הכירו את שירות תכנון הפרישה של קבוצת נטו תכנון פיננסי

כמו בכל שלב שונה בחיים, גם בשלב היציאה לפנסיה או במילים אחרות פרישה לגמלאות, המטרות והחלומות משתנים, אולי תרצו לבלות יותר זמן איכות עם יקיריכם או לטייל בעולם. ייתכן שתרצו גם למלא מחויבויות כמו השכלה גבוהה או סידור העתיד הכלכלי של ילדכם

צילום נטו תכנון פיננסי

בשיתוף נטו תכנון פיננסי

בעזרת תכנון נכון ומדויק של הפרישה שלכם, תהיה לכם האפשרות להגשים את משאלותיכם ולדייק את הישג המטרות שלכם, תוך שמירה על עצמאותכם הכלכלית. בכתבה זו נספר לכם על שירות תכנון הפרישה של חברת נטו תכנון פיננסי וכיצד הוא יתרום לעתידכם הכלכלי, שלכם ושל התא המשפחתי שלכם.

תכנון פרישה מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך התכנון הפיננסי, התהליך מותאם ומיועד לפורשים ולגמלאים העומדים בפני צומת דרכים משמעותי. להחלטות הכלכליות המתקבלות בעת הזו, טרם הפרישה, יש השפעה גורלית על איכות החיים בגיל השלישי.

התכנון צריך לכלול קביעת אופקי זמן, הערכת הוצאות, חישוב החזרים נדרשים לאחר מס, הערכת סובלנות לסיכון וביצוע תכנון עיזבון ועוד פרמטרים רבים שיש לקחת בחשבון ולתכננם גם כן. כדאי להתחיל ולתכנן את הפרישה בהקדם האפשרי על מנת לנצל את הזמן וליהנות מהטבות המס המתאימות לכם – למעשה מומחי הפרישה של קבוצת נטו תכנון פיננסי ממליצים להקדים את הליך הפרישה ולתכננה גם כעשר שנים לפני מועד הפרישה לגמלאות.

מדוע כדאי להקים תוכנית פרישה, ומהם חלק מהיתרונות?

לתוכנית פרישה ישנם יתרונות רבים עבורכם, עבור העתיד שלכם ושל התא המשפחתי שלכם. תוכניות פרישה מאפשרות לכם להשקיע עכשיו לביטחון כלכלי כשאתם יוצאים לפנסיה. כבונוס, אתם מקבלים הטבות מס משמעותיות ותמריצים אחרים אשר מומלצים לבדיקה לפני ואחרי גיל הפרישה.

בנוסף,  גיבוי פיננסי למקרי חירום. כאשר אתם כבר לא עובדים, חוסר החיזוי של החיים הכלכליים יכול להיות מפחיד. הכנה למצבים כאלה היא אחד היתרונות המכריעים של תכנון פרישה. אתם יכולים להבטיח שאתם ובן או בת זוגתכם נשארים מוגנים בזמן חירום פיננסי. הטבות כאלה של תכנון פרישה מאפשרות לכם לצאת אל שנות הזהב של החיים בכבוד.

שנות הזהב ומודל הפרישה

העולם המערבי הגדיל בשנים האחרונות את ממוצע תוחלת החיים, כאשר הממוצע עומד כיום על גיל 84.5 עבור גברים ו-86.6 עבור נשים. תכנון הפנסיה אמור להתחשב גם בתוחלת החיים של העובדים, אך תכנון זה מושפע לא פעם ממודלים שונים של פרישה בכל אחד מהמגזרים. כך,מודל הפרישה במגזר הפרטי שונה במהותו מהמודל במגזר הציבורי, שכן הבדלים אלו ישפיעו רבות גם אופי התשלומים ואף על יכולת ניוד כספי הפנסיה.

נטו תכנון פיננסי מציעה כמה רכיבים והתאמות פיננסים בנושא הפרישה:

תהליך תכנון הפרישה המבוצע על ידי אנשי המקצוע של נטו תכנון פיננסי כולל בין היתר קיבוע זכויות ותיקון 190, תיקון 125 ד, טיפול במענקי פרישה מול מס הכנסה, תכנון ירושה לדור הבא ועוד.

לתכנן בעיתוי הנכון

תכנון מקדים יאפשר לא רק התנהלות גמישה ואחראית יותר, אלא גם יאפשר להגדיל את התשואה של קרנות הפנסיה ולבצע תיקונים והתאמה אישית, בהתאם לצמתים השונים של  החיים ובכך ליצור תכנון פיננסי עתידי. תכנון פיננסי מקצועי מומלץ לבצע במעוד מועד הפרישה, עוד בגילאי השלושים, כך ניתן יהיה להגדיר יעדי השקעות ריאליים, לעדכן את מדרגות המס, למפות את שלל הנכסים הפיננסים ולהבטיח חיי פנסיה עשירים ומלאים.

תכנון פרישה נכון מתחלק לשלוש תחנות בחיים:

  1. תכנון פיננסי לקראת פרישה

הליך הכרחי ומשמעותי לעתיד היחיד. הליך בו המתכננים הפיננסים המקצועיים בנטו תכנון פיננסי מבצעים מיפוי והערכת כל מקורות ההכנסה העומדים לרשותו של היחיד לאחר הפרישה. בנוסף לכך, הערכת ההוצאות העתידיות של היחיד ושל משק הבית.

  1. תכנון פיננסי בעת הפרישה

בעת שלב הפרישה ישנם החלטות קריטיות שעל הפורש לקבל אל מול רשויות המס, לצורך ההתחשבנות על מענקי הפרישה. קיימת חשיבות רבה לקבלת החלטות אלו וזאת בכדי לא לייצר הפסד כספי גבוה.

  1. תכנון פיננסי לגמלאי לאחר הפרישה

לרשות הגמלאי מגוון אפשרויות להשקעות, המאפשרות חיסכון מקסימלי בתשלומי מס ואיכות השקעה מרבית. כחלק בלתי נפרד מתכנון פיננסי זה – על הגמלאי לקבל החלטות פיננסיות גם בנוגע לדור ההמשך.

טיפים חשובים לכל פורש:

לצד התכנון הפנסיוני קיימים מספר טיפים אשר יוכלו להפוך את הליך היציאה לפנסיה להרבה יותר קלה, בעזרת מספר טיפים פשוטים ושימושיים.

הראשון  שבהם רלוונטי גם בזמן שהיחיד עודנו ממשיך לעבוד בזמן קבלת הפנסיה, להמשיך לעבוד ולהפקיד כספים בתוכנית הפנסיונית. חלק לא קטן מיוצאי הגמלאות, אינם מכירים בזכויותיהם, כמו זכאות לפטור ממס הכנסה, פטור מתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות למשל.

טיפ נוסף אשר יוכל להיות שימושי לאחר גיל שישים, היכולת להמיר את כספי הפיצויים ההוניים, לקצבתיים. בכך להגדיל את הפנסיה החודשית וגם להקטין את שיעור המס על כספי הפיצויים. עם זאת חשוב לזכור כי תוכניות פנסיוניות מושפעות משוק ההון, לכן במידה וקרן הפנסיה ספגה תשואה שלילית בסמוך ליציאה אל הפנסיה ניתן גם לדחות את קבלת התשלומים בצורה מלאה או חלקית.

כמו כן, שלבי הפרישה מתארכים ותכנון כל שלב אמור להיעשות בקפידה, כך למשל גמלאים שבני 70 עד 80 יוכלו להרגיש עלייה בהוצאות עבור טיפולים רפואיים. על כן תכנון פנסיוני עבור גמלאים, יכלול בתוכו חישוב הכולל גם הוצאות תואמות לגילאים אלו. חלק מההוצאות יכללו תשלום עבור מומחים ואנשי שירות שונים, כמו רופאים מומחים, עורכי דין לתכנון צוואות ועוד. מעבר להוצאות אלו יתכנו הוצאות נוספות בדמות מעבר אל דיור מוגן, צורך במטפל סיעודי צמוד ולעיתים אף בשיפוץ הדירה והנגשה של חללי הבית השונים או המדרגות.

נתונים פיננסים וממה מומלץ להימנע?

נתונים שיש להכיר

לצד אפשרויות ההשקעה ויכולת ניהול הפנסיה של היחיד, חשוב להכיר גם נתונים קריטיים אשר יהווה בסיס לתכנון פיננסי מקצועי. נתונים אלו מתייחסים כמובן ליתרות עדכניות גם בפוליסות הביטוח במידה וקיימת, גם של קרן הפנסיה וגם של קופות הגמל וכמובן של קרנות ההשתלמות. כל אלו יוכלו להעניק תמונת מצב עדכנית ליכולותיו הפיננסית העתידיות של היחיד. כדי להרכיב תמונה ברורה יותר, חשוב גם לקבל נתונים המתייחסים אל פירוט זכויות קרן הפנסיה, מספר עמית עבור בעלי קופות גמל וכמובן העתקים ונספחים של פוליסות הביטוח השונות.

מסמכים רלוונטיים לקראת פרישה

ישנם מספר מסמכים אשר יוכלו להעיד על אופי הפנסיה ואת אפשרויות התכנון העומדות בפני היחיד. על כן מסמכים כמו דוח סימולציה לתנאי פנסיה, הסכמים קיבוציים או צווי הרחבה וכמובן הסכם עבודה בעת כניסה אל מקום העובדה. מלבד מסמכים קריטיים אלו, חשוב לקבל העתק של טפסי 161 מכלל המעסיקים הקודמים ולרבות גם אישורים מטעם פקיד שומה ועוד מסמכים כדוגמת הסכם פרישה חתום מאגף משאבי אנוש, חוזרים רלוונטיים לפרישה והסכמים קיבוציים. נתונים ומסמכים אלו נחשבים למהותיים בעת תכנון פיננסי נכון, שכן דרכם ניתן יהיה להכיר את זכויותיו של העובד, יתרות ותנאי פנסיה.

לשמור על רציפות הכיסוי וזכויות הפנסיה

הרבה עובדים הנמצאים בהליכי יציאה לפנסיה, ממהרים לא פעם לבצע פעולות כמו ביטול של כלל פוליסות הביטוח והחברות בקרנות הפנסיה בסמוך לזמן העזיבה ממקום העבודה. אך חשוב לדעת כי הפסקת התשלומים למשך שלושה חודשים של קרן הפנסיה או של פוליסות הביטוח, עלול להוביל לביטול כיסויים ביטוחים ואפילו לפגוע בזכויות העתידיות של היחיד או באלו שצבר עד היום.

רוצים לדעת עוד? רוצים לבדוק את הטבות המס המגיעות לכם? רוצים לתכנן עבורכם ועבור התא המשפחתי שלכם עתיד כלכלי בטוח?

היכנסו לאתר של קבוצת נטו תכנון פיננסי שם תוכלו למצוא מידע רב בנושא.
פרטי התקשרות נוספים: טלפון 9062*
כתובת סניף חיפה: ספיר 7, חיפה

כתובת סניף רמת גן: זאב ז’בוטינסקי 2, רמת גן

בשיתוף נטו תכנון פיננסי

כדאי להכיר