליכם ולהאמין בכם. זו הדרך הנכונה להפוך גולשים ללקוחות נאמנים.
#3 – שפרו את מהירות האתר שלכם:
באמצעות כלי חינמי של גוגל – Google Page Speed תוכלו לבדוק את מהירות הטעינה של האתר שלכם בדסקטופ ובמובייל. אחד היתרונות החשובים של הכלי הוא שגוגל מציגה לכם נתונים והצעות לשיפור מהירות הטעינה של האתר. אם יש לכם ריבוי תמונות המכבידות על הטעינה של העמוד – תוכלו לנתח את הנתון הזה מהנתונים והתוצאות שהכלי הזה בגוגל יציג לכם. שיפור מהירות הטעינה של האתר לא רק יעזור לשמור על יותר גולשים באתר, יפחית את אחוז הנטישה לאתר ויגדיל את זמן השהייה בו – אלא גם ישפר את חוויית השימוש ויהפוך את חוויית הגלישה באתר שלכם לנעימה ונוחה יותר. למעשה – האתרים של המתחרים שלכם משקיעים במהירות האתר שלהם ולכן אם האתר שלכם יושב על שרת איטי או מרוחק או כולל אלמנטים המכבידים על טעינת האתר, אתם מסתכנים באיבוד של חלק ניכר של התנועה באתר שלכם.
#4 – הירשמו לגוגל מיי ביזנס:
גוגל מיי ביזנס הוא למעשה אינדקס העסקים של גוגל. אחד הדברים החשובים ביותר בהליך הקידום האורגני המודרני הוא הרשמה לאינדקס העסקים של גוגל. הסיבה לכך היא שגוגל מקשרת את נתוני העסקים באינדקס, לרבות הכתובות האמינות שלהם שנאלצו לאמת בהרשמה לאינדקס, לתוצאות בעלי אופי חיפוש מקומי (או במילים אחרות – תוצאות לוקאליות). אם מישהו מחפש למשל חנות פרחים בחיפה, הרי שיש יותר סיכוי לחנות פרחים בעיר הרשומה לגוגל מיי ביזנס עם כתובת האמיתית בעיר – להופיע בתוצאות הלוקאליות של גוגל אותן היא מציגה לגולש, מאשר חנות פרחים שלא רשומה לגוגל ביזנס.
#5 – שימו דגש על סיגנלים חברתיים:
עודד את הגולשים לשתף את התכנים שלכם, להגיב באתר לתכנים וליצור מעורבות ועניין סביב האתר שלכם. כמו כן אתם רוצים לקשר אל האתר מרשתות חברתיות שונות כדי לחזק את פרופיל הקישורים של האתר המקודם, לצד שיפור האלמנטים החברתיים המתקשרים אליו.
בשיתוף webs
