התועלות שתפיקו משירותי ייעוץ עסקי לעסקים

הבעלים של כל עסק יודעים כי הם צריכים לתת מענה נרחב ביותר להיבטים שונים ולעיתים גם לבעיות שצצות לעסק חדשות לבקרים

freepik

בשיתוף אלמוג מימון

(חוקים ממשלתיים, גיוס עובדים, מכירות, שיווק, יח”צ, מיסוי, אבטחה, ביטוחים פנסיה וסוציאליות ועוד.) כבעל עסק אתה צריך להיות בעל ראייה רחבה מספיק ובפרט ראייה לרחוק כדי לחזות ולהיערך מבעוד מועד לבעיות שונות שצצות  וקשורות לעסק שלך תוך כדי תפעול שוטף וניהול יומיומי של העסק שלך.
לעיתים זה מתיש, זה קשוח זה דורש אנרגיה.

הפתרון לכל ההיבטים האלו במציאות המורכבת הקיימת, הוא לפנות ולהתייעץ עם מומחים שילוו את בעל העסק בדרכו ויסייעו בידיו בין השאר גם לצלוח מהמורות ולהיערך למצבים לא צפויים. ליווי זה נקרא ליווי עסקי.
ליווי עסקי יכול להיות תהליך המשתרע על פני תקופה לאורך כל חיי העסק או תהליך שהוא קצר וממוקד יותר. בניגוד לטיפול בבעיה ספציפית אחת, כמו למשל: השגת מימון, הייעוץ העסקי שמלווה את העסק לטווח ארוך (לכן נקרא ליווי), נוגע בכל ההיבטים הקשורים לעסק לרבות הכלכלי והפיננסי תוך בקרה ופיקוח על הביצוע.

כיום קיימות שתי דרכים לייעוץ עסקי:

דרך אחת היא, יועץ עסקי מגיע תדיר לעסק, מייעץ, מציב מטרות ובונה תכנית לטווח ארוך, בודק, מקבל משוב, משפר ומעדכן את התכנית במידת הצורך והוא עושה זאת במשך תקופה ממושכת ייעוץ כזה על פי רוב מבטיח הצלחה ושגשוג וחולש על כל הפרטים והתחומים הקשורים לעסק. אלמוג מימון הוא יועץ עסקי בכיר, עתיר ניסיון ומספק ייעוץ עסקי מקיף שיכול לעזור לבעלי עסקים להשיג את מטרתם.

הדרך השנייה היא ייעוץ חד פעמי ובנייה של תכנית ממוקדת או פתרון לבעיה מסוימת שבעל העסק נתקל בה והוא נזקק לסיוע כדי לטפל בה. זו המטרה.

שתי הדרכים טובות ומנהלים רבים שוכרים שירות ייעוץ עסקי לעסקים על מנת לטפל בכל אתגרי העסק ולשפר אותו, כדי שיצליח להשיג את מטרותיו.

מה כולל התהליך של ייעוץ עסקי?

תהליך של ייעוץ עסקי כולל פגישה, לרוב אחת לשבוע, על מנת להכיר באופן מושלם את כל מחלקות העסק וכדי לאתר בעיות שונות בהתנהלות העסק, גם להכיר האתגרים עימם מתמודד העסק ומציאת הפתרונות להם.

בין פגישה לפגישה בעל העסק מקבל משימות לביצוע הקשורות במישרין או בעקיפין לעסק שלו ולעיתים גם ללמוד כיצד להתנהל בעסק ולהתמודד עם אתגרים. התהליך של הייעוץ העסקי מסתיים לאחר ששני הצדדים סיכמו ביניהם כי המטרה שלשמה בוצע הייעוץ הושגה.

אילו תועלות אפשר להצליח להפיק מייעוץ עסקי?

תמיד אומרים כי על כל עבודה חשוב שעין חיצונית תפקח עליה. ייעוץ עסקי הוא בעצם גורם חיצוני המפקח ובודק את מהלכי העסק הוא יכול להצביע מבעוד מועד בפני בעל העסק על כשלים או אתגרים שבעל העסק אינו שם לב אליהם במהלך השוטף מפאת היותו עסוק.

בסופו שלך דבר לאחר ביצוע הייעוץ ויישום שלבי המשימות, אנו נראה שהצלחנו להשיג את המטרה שהוגדרה מראש ולשמה שכרנו שירות ייעוץ עסקי.

לרוב זה יבוא לידי ביטוי בקיומה של תכנית שיווק, קהל יעד חדש, הגדלת ההכנסות והגדלת מספר הלקוחות, חיזוק יציבות העסק, הקלה על בעל העסק ולא פחות חשוב, בשורה התחתונה הגדלת הרווחיות.

שלבי העבודה

כאשר בוחנים את שלבי העבודה של ייעוץ עסקי מגיעים למסקנה כי ישנם שני שלבים מרכזיים: שלב ראשון הוא האבחון והשלב השני הוא הליווי.

אבחון עסקי

זהו השלב שבו יועץ עסקי לעסק מגיע להכיר את העסק. לאחר פגישה עם הבעלים וקבלת דוחות שונים לפי דרישה, ההיכרות עם העסק ממשיכה להתבצע על ידי תשאול של עובדים, ספקים ולקוחות. הכרת התהליכים השונים בעסק, כמו כן מתבצע ניתוח של הנתונים השונים והמספרים מן ההיבט החשבונאי ומתבצעת בדיקה לרווחיות של העסק ועוד.

כמו כן היועץ מקבל לידיו את כל החומר של הארגון כמו מספר העובדים, חזון עסקי והמטרות של העסק. לאחר מכן בונה בשיתוף עם בעל העסק תכנית להשגת יעדים / מטרות.

ליווי עסקי

לאחר שנבנתה תכנית על היועץ העסקי לא להרפות וללוות את מנהלי העסק כדי לוודא יישום מלא של התוכנית. ככל שיש צורך בשינויים בעסק על היועץ ללוות אותם מעשית בתהליך זה. תהליך זה יכול לעיתים להיות מלווה בטעויות או בקשיים ויש לטפל בכך. על היועץ לשנות ולהתאים את התכנית ככל שיתעורר צורך כזה, בהתאם לאתגרים שצצו בדרך.

לסיכום

כל בעל עסק זקוק לייעוץ חיצוני אובייקטיבי שיאיר את דרכו, יסייע לו ויתרום להצלחת העסק שלו. כדאי לפנות לייעוץ וליווי עסקי בכל שלב בו נמצא העסק ובוודאי אם הוא כבר בקשיים.

הייעוץ והליווי מיועדים לבעלי עסקים שרוצים להגדיל את המכירות והרווחיות או מעוניינים לפתח עסק חדש. עסקים שיבחרו בליווי של יועץ עסקי יפיקו תועלת רבה מכך.

בשיתוף אלמוג מימון

כדאי להכיר