"סיירת גולני - יחידת החי"ר המוכנה ביותר למלחמה מול לבנון"

לאחר סדרת מבחנים שבחנה את כלל יחידות השדה של צה"ל, הסיירת המיתולוגית של צה"ל זכתה באות הכבוד • "סיירת גולני הפכה לחדשנית ומותאמת לשדה הקרב העכשווי הרבה יותר מבעבר"

סיירת גולני בפעולה, צילום: אביר סולטן, דובר צה”ל

סיירת גולני היא יחידת החי"ר המוכנה ביותר ללחימה במקרה של מלחמה עתידית מול לבנון, כך נקבע בסיכום בוחן רף פצ"ן, סדרת מבחנים שבחנה בשנה וחצי האחרונות את כלל יחידות השדה של צה"ל.

מדובר באות כבוד לסיירת המיתולוגית, שמתמחה בפעילות בגבול הצפון ובפרט בלבנון, וכעת מוגדרת רשמית כיחידה המוכנה ביותר ליום פקודה, מעל גדודי הצנחנים, גבעתי, נח"ל וכפיר.

בוחן רף פצ"ן יצא לדרך בינואר 2020 כיוזמה של אלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם, כדי לבחון את כל היחידות הלוחמות של צה"ל ולבדוק אם הן מוכנות לקרב.

תכליתו של הבוחן, אמרו בצה"ל עם השקתו במאי 2020, היתה להעמיד את הלוחמים במצבי קיצון מול אתגרי חיזבאללה, ולבדוק כמה הם חדים, חזקים ומוכשרים על מנת להתמודד פנים אל פנים מול ארגון הטרור.

דבקות במשימה

אל"מ ישראל פרידלר, מפקד בסיס האימונים של פיקוד צפון "בא"פ אליקים", הצהיר אז כי במשך שבוע גדוד שלם נבחן ולבסוף גם מקבל ציון: "אם יימצא גדוד שאינו מוכן, הוא יעבור את הבוחן שוב עד שיהיה כשיר למשימה".

מחר (שלישי) יתקיים טקס המוכנות היבשתית ללחימה בצפון במפקדת פיקוד הצפון, שבמסגרתו יוכרזו הגדודים המצטיינים בבוחן רף פצ"ן, ובהם סיירת גולני, שיקבלו את אות ההצטיינות מהאלוף ברעם. מפקד הסיירת היוצא, סגן אלוף א', שמציין כי בשנתיים האחרונות הפכה סיירת גולני לחדשנית ומותאמת לשדה הקרב העכשווי הרבה יותר מבעבר.

"הסיירת משלבת את הפשטות של פעם, עם כל הטכניקות והתרגולות, ומכניסה חידושים טכנולוגיים ויכולות כמו רחפנות, תצפיות מיוחדות, והפעלת אש בצורה מיטבית", הוא אומר ל"ישראל היום".

אופן ההכשרה והאימון השתנה לחלוטין על מנת להתאים את עצמו לשדה הקרב המשתנה: "היום שמים דגש חזק יותר על מקצועיות ופתרון בעיות דרך חשיבה מחוץ לקופסה ואינטליגנציה, תחת לחץ נפשי ועומס פיזי.

"לוחם שמגיע לסיירת מתעצב לגמרי לפי הערכים שלה: יש לו מסלול ארוך מאוד, שבו מנסים להטמיע בו ולהשריש בו עמוק בתוך העורקים את הערכים האלה. דבקות במשימה, אמינות ואחריות הן כמה מני רבים", ציין סא"ל א', וסיפר עוד כי יחידתו ביצעה בשנה האחרונה כמה מעצרים מיוחדים בגזרות השונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר