האם ניתן לבצע הסרת תוצאות שליליות בגוגל?

רשת האינטרנט הפכה להיות המקום שבו כל הדברים מתרחשים. בין אם מדובר על דברים חיוביים או שליליים, הכול מתפרסם בשלב כזה או אחר באתרי החדשות וברשתות החברתיות

freepik

בשיתוף webs

הרבה מאוד מן המידע שאנחנו צורכים ברשת האינטרנט הוא דווקא שלילי. כפי שכולנו רואים כל העת ברשת האינטרנט ובטלוויזיה, הסיפורים שכובשים את הכותרות לעיתים קרובות אלו דווקא הסיפורים על רוצחים, אנסים וגנבים, ודווקא המעשים הטובים נדחקים במקרה הטוב לשוליים או בכלל לא מוצגים. הסיבה לכך היא כמובן הרייטינג – אנשים נוטים לקרוא ולהתעניין בדברים חריגים ומקוממים, ולערוצי ואתרי החדשות לא נותר אלא לבחור להתעסק בנושאים הללו. אולם, הרבה פעמים בדרך להשגת הרייטינג והצפיות אנשים גורמים להפצת מידע שלילי על אחרים, ללא מחשבה האם זה משהו רלוונטי לציבור, והאם באמת הסיפור אמיתי לחלוטין. אפשר לראות לא מעט מקרים של אנשים שניזוקו בצורה קשה מאוד כתוצאה מפרסום על דברים ישנים מאוד שלכאורה עשו, פרסום אשר חיסל להם את העסק או את הקריירה.

חשיפת מעשים שליליים לאור השמש – האם זה טוב?

בסופו של דבר, בכדי להרתיע אנשים מלעשות דברים שליליים אין ספק שחשיפת מעשים כאלו היא חיובית. אולם, במקרים שבהם מדובר על השמצות חסרות בסיס או דברים ישנים שאינם רלוונטיים יותר, מדובר על עוול שגורם סתם נזק לאותו אדם או עסק. הרבה פעמים אנשים שרוצים לשכור את שירותיו של נותן שירות או לרכוש מוצר בעסק מסוים, נחשפים באמצעות חיפוש בגוגל למידע שלילי שמופיע אודותיו, מה שגורם להם להחליט שלא לרכוש באותו עסק או לשכור את שירותיו של אותו נותן שירות. במקרים הללו, לא נותר לאותו אדם ברירה אלא לשכור את שירותיה של חברה לניהול מוניטין שתדאג לפעול בכל הדרכים החוקיות בכדי להסיר את אותו פרסום או לפחות לדחוק אותו כלפי מטה בתוצאות החיפוש בגוגל כמה שאפשר.

דחיקת התוצאות השליליות בגוגל – מתי צריך את זה?

ניקח לדוגמא נותן שירות אשר מפרסם את שירותיו בין היתר באמצעות אתר האינטרנט שלו. הוא סומך על זה שאנשים יחפשו את השם שלו ויקבלו את אתר האינטרנט שלו הכולל המלצות של לקוחות עבר מרוצים ומידע על השירותים שהוא מספק. אם כאשר הלקוחות יחפשו את השם שלו הם יגלו למשל פסק דין שהוא מופיע בו בהקשר שלילי, או כתבה באחד מאתרי החדשות שמזכירה אותו בהקשר שלילי, אין ספק שהם יעדיפו פשוט להמשיך הלאה ולחפש נותן שירות אחר. דבר כזה יכול להוות מכה אנושה עבור אותו נותן שירות, והוא יהיה חייב לפנות אל חברה שתבצע עבורו ניהול מוניטין ברשת.

כיצד מבצעים הסרת תוצאות שליליות בגוגל?

