בשיתוף webs
מלבד קידום אורגני (SEO) ישנן אופציות נוספות להופיע במנוע החיפוש ואפילו באתרים אחרים ברחבי הרשת בזכות מערכת הפרסום של גוגל – הנקראת גוגל אדס. מערכת זו מאפשרת לבעלי עסקים ליצור ולנהל קמפיין פרסום ממומן, באמצעותו יוכלו להשקיע כסף כדי לקבל תנועת גולשים ממוקדת לאתר במהירות רבה יותר. כך למעשה אם תרצו להשיג לקוחות יותר במהירות תצטרכו להשתמש בשיטת הפרסום הזו או לשלב אותה עם טכניקות פרסום אחרות לטווח הארוך (כמו קידום אורגני למשל).
כיצד עובד קידום ממומן בגוגל?
לגוגל יש 2 אופציות פרסום עיקריות לעסקים: קידום ממומן וקידום אורגני במנוע החיפוש שלה. על קידום אורגני אנו מדברים בהרחבה בכתבה אחרת ואנו בהחלט ממליצים לקרוא גם אותה ולהחליט מה מתאים עבורכם. בכל הנוגע לקידום ממומן בגוגל הכוונה תהיה לשימוש במערכת הפרסום של גוגל, לטובת הופעה בתוצאות הממומנות במנוע החיפוש. כמו כן ניתן להציג את המודעות שלנו גם באתרי שותפים של גוגל (אתרים המציגים פרסומות של גוגל) וכן ביוטיוב ואפליקציות נוספות של גוגל. מודל הפרסום העיקרי במערכת הפרסום של גוגל נקרא PPC או בהרחבה: PAY PER CLICK. במילים פשוטות מדובר על פרסום לפי הקלקה. כלומר שאתם משלמים רק עבור מי שהקליק על המודעה שלכם בפועל והגיע לאתר שלכם. אם מישהו נחשף לפרסומת שלכם בתוצאות החיפוש אך לא הקליק עליה – זה ייחשב כחשיפה ולא תחויבו על זה בסוג זה של קמפיין. יש הרבה הבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל אולם ההבדל העיקרי נעוץ במהירות בה אתם רוצים לקבל גולשים לאתר שלכם. הקידום האורגני יהיה יקר יותר בדרך כלל ברמת העלות לליד, אולם תוכלו להתחיל לקבל לידים ולקוחות ראשונים כבר בימים הראשונים של הקמפיין, כאשר בקידום האורגני זה עשוי לקחת חודשים ארוכים.
מה זה AD RANK וכיצד פועל עיקרון הפרסום של גוגל?
גוגל מתפרנסת ממודעות הפרסום הללו שבהם עסקים משקיעים כסף כדי להופיע בתוצאות הראשונות בגוגל ולקבל חשיפה מגוגל ושותפיה. משום כך גוגל תמיד תציב בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש מודעות פרסום ממומנות. על היחס של גולשים למודעות ממומנות לעומת אורגניות ניתן לקרוא בכתבה אחרת שלנו, אולם כעת נרצה להתמקד במושג שכדאי להכיר והוא AD RANK. מונח זה מתייחס לאופן שבו גוגל מדרגת את המודעות וסדר הופעתן בתוצאות החיפוש. התוצאות בגוגל מבוססות על מילות מפתח/שאילתות חיפוש שהגולשים מחפשים. מכיוון שכל ביטוי כזה שאתם תרצו לקדם בו את המודעה שלכם ולהופיע עמה לגולש – סביר להניח שגם המתחרים שלכם ירצו להופיע לאותם ביטויים. מכאן שנוצרת תחרות על התוצאות הראשונות בגוגל. כיצד גוגל מחליטה איזו מודעה תופיע לפני השנייה? באמצעות שיטת דירוג שלה הנקראת AD RANK. מדובר בנושא מורכב שלא נוכל להרחיב עליו יותר מדי כאן אך אנו כן רוצים לדבר עליו בכמה מילים. גוגל מגיעה לציון דירוג המודעה ומחליטה את סדר המודעות בהתאם לכמה פרמטרים עיקריים: העלות המקסימלית לקליק שבעל המודעה מוכן לשלם, ציון האיכות של המודעה, איכות העמוד אליו מגיעים הגולשים, היסטוריית הפעילות שלכם בחשבון והצלחת קמפיינים אחרים וכו’. בשכלול כולל של כל הפרמטרים הללו גוגל מחליטה היכן להציב את המודעה שלכם.
