מה זה ORM ולמה זה יכול לעזור בתדמית העסקית שלך?

תדמית חיובית חשובה לכל עסק, ובלעדיה הוא עלול למצוא את עצמו בבעיה רצינית. ברגע של אזכורים שליליים בגוגל, כל עסק עלול לספוג מכה קשה

freepik

בשיתוף myreputation

לקוחות שבורחים ומאבדים את האמון בעסק עלולים לגרום לנזק כלכלי בל ישוער. אבל ניתן להיערך מראש לאזכורים השליליים, וגם אם הם קורים, חשוב להבין שיש מה לעשות בנידון. עם החברה הנכונה ניתן בהחלט לדחוק את האזכורים השליליים לצד ולהחזיר את השם הטוב לעסק.

מהו ORM ואיך הוא עוזר לנו למעשה?

לפני שנבין איך מתמודדים עם אזכורים שליליים, נראה איך נוכל לגלות בכלל אזכורים שליליים. היום קיימים כלים רבים ושונים שמאפשרים לנו לעקוב אחר חוות הדעת ברשת. אחד הכלים המרכזיים החשובים כל כך למעקב הם ORM, או בראשי תיבות  Online Reputation Management. מערכת ORM היא מערכת מיוחדת אשר מאפשרת ניתור, מעקב וניתוח של חוות דעת שונות של מקורות כמו בלוגים, רשתות חברתיות, ערוצי חוות דעת או פורומים. מערכת זו מציגה בסופו של דבר את כל הנתונים בממשק אחד בצורה מסודרת ומאפשרת לראות את התמונה המלאה. היא עוקבת אחר חוות הדעת בזמן אמת, כך שניתן “לתפוס” חוות דעת שלילית ולהתחיל לעבוד על דחיקת התוצאות שלה. המערכת המשוכללת מספרת גם דרגות וציונים. היא מאפשרת לכל בעל עסק לבחון את החוזקות והחולשות שלו ולעבוד עליהן. קיימת אפשרות גם לבחון את חוות הדעת של עסק מסוים ביחס למתחרים שלו אשר מצויים על אותה נישה.

ניהול מוניטין בגוגל – מי עושה זאת?

ניהול מוניטין בגוגל הוא תורה שלמה, והאדם שמתעסק כל היום בעסק שלו אינו יכול לעשות זאת באופן עצמאי. קיימות חברות ניהול מוניטין בגוגל אשר מסייעות להתגבר על כל מכשול ולנהל את המוניטין בדרך הטובה ביותר. אם גם אתם רוצים לשלוט בכל מה שקורה בתוך העסק שלכם, חשוב לבחור את החברה הטובה והמקצועית ביותר. אלה כמה דרכים לעשות זאת:

  • הניסיון של החברה – על מנת לדעת לנהל מוניטין שלילי ברשת נדרש ניסיון רב. הצוות של החברה מוכרח להכיר כל פינה ברשת, על מנת לנהל את המוניטין בצורה הטובה ביותר. לפיכך, כאשר מחפשים חברה מקצועית, יש צורך לבדוק את הניסיון שלה והאם היא יכולה באמת לעזור לכם.
  • המקצועיות של החברה – לצד הניסיון מגיעה המקצועיות. חשוב לבדוק אם החברה משתמשת בכלים מתקדמים כדי לאתר את האזכורים השליליים, דוגמת ה-ORM שוהזכר כאן מקודם. ברגע שאתם מבינים שלפניכם עומדת חברה מנוסה, אתם יכולים להמשיך הלאה בראש שקט בידיעה שיש מי שדואג למוניטין שלכם.
  • מחיר הוגן – כל דבר עולה כסף, כן גם ניהול מוניטין. אתם מעוניינים לבחור חברה מקצועית שנותנת תוצאות איכותיות, יש צורך לבדוק איזה מחיר היא מציעה. עם מחיר הוגן, ניתן להתנהל עם החברה כמו שצריך. על מנת לבחון את החברה, כדאי לבדוק את המחירים הממוצעים בשוק ולראות מה מציעה לכם החברה שאתם פונים אליה. חברה מנוסה ומקצועית תציע לכם מחיר הוגן עבור כל השירותים, כולל פירוט ודוחות רלוונטיים.
  • המלצות של אחרים – לפעמים הדרך אל החברה הנכונה לכם ביותר עוברת מפה לאוזן. המלצה של עובד, חבר או קרוב משפחה יכולה לעזור לכם למצוא את החברה המתאימה לכם ביותר. אז לפעמים כדאי להסתמכך על המלצות של אחרים כדי למצוא את החברה הטובה ביותר.
  • זמינות – מכיוון שמדובר בנושא כמו אזכורים שליליים שיכולים לצוץ להם כמו פטריות אחר הגשם, חשוב שהחברה תהיה זמינה אליכם בכל עת. כך שניתן יהיה לפנות אליה במקרה הדורש התייחסות מיוחדת.
  • הבנה הדדית ביניכם – אם אתם רוצים לעבוד עם חברה מקצועית ומנוסה לאורך שנים, כדאי להגיע להבנה הדדית מלאה בין שני הצדדים. אתם צריכים להרגיש בנוח לפנות אל החברה בכל שאלה ובקשה. ברגע שזה יקרה, יהיה לכם הרבה יותר קל להתנהל מול החברה וליהנות משירותיה. כי אם תהפכו לבני בית, תקבלו יחס הוגן ומכיל ותוכלו לפנות בכל שאלה, לחברה יהיה הרבה יותר קל לעזור לכם.

איך באמת אפשר לסיר את האזכורים השליליים?

דיברנו רבות על האזכורים השליליים ונשאלת השאלה מה באמת עושים איתם? נניח שתוכנת ORM אכן מצאה אזכור שלילי כלשהו, איך ניתן לדחוק אותו או למחוק אותו כליל? ובכן, דווקא האפשרות השנייה בעייתית יותר, שכן לא קל להסיר פרסום שכבר הועלה לרשת. גוגל כמעט אף פעם לא עושה זאת, וגם המפרסמים עצמם אינם ממהרים להסיר את התוכן השלילי בדרך כלל. על פי רוב, מנסים לדחוק לצד את האזכורים השליליים באמצעות יצירת קישורים חדשים שיגיעו לתוצאות הראשונות של גוגל. ניתן לעשות זאת בכמה דרכים. לדוגמה, אם האזכור השלילי פורסם בדומיין מסוים, ניתן להעלות כתבה חיובית על אותו דומיין, בתקווה שהכתבה החיובית תדחק את האזכור השלילי. באופן כללי, כדאי גם לדאוג יותר לאתר האינטרנט, על מנת שזה יעלה לתוצאות הראשונות בגוגל. קידום אתר אורגני חיוני מעין כמותו. יש צורך לדאוג לתכנים, נראות האתר ועוד על מנת שהאתר יעלה למעלה. כמו כן, חשוב ליצור קישורים נוספים כמו רשתות חברתיות, פורומים, בלוגים, סרטונים או כל דבר אחר אשר יצור לכם קישור. ככל שתרבו בקישורים על העסק, כן רבים הם הסיכויים שהם ידחקו את התוצאות השליליות עד שאלה יישכחו כלא היו.

לומדים להבא

אזכורים שליליים באים ללמד אותנו שיעור חשוב על התמודדות עם הדברים ועל הצורך להמשיך הלאה למרות הכול. גם אם פורסמה נגדכם כתבה בלתי מחמיאה, תוכלו להאזין וללמוד לקחים להבא. ניתן לבדוק כיצד אפשר להתנהל אחרת ולראות מה הייתם יכולים לעשות אחרת בסיטואציה נתונה. תוכלו לראות איך ניתן לשדרג ולשפר את השירותים שלכם כדי לעבוד על העסק בכל הכוח.

בשיתוף myreputation

כדאי להכיר