הסרת תוצאות שליליות בגוגל היא לא דבר פשוט. גם אנשים שלמדו את התחום ועובדים בו צריכים להשקיע לא מעט מאמצים וזמן בכדי לגרום להסרה מלאה של תוצאות החיפוש. במקרים רבים שיטת הפעולה תתבסס על העלאת תוצאות חיפוש חיוביות כלפי מעלה בעזרת שיטות שונות לקידום אתרים, ועל ידי כך לגרום לתוצאות החיפוש השליליות להדחק כלפי מטה עד למקום שמרבית הגולשים בכלל לא מגיעים. למעשה, כאשר על ידי איום בתביעה ופנייה לגוגל אין אפשרות לבצע את הסרת הפרסום השלילי, שיטת קידום האתרים החיוביים במטרה לדחוק את הפרסום השלילי היא השיטה היחידה שיכולה לעזור.

מדוע צריך אנשי מקצוע בכדי לבצע את הסרת התוצאות השליליות?

קידום אתרים למי שלא יודע היא עבודה של ממש הדורשת לא מעט ידע וניסיון בכדי לעשות אותה בהצלחה. ולכן, אם אתם רוצים לגרום לתוצאות השליליות לרדת מטה ולעלות תוצאות חיוביות כלפי מעלה, יש צורך באנשי מקצוע אשר עובדים בתחום קידום האתרים בכדי לעשות זאת. כמובן שבאופן עקרוני כל אחד שילמד את התחום יידע לעשות זאת גם לבד, אבל אין תחליף לעבודה של אנשי מקצוע המחזיקים בידע וניסיון רב בקידום אתרים. בכל מקרה מדובר על תהליך ארוך שיכול להגיע אפילו לשנה שלמה, ועל כן ככל שאנשי מקצוע מעולים ומנוסים יותר ישבו על זה, כך תוכלו לראות את התוצאות בשטח יותר מהר.

כיצד גורמים לקידום אתרים מסוימים על פני אחרים?

כאמור, תחום קידום האתרים הוא תורה שלמה שצריך ללמוד אותה בעיון. אולם, ננסה להסביר פה בכמה מילים כיצד עובד עולם קידום האתרים שבאמצעותו ניתן גם לגרום להורדה של התוצאות השליליות כלפי מטה. מנוע החיפוש של גוגל לא זוכה סתם להצלחה אדירה, מאחוריו עומדים אלפי מתכנתים שהקימו מערכת משוכללת ועצומה אשר יודעת לדרג את דפי האינטרנט וכך להציג לכם את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר. לא סתם כמעט כל שאלה שיש לנו אנחנו ניגשים לשאול את גוגל. אנחנו יודעים שנקבל בתוך שניות את התוצאות הרלוונטיות והאיכותיות ביותר, אשר יספקו לנו מענה לשאלה ששאלנו. את הדרוג לאתרים מעניק גוגל על פי ציון איכות שהוא נותן לאתר לאחר סריקת התכנים שלו ופרמטרים נוספים כמו מהירות הטעינה שלו (מה שמשפיע מאוד על חווית הגלישה של המשתמש באתר) וקישורים מאתרים אחרים שמפנים אל האתר (כאשר לאתר יש הפניות מאתרי אינטרנט איכותיים אחרים, גוגל יודע שמדובר על אתר איכותי).

כיצד לבחור חברה לניהול מוניטין?

אם אתם זקוקים לחברה שתסייע לכם בניהול המוניטין כדאי שתבצעו סקר שוק ותמצאו חברה מקצועית בעלת ניסיון, אשר מחזיקה באנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום. רק כך תוכלו לוודא שעשיתם הכול בכדי שהתוצאות השליליות ייעלמו מהרשת כמה שיותר מהר, כאשר הנזק עוד קטן יחסית. חברה שכזאת תפעל מולכם בצורה סודית ודיסקרטית, ותעבוד איתכם בשיתוף פעולה בכדי לעשות הכול להסרת הפרסום השלילי שפוגע בכם או בחברה שלכם וגורם לכם לנזקים רבים.

בשיתוף webs

כדאי להכיר