האם צריכים להופיע בתוצאה הראשונה כדי ליהנות מקמפיין מוצלח יותר?
התשובה היא לא. בגוגל דרך כלל תציג בין 2 ל-4 תוצאות ממומנות בראש תוצאות החיפוש שלה. כמו כן, מודעות שלכם שיופיעו אצל אתרי שותפים של גוגל ברחבי הרשת (אם תבחרו בהגדרות הקמפיין להציגן שם) יהיו לרוב באותו שטח פרסום ללא קשר למיקום המודעה. מודעות 2-4 משלמות הרבה פחות מהמודעה הראשונה ועדיין יכולות למשוך את תשומת ליבו של הגולש. גם אם על הנייר תקבלו פחות תנועה מהמודעה הראשונה, עדיין תוכלו לקבל תנועה רבה בהתאם להיקף הקמפיין והתקציב שלכם ולייצר יותר תוצאות בפחות עלויות. מה שאומר שהקמפיין שלכם יהיה רווחי יותר. אבל זה כבר מידע למתקדמים.
מה כן חשוב לדעת?
- המחיר המקסימלי שתבחרו הוא לאו דווקא יהיה המחיר שתשלמו בפועל (כיוון שמדובר במחיר המקסימלי וייתכן ותשלמו הרבה פחות לכל קליק אם ציון האיכות והרלוונטיות של המודעה שלכם טובה ובאופן כללי מדדי המודעה שלכם טובים יותר ממודעות אחרות).
- המחיר המקסימלי שתקבעו גם לאו דווקא יבטיח לכם את התוצאה הראשונה. כלומר ייתכן ותחשבו ש20 שח להקלקה תקנה לכם את מקום הראשון בתוצאות אולם אם המודעה פחות רלוונטית לגולשים או ציון האיכות שלה הוא נחות יותר ייתכן ותרדו כמה מקומות למטה.
האם כדאי להשקיע את התקציב שלנו בקידום אורגני? ממומן? או במשהו אחר?
ובכן התשובה לשאלה הזו תלויה במידה רבה באפיון העסק שלכם ובהיכן קהל היעד שלכם נמצא באינטרנט. סביר להניח שברוב המקרים ועבור רוב העסקים גוגל תוכל לספק פתרון וחשיפה באמצעות מנוע החיפוש שלה ואתרי שותפים שלה באינטרנט. לכן קידום אורגני ופרסום ממומן יהיו רלוונטיים עבור בעלי העסקים. במה מהם כן יהיה כדאי להשקיע? זה כבר תלוי בתקציב שלכם, במטרות שלכם, בצורך שלכם בהבאת לקוחות מהאינטרנט באופן מידי או אם אתם מוכנים להשקיע לטווח הארוך ולקבל תוצאות טובות יותר ועוד. רבים חושבים שכדאי להשקיע רק באחד התחומים אולם אם התקציב שלכם מאפשר זאת בהחלט מומלץ להשקיע ב2 טכניקות הפרסום הללו במקביל. לשלב תוצאות לטווח הקצר בשילוב עבודה לטווח הארוך. כאשר תקבלו מספיק תוצאות באמצעות הקידום האורגני בבוא הזמן תוכלו לוותר על הקידום הממומן ולמקסם את הרווחים שלכם אפילו יותר.
בשיתוף webs
