מקרן אנדרואיד קולנוע ביתי Xgimi Horizon Premium – שווה קניה ?

ישנם מקרנים רבים בשוק היום, כמעט לכל אחד ואחד מהם יש נקודות תורפה, או חולשות מסוימות, אם מדובר על מרחק הקרנה, עוצמת תאורה, זוויות הקרנה רזולוציה מספקת ועוד רבים נוספים, אין מוצרים רבים אשר לפחות על הנייר עונים על כל הפרמטרים ובהצלחה, המוצר שנדבר עליו היום מתיימר לעשות דווקא את כל זה

צילום יח"צ

בשיתוף מרכז הסאונד

מקרן ביתי ה- Horizon Premium הוא מקרן אנדרואיד LED חדשני ומתקדם, בעל עצמת תאורה של כ- 5000 לומנס בהשוואה למקרן סטנדרטי ומערכת הפעלה אנדרואיד 10.

ה-Horizon Premium מסמן וי בכל המשבצות המתאימות מבחינת משתנים רבים, נורת לד חסכונית וכתוצאה מכך אריכות חיים מובטחת וה-Horizon Premium מסוגל לספק עד 30000 שעות עבודה ולמרות כל זאת בעל עצמת תאורה כבירה וגבוהה במיוחד נתון לא אופייני כלל, בייחוד בהשוואה למקרני לד רבים אחרים.

מקרן אנדרואיד קולנוע ביתי ה-Horizon Premium יכול לשמש אתכם בין אם מדובר על מקרן לסלון, מקרן לחדר שינה, מקרן לחדר קולנוע ביתי, ואף כמקרן לגינה או למרפסת שלכם. וכפי שייכתב בהמשך, מדובר כאן במקרן All In One.

צילום יח”צ

נוסף על כך ישנן תכונות רבות אשר ייחודיות לסדרות היוקרתיות ביותר מבית XGIMI, תוספות יעילות ומבטיחות כמו מנגנון קי סטון אנכי ואופקי ייחודי הניתן לכיוון בקלות.

מנגנון ייחודי במיוחד אשר נמנע ממכשולים באופן אוטומטי בדרך בין המקרן למסך, על כל אלה ועוד רבים נוספים נרחיב כאן בהמשך וננסה להבין אם מקרן אנדרואיד ה-Horizon Premium הוא מקרן קולנוע ביתי מומלץ ומתאים לחוויית קולנוע ביתי  מלאה שלמה ומקיפה.

צילום יח”צ

מפרט טכני. 

שם מוצר: Xgimi Horizon Premium

מערכת הפעלה: ANDROID TV 10

חיי מנורה: עד 30.000 שעות

רוזולוצייה מקסימלית: K4

טכנולוגייה: DLP

משקל: כ- 2300 גרם

גודל תמונה: 30 אינצ’ עד 300 אינצ’

יחס ניגודיות: 1:80,000

עוצמת הרמקול: 60W

תוספות ייחודיות: bluetooth 5.0, הדלקה מהירה, תיקון קיסטון אוטומטי, אופקי, פוקוס אוטומטי, סאונד Harman Karden

צילום יח”צ

הדלקה מהירה: 

תחילה, נציין מנגנון מאוד חדשני אשר אין שני לו בתחומו, מנגנון הדלקה מהירה, מנגנון זה נמצא רק בסדרת ה-Horizon מאפשר להגיע ממצב של כבוי לגמרי למצב של מסך הבית והפעלה מלאה, כל זאת רק ב- 12 שניות!!!

קשה להאמין עד הרגע שבו מנסים זאת באמת, התזמון שלנו הפליא מאוד את כל הנוכחים במקום ועמד על 10.9 שניות מלחיצה על כפתור ההדלקה עד שהגענו למסך הבית ומוכנים לפעולה. יש לומר שזוהי תכונה נוחה להפליא ולרוב למקרנים לוקח זמן רב בהרבה להדלקה מלאה.

צילום יח”צ

רזולוצייה

הרבה מקרנים טוענים שביכולתם להקרין ברזולוציית FHD אמיתי בקידוד של 1080P, אחרי בחינות ראויות ומדוקדקת ניתן לומר שהרוב אינן עומדים ביעד, לעומת זאת במקרה של מקרן אנדרואיד ה-Horizon premium לא כך הדבר, יתרה מזאת, הרזולוציה הטבעית של המקרן היא 1080p בקצב רענון מסך של 90hz, זוהי רזולוציה גבוהה ואיכותית לכל הדעות, ולמרות זאת ניתן עוד לנפק רזולוציה גבוהה יותר בתוך ההגדרות, אפשרות הדוחסת את התמונה מעט ומאיטה את קצב הרענון ל-60hz.

צילום יח”צ

התוצאה אכן חדה יותר אך נתוני ברירת המחדל של קצב הרענון הגבוה יחד עם רזולוציה טבעית של 1080P מספקים את התוצאה הטובה ביותר והאיכות פשוט בלתי רגילה, התוצאה מרהיבה בהחלט, התמונה חדה וקריספית לגמרי, נדמה שכמו בטלוויזיה oled, פיקסלים שחורים נדמים כבויים ונותנים שחור עמוק ואיתי, לעומת זאת הצבעים הבהירים בוהקים ומורגשים כראוי והקונטרסט הגבוה מורגש בהחלט.

צילום יח”צ

עוצמת תאורה 

כמו שצויין בתחילה עוצמת התאורה בה מצוייד מקרן קולנוע ביתי ה-Horizon Premium גבוהה מאוד ביחס למקרני לד אחרים ואכן כך, ברור מאוד מהדלקה ראשונה שעצמת התאורה עומדת ראש בראש עם החזקים ביותר כמו מקרני נורת ליבון קלאסית, פטנט חלוקת ופיזור האור של Xgimi עובד בצורה מופלאה ומספק תמונה ברורה עם צבעים עזים, מודגשים, וריאליסטיים, עצמת התאורה החזקה מאפשרת לנו לצפות בתמונה ברורה מאוד גם כאשר ישנה תאורה סביבתית חלקית אשר אמורה להפריע לנו, התמונה נשמרת ברורה מאוד והצבעים, במיוחד הכהים עדיין מודגשים בצורה ממש איכותית.

עצמת התאורה החזקה המקבילה ל- 5000 לומנס במקרן סטנדרטי היא אינה דבר שצריך לקחת כמובן מאליו, מקרן אנדרואיד ה-Horizon Premium עושה בהצלחה מה שנכשלו מקרני לד רבים לפניו ומציג תמונה עם בהירות גבוהה למרות נורת הלד שלו.

צילום יח”צ

מערכת הפעלה.

 

אחד הדברים המרעננים ב-Horizon premium היא מערכת הפעלה אנדרואיד נוחה יעילה ואינטואיטיבית, מדובר על סקין Android TVשל Xgimi אשר עושה עבודה מאוד נאמנה ומעוצב בקו אחד עם עקרונות אנדרואיד ושומר על קו נקי וניתן לשינוי ככל האפשר, ישנה חנות האפליקציות בה ניתן להוריד עשרות אלפי אפליקציות המתאימות לממשק ה-Android TV, אפליקציות כמו NETFLIX, AMAZON PRIME ועוד רבות נוספות כמו סלקום TV, ואפליקציות ישראליות נוספות המתאימות לצפייה ישירה, מערכת ההפעלה נוחה מאוד לתפעול ועל השלט נמצאים קיצורים ומקשי ניווט המאפשרים ניווט נוח וקל מאוד במערכת ההפעלה באפשרויות ובאפליקציות השונות. מערכת ההפעלה באופן כללי עובדת בצורה חלקה ללא גמגומים או תקיעות, כל האפליקציות והתכונות עובדות כראוי. 

יח”צ

קי סטון אנכי ואופקי

אחד החידושים המרעננים ביותר ב-Horizon Premium הוא פטנט מעניין מאוד לכיוון Keystone, קי סטון הוא תיקון של מסגרת המסך בהקרנה מזוויות שונות, לצורך העניין אם נקרין מלמעלה למטה, או מצד מסוים, התמונה תהיה סוג של טרפז לא מאוזן, על מנת לתקן את המסגרת ולהפוך אותה שוב למלבן הראוי לתמונה על המרקע דרוש תיקון קי סטון, במקרה של ה-Horizon premium ישנו תיקון קי סטון אנכי אוטומטי ומדויק להפליא, אך היהלום שבכתר הוא התיקון האופקי, הנדיר בהרבה, המאפשר לנו להקרין בזווית מצד למרכז המסך ולתן את התמונה וליישר אותה, המנגנון מאוד נוח להפעלה ופשוט מאוד מסמנים את הנקודות אותן אנו רוצים לתקן ומזיזים אותן למקום הנכון והרצוי, זהו פטנט ייחודי ומעניין מאוד, הייתי שמח אם עוד יצרנים היו מאמצים את השיטה הזו לתיקון קי סטון.

זום אוטומטי /ידני

כמו תיקון קי סטון אשר הזכרנו לפני, גם הזום ב-Horizon premium אוטומטי ועובד בצורה מעוררת התפעלות, צריך לראות כדי להבין, אם התבצעה תזוזה כלשהי במקרן, הקלה שבקלות, מיד נכנס מנגנון הזום האוטומטי לפעולה וממקד את התמונה שוב למצב הפוקוס האופטימלי.

ברוב המקרנים מנגנון הפוקוס הוא ידני, בו, על מנת להגיע לנקודה האידיאלית דרושה סבלנות ודיוק במגע, דבר שיכול לבין. מתסכל לפעמים, עוד בעיה שכיחה שה-Horizon premium פתר בצורה אדירה חדשנית ומתוחכמת.

יח”צ

סאונד Harman Karden !!!

הסאונד – אמנם זהו הפרמטר האחרון בסקירה זו אבל ההגברה שבה מצוייד ה-Horizon premium אינה דבר של מה בכך, שני אלמנטים בהספק של 30W  כל אחד, ותוספת וופר על מנת להגיע לצלילים הנמוכים ביותר, כמוכן ישנם מקודדים עדכניים כמו DOLBY DIGITAL ו HDR10 המאפשרים מיקסום מלא של יכולות הרמקולים.

הסאונד הנובע מהמקרן מקיף מכל עבר ונשמע חד ומדויק להפליא, תחילה הייתי ספקני מעט בנוגע ליכולות הרמקולים המובנים לעשות את העבודה הרצויה והנדרשת ממערכת קולנוע ביתי, אך לאחר האזנה ארוכה לתכנים שונים ורבים אני יכול לומר בפה מלא ש-Harman Karden עשו כאן עבודה מופלאה , המגבר בעל יכולות אדירות ו קישורית Bluetooth 5.0 והרמקולים המובנים מייצרים צלילים מספקים ומענגים, הסאונד עוטף ונשמע בכל נקודה בחדר כמעט באותה איכות ועצמה.

יח”צ

מסקנות

מקרן אנדרואיד ה-Horizon Premium עשה חיל בכל הקטגוריות והתכונות הייחודיות שלו מציבות אותו בנפרד כמעט מכל מקרן אחר, ב-Xgimi ציידו את ה-Horizon Premium בחידושים ושכלולים המשלימים לחלוטין את חוויית הקולנוע הביתי והן את חווית המשתמש, הניווט קל להפליא.

האפליקציות פועלות בצורה חלקה והפטנטים הייחודיים של Xgimi כמו פוקוס אוטומטי, תיקון קי סטון אוטומטי ונוסף על כך גם אופקי עובדים בדיוק כמו שהם אמורים לעבוד ומקלים מאוד על מלאכת ההתקנה והתפעול, יחד עם כל אלה אנו מקבלים בחבילה אחת גם עצמת תאורה גבוהה עם רזולוציה כבירה וסאונד אשר לא יבייש מערכות קולנוע ביתי רבות.

חשוב לציין כי מקרן אנדרואיד ה-Horizon Premium נמצא ומדורג גבוה בכל הסקירות ודירוג מקרנים מומלצים של מגזינים שונים ברחבי העולם בשל כל מה שהוזכר בסקירה זו.

מקרן אנדרואיד ה-Horizon Premium, כשמו כן הוא, פותח אופקים חדשים מבחינת הקרנת קולנוע ביתי איכותית אינטואיטיבית וסוחפת, והוא המקרן השלם ביותר שנתקלנו בו עד עתה בשנת 2022.

בשיתוף מרכז הסאונד

כדאי להכיר