מומחי אינסטלציה ממליצים: כך תחדשו את הצנרת בבית ללא כל הרס

בלאי טבעי וכניסת שורשים לביוב הן תופעות שכיחות המאיימות על שלומן של מערכות צנרת פרטיות וציבוריות. היווצרות של סדקים ושברים בצנרת וכן סתימה בצינורות הביוב עלולות להפריע את שגרת היומיום שלכם ולהעמיד אתכם בפני אופציה אחת בלבד: תיקון או חידוש פנים הצנרת

Figure 1תיקון פנים צנרת באמצעות הטלאה שרוול

בשיתוף אושר לוי

אם בעבר הייתם נדרשים לפעילות אינסטלציה הכוללת הרס של הריצוף במטרה להגיע אל הצנרת הנסתרת, הרי שהקדמה הטכנולוגית מציעה כיום אפשרויות לתיקון וחידוש פנים צנרת ללא הרס. איך עושים את זה? תנו למומחי האינסטלציה להשיב.

כשהצנרת קוראת אותנו לסדר

בגלל היותה נסתרת מעין ובלתי גלויה ביומיום, אנו נוטים להתעלם מסממני פגיעה בצנרת ולטמון ראש בחול עד שסתימה משמעותית פוגעת לנו ביכולת ההתנהלות הסדירה או שהקירות מתקלפים ומעלים סימני ירוקת בלתי אסתטיים.

למעשה, חשוב לטפל בכשל בצנרת מוקדם ככל האפשר על מנת להימנע מנזקים בלתי הפיכים בתחומי האסתטיקה, הבריאות והבטיחות המבנית. יש לדעת כי לחות תת רצפתית עלולה להשפיע על התפתחות מחלות נשימה בקרב ילדים, על התרועעות הקונסטרוקציה במבנה כתוצאה מריקבון והיחלשות של הקירות והרצפה וכן בהיבט החיצוני: סימני טחב, התקלפות והתנפחות של הקירות עלולים לפגום במראה הכללי.

מהן הסיבות לנזקי צנרת?

אושר לוי שירותי אינסטלציה מעניק לנו שיעור קצר על גורמי הנזקים בצנרת שלנו, אי תקינות הצנרת בדירה מושפעת מ-2 גורמים עיקריים:

1.     השתלטות שורשים על מערכת צינורות הביוב

שורשי עצים שונים, בייחוד של עץ הפיקוס, נמשכים לינוק מים ומינרלים מצנרת הביוב. השורשים מנצלים סדקים שנוצרו בצינורות על מנת להיכנס דרכם ולהשתלט על הנוזלים המזינים. התוצאה: במקרה הטוב, סתימה משמעותית בצנרת המצריכה שירותי חיתוך שורשים במכשיר דיזה. לעומת זאת, במקרה הפחות סימפטי, השורשים יכו שורש ויגרמו לסדקים רחבים ושברים במערכת הצינורות. סיטואציה כזו תוביל להחלפה או חידוש של הצנרת.

2.     בלאי בצנרת

צינורות מתכת נוטים לצבור חלודה ואבנית במשך השנים, תופעות אלו עשויות לגרום לנזילות ופיצוצים בצינורות השונים – נזקי צנרת הדורשים התערבות אינסטלציה דחופה.

תיקון צנרת ללא הרס – יש חיה כזאת

אם אינכם מעוניינים בתקופה מייגעת של שבירת רצפות, הרס, בלגן ורעש, אתם בחברה טובה. רבים מהאזרחים בישראל נמנעים מתיקוני צנרת בלתי חיוניים על מנת שלא לקחת חלק במסע החפירות, שבירת הריצוף והחלפת הצנרת. כיום, מומחי האינסטלציה ממליצים על תיקון וחידוש פנים צנרת ללא הרס באמצעות מכשור טכנולוגי חדשני וידע מעמיק בתחומי תיקון הצנרת. לפניכם פירוט השיטות הנפוצות לתיקון וחידוש צנרת ללא כל הרס:

השיטות לתיקון הצנרת שלכם בלי לגרום לנזקים

  • תיקון צנרת באמצעות שירוול – אינסטלטורים מקצועיים רבים יעשו שימוש בשיטת השירוול (או הליינר, כפי שמקובל לכנותה), על מנת להטליא מערכת צינורות מחוררת במידה רבה. האינסטלטור יחדיר שרוול ייעודי לתוך המקטע הבעייתי בצנרת ובאמצעות חומר פולימרי מתקשה הוא יידבק לדפנות לכל אורך הצינור. צורת תיקון זו מייצרת צינור פנימי אטום עשוי שרוול מחומר איכותי דרכו עוברים המים, חלף המעבר בצינור החיצוני הפגום.
  • תיקון צנרת באמצעות פאצ’ – כאשר הצנרת סובלת מנזילה נקודתית יש לדאוג לתיקון חור ספציפי. לסיטואציה כזו תתאים שיטת ההטלאה. בצורת תיקון זו ישחיל האינסטלטור מעין בלון מכוסה בבד הספוג בחומר איטום מסיבי זכוכית המכונה פיברגלס. החומר המתקשה מצופה בדבק חזק וכאשר הבלון מושחל ובא במגע עם החור, הבלון מנופח ובד הטלאי נדבק בחוזקה במיקום הרלוונטי. כך נסתם החור בצורה הרמטית ונמנעת הדליפה באזור לצמיתות.
  • שיטת ההתזה האפוקסית – שיטה זו משתמשת ביכולות רובוטיות על מנת לסתום חור נקודתי בצנרת באמצעות החדרת רובוט לצינור והתזת חומר אפוקסי על דופן מקטע הצנרת המחורר. חומר אפוקסי הינו חומר לסתימה הרמטית במיוחד ואינו מאפשר הישנות של חור ודליפת נוזלים נוספת.

