עשרות אלפי משרתים במילואים חתמו: "מתנגדים לסרבנות"

יותר מ-70 אלף מילואימניקים בהווה ובעבר חתמו על העצומה, שנפתחה כתגובת נגד לאנשי המחאה שטענו כי גיסו 20 אלף חתימות של מפסיקי שירות מילואים • "אנחנו נשרת את מדינת ישראל כי זו המדינה היחידה שלנו ואנחנו נגן עליה בכל מחיר"

70 אלף חתמו נגד סרבנות (למצולמים אין כל קשר לתוכן הכתבה)

מתגייסים נגד הסרבנות: יותר מ-70 אלף בני אדם חתמו על עצומה נגד הקריאות לסרבנות בתוך פחות מיממה. מדובר בעצומה שנהגתה כתשובת נגד להצהרתם של מנהיגים במחאה נגד הרפורמה המשפטית כי יש בידיהם יותר מ-20 אלף חותמים שתומכים בהפסקת הגעתם למילואים.

"אנו, חיילים וחיילות בעבר או במילואים בצה"ל - מתנגדים לסרבנות ונאמנים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו נשרת את מדינת ישראל כי זו המדינה היחידה שלנו ואנחנו נגן עליה בכל מחיר", נכתב בעצומה שעליה חתמו עשרות האלפים נגד הסרבנות.

דוברות הכנסת

יצוין כי מדובר בעצומה פתוחה, שאומנם מוצהר בה שמדובר בחיילי עבר או מילואים, אך בפועל יכולים לחתום עליה כולם. ניתן גם להניח שלא מעט אנשים שאינם תומכים ברפורמה חתמו עליה מכיוון שההתנגדות לשרת במילואים הינה שנויה במחלוקת גם בקרב המוחים.

היוזמה לעצומה הינה של מאיר ליוש וינון מגל. בתחילה שאפו השניים להגיע ל-40 אלף קולות, פי שניים מאלו של סרבני המילואים, אך הצליחו להשיג הרבה יותר מיעד החתימות המקורי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר