לא מצליחה להשתחרר מהכאבים שלך? חשיפה! כולנו יכולים להשתחרר מכאב. בעצמנו. ללא מאמץ וללא כאב נוסף

10 מיתוסים שמונעים ממך להיפטר מהכאבים שלך ואיך לשחרר אותם בעזרת תנועה רכה ויצירתית

צילום: פלג אלקלעי

בשיתוף אורנה פיזנטי

ניסית כבר כמעט הכול, הוצאת הון עתק והשקעת אינסוף זמן בכל טיפול אפשרי? היית כבר אצל טובי הרופאים והמטפלים, אליהם הגעת עם תקוות גדולות שנעלמו ועם כאב שנשאר, או שחזר מהר מדי? את כנראה חזרת לאותם הרגלי תנועה שהיו לך לפני הטיפול. אותם ההרגלים שיצרו את הכאב מלכתחילה. את לא לבד, ואת לא אשמה!

העובדות המצערות הן שגם הרופא הטוב ביותר וגם המטפל הטוב ביותר לא יוכלו לקחת ממך את הכאב שלך לאורך זמן, כל עוד את נשארת עם אותם הרגלי התנועה העמוקים, איתם התנהלת במשך שנים ועשרות שנים.

למה אנחנו לא מצליחים להשתחרר מהכאבים שלנו באמת ולאורך זמן? התשובה בפנים
אספנו עבורך את עשרת המיתוסים שעלולים להפריע לך להשתחרר מהכאבים שלך.

מיתוס #1

“כדי להשתחרר מכאב צריך לעשות תרגילי חיזוק ומתיחות, גם אם הם מכאיבים”
כל תרגול המייצר כאב, מאמץ ואפילו “רק” אי נוחות, מרחיק אותנו משחרור מכאב. כדי להשתחרר מהכאב חשוב ללמוד להרפות את הגוף תוך כדי התנועות אותן אנחנו עושים בחיי היומיום.

מיתוס #2

אין קשר בין הכאב שלי ביד או ברגל – לבין הגב העליון שלי.
רוב הכאבים, המגבלות והפגיעות בכל הגוף קשורים לנוקשות שיש לך ולרוב האנשים בגב העליון. שחרור שלו יכול לשחרר, לעיתים תוך דקות, חלק מהכאב או את כולו.

מיתוס #3

“רק הרופא או המטפל הטובים ביותר ישחררו אותי מהכאב שלי”
האחריות לשחרור מכאב היא קודם כל עלינו. אנחנו קלקלנו ולכן רק אנחנו יכולים לתקן. איך? תחילה מכירים את התנועות המשחררות מכאב ומתרגלים אותן בצורה מדוייקת. ובהמשך מבינים את ההגיון מאחורי הכאב שמופיע ונמנעים ככל האפשר מלהכנס למצבים שמעוררים אותו.

מיתוס #4

“הרופא אמר שחייבים לנתח”.
כל עוד לא לימדת את גופך להתנהל אחרת ולא שחררת את הגב העליון שלך, זו תהיה רק שאלה של זמן מתי יחזרו הכאבים, גם אם אחרי הניתוח.

מיתוס #5

ואם ניסיתי כבר הכל, האם יש טעם לנסות שוב?
הרוב המכריע של מי שסובלים מכאב לא ניסו מעולם ללמד את גופם לנוע מתוך הרפייה. תנועה/תרגול מהסוג הזה יכולים להפחית ואפילו להעלים כאב, לעיתים תוך דקות.
למפגש אישי בזום לחץ כאן

מיתוס #6
להשתחרר מכאב עולה. בזמן ובכסף.
מדובר על הוצאה חד פעמית בגובה של עלות חוג לשנה, עם גישה פתוחה לכל החיים ועם אפשרות להתייעץ בשנה הראשונה (בווטסאפ) לגבי כל שאלה או קושי. אפשר להירגע 😊

מיתוס #7

צריך לצאת מהבית כדי לקבל עזרה.
מאד קל לעזור לעצמנו, כשיודעים איך, בתרגול רך, יצירתי ומדוייק עבורך, שמתבצע מהבית, על מזרן ואפילו במיטה, מתחת לשמיכה 😊.

מיתוס #8

לא נכון לי לתרגל בלי שהמורה רואה אותי.
כשמתרגלים מול מסך בהדרגה הכל מתבהר. התחושה עליה מדווחים תלמידים רבים היא שהם מרגישים שהמורה נמצאת איתם. בנוסף תמיד ניתן להיעזר בליווי האישי בווטסאפ כדי לשאול שאלות וכדי לשלוח סרטונים קצרים של התרגולים אליהם מצורפת השאלה ‘האם אני עושה נכון’.

מיתוס #9

“אין לי משמעת. רק מסגרת של חוג תאפשר לי להתמיד בתרגול”.
כשהתרגול משחרר מכאב – קשה יותר שלא לתרגל כל יום. ככל שמתרגלים יותר – התוצאות מגיעות יותר מהר ובאופן משמעותי יותר.
תרגול משחרר מכאב מומלץ לתרגל על בסיס יומיומי. בתרגול מחוץ לבית (בחוג) קשה בד”כ לתרגל בתדירות שכזו.
בנוסף חשוב להבין שרוב המורים לתנועה והפיזיותרפיסטים לא יודעים ללמד שחרור מכאב באמצעות תרגול רך יצירתי ומדוייק לצרכים, המייצר הרפייה, בלי לעבור בדרך בכאב (או בעוד כאב) ובמאמץ, שעלולים להזיק במקום להועיל.

שיטת סופטנס היא החוליה החסרה בין תרגול רך ויצירתי מעולם הפלדנקרייז לבין אומנות השחרור מכאב מעולם הפיזיותרפיה

מיתוס #10

“הגוף שלי בגד בי!”
ההיפך הוא הנכון. אנחנו בגדנו בו כשהפסקנו לנוע באופן יצירתי, רך, קשוב ומדוייק. כשהפסקנו להקשיב לו. כשהעמסנו על עצמנו עוד ועוד.
לכן לעצור היום את מרוץ החיים כדי לתרגל – זה אקט של אהבה עצמית. “הגוף שלי יקר לי ולכן הבחירה שלי היא לעצור עכשיו כדי לטפל בעצמי. אני האדם החשוב ביותר עלי אדמות. בלעדי לא יקרו כל כך הרבה דברים”…
המחיר של לחיות עם כאב – לא נעצר בכאב. הוא פוגע בכל חלקה טובה. במשפחה, בזוגיות, בפרנסה, בחלומות. למפגש אישי בזום לחץ כאן

כמה מילים מאורנה פיזנטי

“כפיזיותרפיסטית צעירה, התביישתי בכאבים שלי, הרגשתי כמו הסנדלרית שהולכת יחפה. ולכן בכל פעם שהכאבים מ 2 בלטי הדיסק שלי בגב התחתון התגברו, הייתי עוצרת הכל ומסתתרת בשירותי הצוות. שם, מאחורי דלת סגורה, הייתי מתרגלת ומשתחררת מהכאב שלי.

מה שהציל אותי מכאבי הגב התחתון שלי לא היה הפיזיותרפיה אלא דווקא התרגול בשיטת פלדנקרייז אליה נחשפתי ממש במקרה.

ההיכרות עם השיטה עבורי היתה קצרה ודרמטית. מטופל שלא הצלחתי לעזור לו בכל הכלים שהיו אז ברשותי וברשות שאר הפיזיותרפיסטים סביבי, השתחרר מכאב חד וממגבלה משמעותית בטווחי התנועה (כתף קפואה) תוך שבועיים (!!) בעזרת טיפול פלדנקרייז בזכות פיזיותרפיסטית שהיתה גם מורה לפלדנקרייז איתה עבדתי.

עבורי זה היה ה-סימן שלשם אני הולכת. נרשמתי מייד לקורס מורים לפלדנקרייז. השילוב של הידע בין עולם הפיזיותרפיה ממנו באתי לעולם הפלדנקרייז אליו הגעתי, יצר לימים את שיטת סופטנס.היום התרגולים הרכים, המדוייקים והיצירתיים של שיטת סופטנס משחררים מכאב עשרות אלפי אנשים בארץ ובחו”ל”. למפגש אישי בזום לחץ כאן

*אין בדברי הכותבת להחליף כל ייעוץ רפואי. הכתבה מוגשת מטעם אורנה פיזנטי מומחית לשיטת סופטנט למעבר לאתר לחצו כאן

בשיתוף אורנה פיזנטי

כדאי להכיר