תלמידי בית הספר בסימולטור הטיסה

בית הספר הבדואי שמעודד את תלמידיו להתגייס לצה"ל

על רקע העימותים האלימים בדרום, תלמידי כיתה י' מבית הספר "אלסייד" בנגב יצאו לשבוע גדנ"ע בשדה בוקר, בליווי משרד הביטחון • המטרה: להגביר את המוטיבציה שלהם לקראת הגיוס • מנהל התיכון, איברהים אלסייד: "אני רוצה שהם יהיו טייסים וחובלים"

בצל הירידה בכמות המתגייסים בני המגזר הבדואי לצבא, ועל רקע העימותים האלימים בדרום – תלמידי כיתה י' מבית הספר הבדואי "אלסייד" בנגב ייצאו לשבוע גדנ"ע בשדה בוקר, בליווי משרד הביטחון.

בביקור שהתקיים בשבוע שעבר בסימולטור הטיסה בגלילות, זכו התלמידים להדרכה של טייסי קרב במילואים וחוו חוויית טיסה בסימולטורים המדמים טיסה של מטוסי קרב מהמתקדמים בעולם. השבוע יצאו תלמידי תיכון אלסייד לשבוע גדנ"ע בשדה בוקר. 

לפני כשנה אירח בית הספר כ-200 חיילים וקצינים אליהם הצטרף אביו של הסמל רון קוקיא ז"ל שנרצח בערד על ידי בדואים. תלמידי בית הספר אף לקחו חלק בפרויקט "בעקבות לוחמים" ברמת הגולן, במטרה לחשוף אותם ליחידות הצבא השונות ולהגביר את המוטיבציה בקרב התלמידים לקראת גיוסם לצבא.

בית הספר "אלסייד" הוקם בשנת 2015, ולומדים בו 850 תלמידים בכיתות ז'-י"ג, עם אחוזי הצלחה גבוהים: 71% מתלמידיו עברו את הבגרויות בשנה האחרונה, 35% יצאו לאקדמיה בליווי אישי של הנהלת בית הספר. בית הספר אף מפעיל מערך התנדבות של תלמידים במחלקת הילדים של ביה"ח "סורוקה".

הגדס"ר הבדואי, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

מי שמוביל את מהפכת השילוב של התלמידים בחברה הישראלית הוא מנהל בית הספר, איברהים אלסייד, שבעצמו שירת בסדיר ובמילואים. "אנחנו אחים בדם, בכל שנה יוצאים תלמידים בוגרים שלנו להתגייס בעצמם מתוך נאמנות למדינה". לדבריו, "אסור להיכנע לקיצוניים, הנגב יכול להיות מקום של דו קיום אמיתי. אני רוצה שהם יהיו טייסים וחובלים. שיאהבו את המדינה וירגישו שזאת המדינה שלהם".

"זה חלום שלי להרגיש שייך למדינה, עכשיו הרגשתי וטעמתי קצת את התחושה במסגרת שבוע הגדנ"ע", מספר עומר, אחד מהתלמידים המשתתפים בגדנ"ע. "אני כבר מחכה להירשם לעתודה צבאית ולקחת חלק בהגנה על המדינה".

שמואל חייק, יו"ר הארגון היהודי-בריטי JNF UK שהקים בתיכון אלסייד שתי מעבדות מחשבים ומגרש כדורגל ראשון ביישוב, מוסיף: "התמיכה שלנו בתלמידים הבדואים מחזקת את ההשכלה, לצד חיזוק הזהות הישראלית והתרומה למדינה. הארגון שותף בפרויקטים שתומכים בפריפריה ומאפשרים לתושביה הזדמנות שווה".

פיני גנון, ראש חטיבת בדואים נוצרים ומוסלמים באגף ביטחוני חברתי במשרד הביטחון, אמר: "האגף הביטחוני חברתי מפעיל מגוון פעילויות לעידוד גיוס בני נוער מהקהילה הבדואית בדרום הארץ ובניהן שבוע גדנ"ע, סמינרים של הכנה לגיוס, ימי סיור ומורשת ועוד.

"בנוסף אנחנו נמצאים בקשר רציף על הקהילה ומסייעים למשרתי כוחות הביטחון בדיור, הכשרה, תעסוקה ועוד. לראות את בני הנוער מבית הספר אלסייד בגדנ"ע, לובשים מדים ומתאמנים כחיילים לקראת גיוס זה בדיוק כור ההיתוך של החברה הישראלית אותו חזה בן גוריון ועל פיו אנו פועלים כיום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו