בצה"ל מפרסמים את נתוני הגיוס: הירושלמים הכי קרביים, ת"א בתחתית אחוז המתגייסים

מודיעין מכבים-רעות, נס ציונה, גבעת שמואל וקריית אונו מובילות את הרשימה • בצה"ל מתכוונים לנסות ולחזק רשויות שדורגו במקומות נמוכים יחסית • ראש אכ"א: "המתגייסים ליחידות הלוחמות מגיעים מכלל הערים והישובים במדינה"

לוחמי צה"ל, צילום: דובר צה"ל

תל-אביב בתחתית: צה"ל מפרסם היום (ראשון) את נתוני הגיוס לצה"ל לשנתון 2000 שרובם התגייסו בשנת 2018 ומשתחררים השנה. ערים כמו מודיעין מכבים-רעות מככבות באופן לא מפתיע במקומות הראשונים, וכך גם נס ציונה, גבעת שמואל, וקריית אונו. אך דווקא תל-אביב מככבת בהיעדרותה מהמקומות הראשונים, ומתברגת מקום נמוך מאוד בטבלה, 51, לפחות בכל הקשור לגיוס גברים.

נתוני הגיוס המלאים

העובדה שתל אביב התברגה במקום נמוך יחסית בטבלה מטרידה מאוד את אגף כוח האדם של צה"ל, שמתכנן בתקופה הקרובה למקד בה פעילות משמעותית במטרה להעלות את אחוזי הגיוס ואת השירות המשמעותי של בני העיר. בצה"ל מתכוונים לנסות ולחזק רשויות שדורגו במקומות נמוכים יחסית, וליצור לכל אחת מהן תכנית לעידוד גיוס, שתשלב בין היתר מורות חיילות, חיילי נח"ל ועוד.

הרמטכ"ל אביב כוכבי (ארכיון), צילום: אורן בן חקון
הערים המובילות,

בצד החיובי, לא מעט יישובים שמוגדרים במצב סוציו אקונומי גבוה התברגו במקומות גבוהים מאוד בטבלה. בדומה לשנים קודמות, מודיעין-מכבים רעות מתברגת במקום הראשון במדדי הגיוס לערים הגדולות בקרב הגברים ונשים כאחד. בקטגוריית הערים הבינוניות מתייצבת נס ציונה במקום הראשון, ואילו גבעת שמואל במקום הראשון בקרב גברים בערים קטנות, וקריית אונו בקרב נשים.

בקטגוריית מועצות אזוריות גדולות בקרב גברים ניצבת כוכב יאיר במקום הראשון ואבן יהודה בקרב הנשים. מועצות מקומיות קטנות גברים – כפר תבור, נשים – להבים. ירושלים, שאחוז החרדים בה ידוע כגבוה מאוד, רושמת הישג נאה כשבניה שכן התגייסו מתברגים במקום הראשון בלחימה בקרב הערים הגדולות. במדדי הקצונה מתברגת מודיעין מכבים רעות במקום הראשון בקרב נשים וגברים.

עוד עולה מהנתונים כי ה"מיצוי ללחימה" מקרב גברים עומד על 51.39% ואילו 89% מהנשים שובצו בתפקיד שהוגדר משמעותי. הערב צפוי הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, לכנס בבסיס הקריה בתל-אביב ראשי רשויות מכל הארץ במטרה להציג להם את הנתונים ולהציג להם את המודל הרשותי של צה"ל.

הציון שניתן לערים, למועצות, ליישובים ולקיבוצים מורכב משכלול של שיעור המתגייסים לצה"ל המרכיב 50% מהמדד, שיעור יציאה לקצונה שמהווה 25% מהציון, ושירות משמעותי לנשים ולחימה לגברים, שמהווה את 25% האחוזים הנותרים.

ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, מסר: "מדינת ישראל נתונה תחת איומים משמעותיים ולכן, השירות הקרבי חייב להישמר כערך מכונן ומוביל בחברה הישראלית. הלוחמים הם אלו אשר מסכנים את חייהם למען ביטחון המדינה ומגנים על אזרחיה. אנחנו פועלים בשותפות מלאה עם הרשויות המקומיות על מנת לשפר את תהליכי המיון והשיבוץ של המלש"בים, לעודד לגיוס קרבי ומשמעותי כך שיבואו בשערינו מוכנים ונכונים. התאמת המיונים ושיפור תהליכי הגיוס הינם בראש מעיינינו זאת כדי למצות את ההון האנושי באופן מיטבי תוך כדי שאנחנו מקפידים על מתן שיוויון הזדמנויות ולכן אנו משקיעים בכך רבות". 

עוד ציין אלוף עשור: "לאחרונה נשמעות טענות כי רק נוער מהפריפריה משרת בשירות קרבי. הנתונים שאנחנו מפרסמים מוכיחים כי טענות אלו אינן נכונות. ניתן לראות כי המתגייסים לצה"ל וליחידות הקרביות מגיעים מכלל הערים והישובים במדינה. צה"ל הינו צבא העם ואנשיו מהווים את השתקפות החברה הישראלית על כלל גווניה".

תגובת עיריית תל אביב-יפו לנתוני הגיוס שפורסמו: "זו טעות והטעייה להשוות בין עיר הטרוגנית כתל אביב-יפו המכילה מגוון אוכלוסיות שחלקן לא מחוייבות גיוס לבין ערים הומוגניות מבחינת הרכב האוכלוסייה שלהן וצר לנו שהצבא בוחר לנקוט בגישה זו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר