מתוך הכנס. צילום: יונית שילר

עולים על מדים: מאות עולים חדשים מרחבי העולם בכנס הכוונה וסיוע לקראת גיוסם לצה"ל

כ-500 צעירים וצעירות מעשרות מדינות ברחבי העולם הגיעו לאירוע "עולים על מדים" בירושלים • רובן מאיטליה: "רוצה להתגייס לקרבי ולתרום איפה שאני יכול"

דווקא עכשיו: כ-500 צעירים וצעירות מעשרות מדינות ברחבי העולם, המיועדים להתגייס לצה"ל בחודשים הקרובים, הגיעו אתמול לכנס "עולים על מדים" שנערך בירושלים. האירוע נערך ביוזמת תוכנית "כנפיים" של הסוכנות היהודית, קרן מיראז' ישראל ומשרד העלייה והקליטה והתוכנית לחיילים בודדים של ארגון "נפש בנפש" ובשיתוף יחידת מיטב בצה"ל, והוא נועד להקל על העולים החדשים המגיעים ממדינה זרה, עם שפה ותרבות שונים, ולהנגיש להם את תהליך הגיוס והמערכת הצה"לית.

לקראת הכנס, צוות של מיטב הקים לשכת גיוס ניידת עם עמדות שבהן יכלו העולים והעולות החדשים להגיש מסמכים במקום ולקבל מידע בנושאי גיוס ומיון, מבחני הערכה פסיכוטכניים ורמת עברית, תנאי שירות, עתודה ותארים מתקדמים ועוד.

במקום נכחו כאמור גם נציגים מטעם תוכנית "כנפיים" של הסוכנות היהודית, קרן מיראז' ישראל ומשרד העלייה והקליטה וארגון "נפש בנפש", משרד השיכון והבינוי ומרכז בודדים באגף כוח אדם בצה"ל, שסיפקו מידע והכוונה על זכויותיהם ועל ההטבות שלהן הם זכאים. בנוסף, במהלך היום התקיים מיצג חילות של יותר מ-10 יחידות צה"ליות שונות וביניהן צנחנים, גולני, נח"ל, מג"ב, חיל ההנדסה הקרבית, חיל הגנת הגבולות, חיל השריון ועוד. הצעירים נחשפו ליכולות ולמשימות השונות של כל יחידה, שמעו על התפקידים והמשימות ועוד ועוד.

מתוך הכנס, צילום: יונית שילר

מנתוני הסוכנות היהודית וארגון נפש בנפש עולה כי מאז שפרצה המלחמה חל גידול של מאות אחוזים בקרב המתעניינים בעלייה לישראל ממדינות שונות בעולם, וביניהם גם צעירות וצעירים שעתידים להתגייס לצה"ל. רובן דל מונטה, בן 19 מרומא שבאיטליה, אשר עלה לבדו לישראל לפני כשלוש שנים במסגרת תוכנית נעל"ה והגיע אתמול לכנס, סיפר: "אני עומד לסיים את התיכון ולהתגייס לצבא. אני רוצה להתגייס לקרבי ולתרום איפה שאני יכול. אני עוד לא יודע באיזו יחידה בדיוק ארצה לשרת, אבל בגלל זה היה לי חשוב להגיע ליום הזה, כדי לקבל קצת יותר מידע והכוונה ולהבין מה האפשרויות שלי. מלחמה זה לא דבר נעים וברור שההורים שלי דואגים לי, אבל זה לא מה שמרתיע אותי או גורם לי לא לרצות להתגייס. אני פה כדי לעזור ולהגן על המדינה שלנו".

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, אשר נכח בכנס, אמר: "אני מצדיע ואומר תודה לצעירים העולים שבקרוב יהפכו לחיילים ולוחמים בצה"ל. עזבתם בית והשארתם משפחה בארץ רחוקה על מנת להתגייס ולהגן על מדינת ישראל, מתוך אמונה בצדקת הדרך והגשמת החזון הציוני, בעת שמדינתנו נמצאת במלחמה קשה בעזה ובצפון".

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל נפש בנפש: "האירועים האחרונים לא מרתיעים את הצעירים האלה אלא להפך, מעניקים להם עוצמות אדירות וחיבור פנימי שלא ידעו קודם למדינת ישראל במטרה להגן על מולדתם".

מפקד מיטב, אל"מ אלון מצליח: "צה"ל כצבא העם מברך על גיוסם של המלש"בים הצעירים. אנו מצפים לכניסתם לשורות הצבא, מתחייבים לסייע להם בהליכי הגיוס ומאחלים להם הצלחה רבה".

סגן יו"ר הסוכנות היהודית, ירון שביט: "עבורי האירוע המרגש הזה עם מאות העולים שמתגייסים לצה"ל הוא סגירת מעגל כפולה - כסגן יו"ר הסוכנות היהודית וגם כאיש משפחה שמלווה שני חיילים עולים שהפכו לבני בית אצלנו במשפחת שביט".

ניקול הוד סטרו, מנכ"לית קרן מיראז' ישראל: "הצעירים העולים לבדם, במיוחד לאחר שבעה באוקטובר, הם צעירים ציוניים, מלאי מוטיבציה ומרץ שמחליטים להגיע למדינת ישראל ולעמוד לצידה ברגעיה הכה קשים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו