בשיתוף הייבוב
הייבוב, שמפתחת תוכנה לניהול עובדים שמכונה “האינסטגרם של ה-HR”, גייסה 150 מיליון דולר בהובלת שני משקיעים קיימים שלה. בהשוואה ל-1.65 מיליארד בגיוס הקודם של החברה, שהוכרז באוקטובר שנה שעברה. גם בסיבוב הקודם גייסה הייבוב 150 מיליון דולר ובסך-הכול מאז הקמתה גייסה 420 מיליון דולר. הרעיון המקורי של הייבוב היה להתמקד בתחום הפנסיה באנגליה שעבר באותה התקופה רפורמות, אך מאז החברה עשתה שינוי לעולם מערכות משאבי האנוש ומציעה תוכנה שמרכזת מידע על עובדים בארגון – המסייעת בגיוסם באמצעות תיעוד ההתפתחות והביצועים שלהם ומבצעת ארגוניים עבורם.
שנת 2021 הייתה השיא לתעשיית ההייטק שנהנתה מכסף זול
ב-2021 גיוס כמו של הייבוב היה נפוץ, גיוס בו החברה משפרת את השווי שלה בתוך זמן קצר יחסית. אולם לאחר הקריסה במניות הטכנולוגיה בוול סטריט והעלאות הריבית בעולם בתחילת 2022, רק לעיתים נדירות רואים בשוק חברות שמשפרות את השווי שלהן בתוך חודשים. התכווצות המכפילים על ההכנסות שקרנות הון סיכון מוכנות לשלם גורמת לתופעה הפוכה השנה, כאשר חברות בעולם מתכווצות בשווי כשהן מגייסות. להייבוב יש כ-2,500 לקוחות והיא מצרפת לפי הודעתה 350 חדשים מדי רבעון.
הייבוב הוקמה ב-2015 על ידי רוני זהבי, ישראל דוד (סמנכ”ל טכנולוגיות), עמית כנעני ואנדי בלזס וכיום מעסיקה הייבוב 650 עובדים. התוכנה של הייבוב, שנקראת “בוב”, זכתה לכינוי “האינסטגרם של ה-HR”, בשל הדגש שלה על ממשק משתמש מושקע ואינטואיטיבי. הממשק כולל פונקציות כמו כתיבת פוסטים וטיים ליין שמציג את התפתחות העובד בארגון .מאוד שונה ממה שקיים בתוכנות משאבי אנוש ותיקות. יש מבקרים שטוענים כי הממשק בא אצל הייבוב על חשבון פונקציונליות במקרים מסוימים.
רוני זהבי, מנכ”ל הייבוב, משתף בנתוני יעילות של החברה
“הסוגיה של שווי היא עניין סובייקטיבי. החברה צומחת באופן עקבי בשיעור תלת-ספרתי כבר שש שנים ואנחנו יכולים לקחת נתח שוק גדול עוד יותר. המכפילים שלנו לא היו אף פעם מטורפים והיו לנו הצעות בעבר לגייס בשווי גבוה יותר”, אומר זהבי. לדבריו ב-2021 להייבוב היה שיעור שימור הכנסות Net Revenue Retention גבוה של 140% ושרפה על כל דולר הכנסות 70 סנט בלבד. זהבי אומר, “כמו שאם רוצים לתפוס גל צריך להתחיל לחתור קצת לפני שהוא מגיע, כך הגיוס הנוכחי יאפשר לנו לגייס עובדים ולפתח עוד יכולות. כשהמיתון הזה יסתיים בחצי השני של 2023, נהיה בעמדה לקחת נתח שוק גדול יותר”.
במקרה של הייבוב חשוב לשים לב שמדובר בסבב גיוס פנימי, קרן בסמר (שהייתה גם המשקיעה הראשונה של הייבוב) וקרן ג’נרל אטלנטיק, שני משקיעים קיימים של החברה אשר הובילו את הגיוס – ולא על ידי משקיעים חדשים מבחוץ. בדרך כלל, למשקיעים פנימיים קל יותר להסכים למחיר גבוה של החברה שגם הם נהנים ממנה כבעלי החזקות קיימות. סבבים פנימיים הפכו לנפוצים מאוד בשנים האחרונות. “קיבלנו שתי הצעות ממשקיעים חיצוניים ובסופו של דבר המשקיעים הפנימיים שלנו, שהם אחלה משקיעים, החליטו שהם רוצים לקחת את הסיבוב”, אומר רוני זהבי, מנכ”ל ומייסד הייבוב.
מה החזון של חברת הייבוב?
“בשוק של ארגונים בגודל בינוני אין מוביל וגם אנחנו לא ניקח את כולו”, אומר זהבי. הייבוב פונה לשוק של ארגונים בגודל בינוני עם מאות עד כמה אלפי עובדים. בשוק הזה היא מתחרה בין השאר בחברות כמו Personio הגרמנית, שגייסה לפי שווי 8.5 מיליארד דולר לפני חודשיים, ו-BambooHR האמריקאית – חברה ותיקה שקמה ב-2008. “אני מאמין שנוכל גם לבוא מלמטה ולחולל שינוי בעתיד בעולם התוכנות לתאגידים, שנשלט על ידי שחקני ענק כמו SAP ואורקל. זה מועדון ששנים אף אחד לא נכנס אליו”. שוק תוכנות ניהול העובדים גדול מאוד. שמות מוכרים כמו אורקל, ADP, וורקדיי (Workday) ו-SAP מציעים תוכנות ניהול עובדים בעיקר לתאגידים עם אלפי עובדים ומעלה.
בשיתוף הייבוב
