הפיגוע בירושלים: היורה ביובל קסטלמן ז"ל ישוחרר למעצר בית

אביעד פריג'ה חשוד בהמתה בקלות דעת של קסטלמן ז"ל • התובע הצבאי סא"ל קובי מרכוס: "יש להמשיך את מעצרו של החשוד, יש עוד פעולות חקירה לבצע" • התביעה הצבאית שוקלת אם לערער על ההחלטה

אירוע הירי בשוגג בפיגוע בירושלים. בתמונה: יובל דורון קסטלמן ז״ל. צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בבית הדין הצבאי בבית ליד נערך הערב (שלישי) הדיון בהארכת המעצר של סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה שחשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן ז"ל. בסופו הוחלט: פריג'ה ישוחרר למעצר בית.

השופט הצבאי סא״ל טובי הארט ביקש להזכיר בהחלטתו: ״אין לבצע ירי לעבר מישהו שלא נשקפת ממנו סכנה, הרמת ידיים היא סימן מסוכן שלא נשקפת ממנו סכנה. לצד זאת לא כל מקרה בו הורמו ידיים מוציא מכלל סכנה כפי שהיה בעבר. כל שניתן לומר שבמקרה מעין זה יש להפעיל שיקול דעת לפני ביצוע ירי״.

המפכ"ל מבקר את משפחתו של יובל קסטלמן שנהרג בשוגג בפיגוע בירושלים

התובע הצבאי סא"ל קובי מרכוס אמר במהלך דיון: "אנחנו צריכים לבצע עוד פעולות חקירה, במיוחד הפעולות שבהעלנו בדיון מצדיקות את המשך המעצר של החשוד, וכפי שניתן לראות הצפי של הפעולות המרכזיות יסתיים ביום חמישי בבוקר. לפיכך אנחנו סבורים שנקודת הבחינה הנוספת הינה ראויה".

בתחילה צה"ל הודיע כי פריג'ה לא ייחקר על ידי המשטרה הצבאית ואז חזר בו.

סמ"ר (מיל') אביעד פריג'ה בעת הארכת מעצרו, צילום: שמואל בוכריס

המפכ"ל, קובי שבתאי, ביקר את משפחתו של יובל: "אירוע כואב, אירוע מצער, בסך הכל אזרח שבא לתת סיוע בפיגוע פח"ע ומצא את מותו בנסיבות מצערות. האירוע כרגע בחקירה ויש לקחים ראשונים.

זירת הפיגוע בירושלים, צילום: אורן בן חקון

"צריכה להיות רגישות לפני שמוצאים אקדח מהנרתיק, לפני שמבצעים ירי, להפעיל שיקול דעת, לראות שיש באמת דבר שמאיים, ויש סכנה מוחשית, במידה והסכנה נעצרת, זה שלב שבו חייבים לעצור עד שיגיעו כוחות הביטחון".

קסטלמן ז"ל נטרל את המחבל בזירת הפיגוע בכניסה לירושלים בשבוע שעבר, ולאחר מכן נורה ונפצע אנושות. בשעות הלילה נקבע מותו והוא היה לקורבן הרביעי בפיגוע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר