120 לוחמים מיחידות מסווגות הקימו פורום במטרה לעצור את הקיטוב: "אם יהיה צד שינצח, כולנו נפסיד"

הקבוצה התכנסה על רקע האיום של חלק מחבריה לא להגיע לאימונים אם הרפורמה המשפטית תעבור • מדובר בלוחמים משייטת 13, שלדג, סיירת מטכ"ל, טייסי קרב ולוחמים ביחידות מסווגות שאסורות לפרסום • "מנסים להביא גם תומכי רפורמה וגם את מתנגדיה, יש הבנה שכולנו צריכים להמשיך יחד"

מנסים לפתור את המחלוקת סביב הרפורמה, חברי פורום הלוחמים. צילום: ללא

הפורום המסווג שמבקש לפתור את המשבר סביב הרפורמה המשפטית: כ-120 לוחמים במילואים מיחידות מסווגות ביותר הקימו פורום מיוחד שבמסגרתו הם עורכים שיחות בין המתנגדים לתומכים ברפורמה המשפטית, על מנת לעצור את הקיטוב ולהגיע להסכמות. מדובר בלוחמים משייטת 13, שלדג, סיירת מטכ"ל, טייסי קרב ולוחמים ביחידות מסווגות שאסורות לפרסום.

הקבוצה התכנסה על רקע האיום של חלק מחבריה לא להגיע לאימונים אם הרפורמה המשפטית תעבור. אחד מיוזמיה, ברוך הירש, לוחם שייטת 13 במילואים, מסביר כי המטרה אינה דווקא להסכים אלא לייצר שיח. "כל משבר מייצר הזדמנויות חדשות, וההזדמנות שבאה בתקופה הזאת היא להצמיח כאן שיח ומנהיגות מסוג אחר, מנהיגות ושיח של מורכבות של גם וגם ולא או זה או זה. יותר מחלוקת שמאי והלל ופחות מחלוקת שמביאה לחורבן. אנו רוצים לראות מנהיגות שמאמינה שהמגוון והשונות ביננו היא עוצמתנו היא המנהיגות הנכונה".

בניגוד לקבוצות אחרות שמתנגדות למהפכה המשטרית או תומכות ברפורמה המשפטית, כאן מדובר בקבוצה של לוחמים שהוקמה בהגדרה על מנת לשלב בין הדברים. עמיר מנחם, גם הום קצין לשעבר בשייטת 13 ומתנגד לרפורמה הסביר כי הקים את המיזם עם הירש על מנת להגיע להסכמות.

לוחמי היחידות המיוחדות הקימו פורום מסווג לפתרון הרפורמה המשפטית, צילום: ללא

"ברוך הוא בן מחזור שלי, חבר צוות. שנינו באים מרקע שונה - אני חילוני, ברוך דתי, שנינו בעמדות שונות לגבי הרפורמה ולגבי נושאים נוספים אבל שנינו מבינים שאם יהיה צד שינצח, כולנו נפסיד. הרעיון של המיזם הגיע ממקום של מענה למשבר האמיתי שחווה החברה הישראלית".

ב', טייס קרב בחיל האוויר במילואים שהשתתף במפגשים הראשונים מספר כי ההיכרות שלו עם הפורום החלה כאשר טייס נוסף בטייסת התקשר אליו: "הוא סיפר לי שמארגנים מפגש של לוחמים ממגוון יחידות, אנחנו מנסים להביא גם תומכי רפורמה וגם מתנגדיה, היה ברור לי שאני מגיע. לא חדש לי להכיר חברים שחושבים אחרת ממני, רבים מאנשי צוות האוויר התנגדו נחרצות לרפורמה. הדבר שחימם את הלב במפגש היתה ההבנה שלכולנו ברור שצריכים להמשיך יחד" הוא מציין. "ההבנה הבסיסית שהתגבשה היא שאנחנו גם זקוקים אחד לשני, על דעותינו המנוגדות, כי רק כך נוכל לדייק, להתאים ולשכלל את גישתנו למה טוב למדינה".

בפורום מתכננים לערוך עוד ועוד פגישות על מנת לנסות להגיע לשיח מוסדר בין הצדדים במקום הקיטוב שהולך ומתרחב. "אנחנו יודעים שיש מחלוקות וזה בסדר שיהיו מחלוקות, אבל יש חשיבות גדולה מאוד שנשב יחד ונדבר, אם לא נעשה את זה, נאבד את המדינה", הם אומרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר