מה צריך לדעת על קרן פנסיה?

מאיזה גיל כדאי להתחיל לחשוב על הפנסיה שלך? גם אם מחכים לך עוד עשורים שלמים עד לפרישה, התשובה לשאלה הזו היא חד משמעית – כמה שיותר מוקדם

FREEPIK

בשיתוף קלי

מידת הרווחה וטווח האפשרויות שימתינו לך עם זכאותך לפנסיה תלויים במידה רבה בתוכניות שייעשו היום. עלינו להצטייד בחשיבה אסטרטגית, למפות היטב את הצרכים, את אורח החיים ואת הנכסים שעומדים לרשותנו ולזהות אתגרים בדרך לחיסכון שלנו מבעוד מועד. כך, נוכל להבטיח שברגע האמת, נהיה ערוכים לכל תרחיש ונוכל למצות את המיטב מהחיסכון הפנסיוני שלנו. אז למה בעצם הפנסיה כל כך חשובה וכיצד נבחר בקרן האידיאלית? אלו כמה דברים שחשוב שנדע.

מדוע הפנסיה היא אחד מאפיקי ההשקעה החשובים ביותר שלך?

לעתים קרובות, אנו שומטים את החיסכון הפנסיוני שלנו ממערך הנכסים להשקעה שלנו. רבים מקלים בחשיבותו ואינם מחשיבים אותו לאפיק השקעה. עם זאת, מדובר באחד ממכשירי החיסכון החשובים ביותר שיעמדו לרשותך ואנו מושקעים בו רוב החיים הבוגרים שלנו. על אף שבמוצרים אחרים כמו קרנות השתלמות, קופות גמל וביטוחי מנהלים אנו יכולים לא פעם ליהנות מתנאים טובים יותר, קרן הפנסיה מעניקה לך יתרון אחד חשוב שאין לזלזל בו – הרכיב הביטוחי. הפנסיה שלך אינה מכסה אותך רק עם הגיעך לגיל פרישה, אלא עומדת לרשותך במקרים של אובדן כושר עבודה, או פטירה חלילה. משמעות הדבר היא שיש לך רשת ביטחון פיננסית חשובה השומרת אל יציבות המשפחה אל מול כל אתגרי החיים.

איך בוחרים בקרן הפנסיה המושלמת עבורנו?

מדובר ללא ספק באחת מאפיקי ההשקעה ארוכי הטווח ביותר שלנו. אנו נפריש לקרן הפנסיה במשך עשורים רבים וסביר להניח שדברים רבים ישתנו. לכן, חשוב שנבחן את התנאים בקרן שלנו לעתים קרובות ונוודא שהמוצר שאנו עושים בו שימוש היום עדיין משרת את כל הצרכים שלנו בהווה ובעתיד. אלו כמה מההיבטים שחשוב לבדוק.

גיוון באפיקי ההשקעות

אחד ההיבטים החשובים ביותר בבחירת כל אפיק ההשקעה, הוא מודעות לסיכונים אל מול התשואה. לכן, חשוב שנברר מול מנהלי ההשקעות מהו שיעור הקרן המושקע במניות, באילו מן נכסים מושקעת הקרן, מהי מידת הפיזור והתנודתיות ואל מול אילו סיכונים אנו עומדים. כך, תמיד תהיה לנו האצבע על הדופק ונדע בדיוק מה המסע שהכסף שלנו עובר.

שקיפות המידע וזמינות הצוות

דמי הניהול שלנו אינם משולמים לריק. מנהל הקרן שלנו מחזיק בידיו נכס יקר ערך ולכן, חשוב שנהיה בטוחים שהוא מספק לנו את כל המידע הנדרש כדי להבטיח שהסיכונים וההזדמנויות שלנו מנותבים ביד מיומנת. התחקות אחר התנהגות הקרן בשנים האחרונות והתבוננות בנתונים תאפשר לך ללמוד לא מעט על הפוטנציאל בפנסיה שלך.

מהו המוניטין של המנהלים, מהו רקורד ההצלחות שלהם ומהי ההיסטוריה של תשואת הקרן לעומת הסיכונים? התשובות לשאלות הללו יעניקו לך ביטחון רב ולכן, חשוב לוודא שבאפשרותך לקבל אותן בכל רגע בו הדבר נחוץ.

איכות השירות

כיום יותר מתמיד, האפשרויות שלך נרחבות ומגוונות. קרנות פנסיה רבות נכנסו לשוק ומנהלי הקרנות נאבקים ביניהם על כל לקוח. ניתן לקבל מענה לשאלות בצ’אט חי, להתחקות אחר נתונים באפליקציה ולהגיש תביעות ביטוח פנסיוני במהירות. זה הזמן לוודא שהקרן שלך עומדת במגמות החדשניות הללו ויכולה לספק לך את השירות הזמין היום בתחרות הנוכחית. אתם מוזמנים לבצע בדיקה קצרה באינטרנט הכוללת השוואת קרנות פנסיה שונות .

העלויות שלך

אחת לתקופה, מומלץ לבחון שוב מה גובה דמי הניהול שאנו משלמים הן על השוטף והן על הסכום המצטבר. קרנות פנסיה, כמו כל מוצר אחר, מצויות בתחרות מתמדת. יש לנו כצרכנים את הכוח להתמקח וחשוב שנעשה זאת כדי למצות את המיטב מהחיסכון שלנו.

בשיתוף קלי

כדאי להכיר