3. שלבי התיקון בצנרת ללא הרס וגרימת נזקים

אם כבר עסקנו בסוגי התיקון השונים, בואו ונלמד את השלבים עד לאטימת הצנרת ותיקונה באופן מושלם:

מציאת הכשל הצנרתי

בשלב ראשון יש לאתר במערכת הצינורות את הכשל. בשיטות אל-הרס לא נעשות פעולות פירוק של הצינורות. האינסטלטור ישתמש בעזרים טכנולוגיים כגון: השחלת סיב אופטי דרך האסלה או שימוש בשירותים רובוטיים. אמצעים טכנולוגיים אלו יאפשרו צילום מדויק של האזור ומציאת החלק הפגום בצינור.

אושר לוי, אינסטלטור מומחה ומאתר נזילות מוסמך מכון התקנים ממליץ על פיתוח חדשני טכנולוגי לאיתור נזילות המבוסס על חום: המצלמה הטרמית.

מצלמה טרמית הינה כלי טכנולוגי המזהה שינויי קור וחום. כאשר קיימת נזילה – אזור הנזילה מאופיין בטמפרטורה שונה מזו הקיימת באזור. נתון זה מסייע למצלמה הטרמית לגלות את מוקד הבעיה.

באמצעות מצלמה טרמית ניתן לזהות גם מקורות נזילה בקירות הבית לצורך חיסכון מהותי בצריכת המים וכן מניעת היווצרות נזקי מים נוספים.

שימוש בציוד רובוטי לניקוי יסודי של פנים הצנרת

על מנת להכין קרקע לתיקון יעיל שיחזיק מעמד במשך פרק זמן ארוך, יקפיד אינסטלטור מקצועי על ניקוי פנימי יסודי של דפנות הצנרת. ניתן לעשות זאת ללא הרס באמצעות רובוט ייעודי המתוכנת לסילוק עצמים זרים בתוואי הזרימה של הצינור כולל: ענפים, שורשים, אבנים ופסולת שהצטברה בצינור. עבודת הפינוי מתבצעת בעזרת ראשי קידוח וחיתוך שונים לצורך ריסוק, וטחינת הלכלוך על מנת לסלקם בקלות החוצה.

תיקון וחידוש צנרת ללא הרס

כפי שמנינו לעיל, השיטות בפועל לתיקון צינורות אל-הרס ניתנות באמצעות התזה אפוקסית, הטלאה או שירוול. מומלץ להתייעץ באופן נקודתי עם איש מקצוע מנוסה על מנת למצוא ולהתאים את השיטה האפקטיבית ביותר התואמת במדויק את צרכי השטח.

תיקון צנרת בשיטת אל-הרס – האם זה מתאים לכם?

בהתייעצות עם אנשי מקצוע התחוור לנו כי שימוש בשיטת תיקון צנרת אל-הרס מתאפשר בעיקר עבור מערכות צנרת ביוב ולא כאמצעי תיקון בצינורות לאספקת מים. הסיבה: צינורות ביוב בעלי קוטר רחב יותר מלצינורות המים. המכשור המותאם לתיקון וחידוש ללא הרס מותאם לפתח צינור רחב באופן יחסי מה שיגדיר את שיטת התיקון כייעודית עבור נזקי צנרת ביוב.

Figure 2הכנת שרוול לתיקון פנים צנרת

אושר לוי – המומחה לתיקון וחידוש צנרת ללא הרס

מחפשים שירותי אינסטלציה מובילים לתיקון הצנרת שלכם ללא קידוח, שבירה והרס של הדירה? הכירו את אושר לוי, שרברב מוסמך מטעם מכללת מלט”ש, בוחן נזקי מים מוסמך מכון התקנים, מומחה לאיתור נזילות וחבר בארגון מאתרי הנזילות והתרמוגרפיה בישראל. לאושר לוי ניסיון בתיקוני צנרת של למעלה מ-10 שנים והוא נחשב למומחה בתחום שיקום נזקי צנרת ומים.

אושר לוי מביא עמו מלבד כישורים וידע תיאורטי, גם ציוד מתקדם ומכשור טכנולוגי מהמובילים בעולם לתיקון יסודי, אמין ומקצועי בצורה נקיה ובמינימום פולשנות לתיקון צנרת פגומה ממגוון סיבות.

אושר לוי מביא עמו ערכים של אמינות, הוגנות, מקצועיות בתחום וידע רחב – מה שיגרום לכם לשקט נפשי לכל אורך תהליך התיקון.

אושר לוי – האיש שלכם לתיקון נזקי צנתר וחידוש ללא הרס.

בשיתוף אושר לוי

כדאי להכיר