11 מי יודע? בצה"ל העלו את מספר המועמדות ליחידת החילוץ וההצלה

"על בסיס אישור פרטני ולאחר בחינה מקצועית מעמיקה": בעקבות פרסום "ישראל היום" - בצה"ל שינו את תנאי הסף ואישרו למלש"ביות נוספות להתמיין ליחידת החילוץ וההצלה • מצה"ל נמסר: "מי שיימצאו מתאימות ישתתפו ביום השדה הראשון לנשים, זהו שלב נוסף והיסטורי במיוני הלוחמות"

יחידה 669. אליפות צהל בקילעה מתקן אדם 2020 (ארכיון), צילום: אורן כהן

צה"ל הודיע היום (שלישי) כי יאפשר ל-11 מועמדות להתמיין ליחידת החילוץ וההצלה. זאת, בעקבות הפרסום ב"ישראל היום" השבוע על כך שנמצאו פחות מחמש מועמדות שמתאימות להגיע לגיבוש של יחידת 669. לאחר שבימים האחרונים שוקללו הנתונים של המועמדות, ומשום שלא נמצאו מספיק מתאימות, הצבא הוריד את הרף המקורי שנקבע על משקל 78 ק"ג ו-1.66 ס"מ.

בהודעת הצבא נמסר כי 11 המועמדות נמצאו "לאחר שיקלול נתוניהן הפיזיים ואישור גורמי הרפואה". עוד נמסר כי "השתתפותן במיונים של חלק מהמועמדות אושרה לאחר שנמצא שהן קרובות לעמידה בנתונים הפיזיולוגיים הנדרשים, על בסיס אישור פרטני שניתן לכך לאחר בחינה מקצועית מעמיקה".

"ניתן אישור פרטני". יחידת חילוץ וההצלה 669 בפעולה (ארכיון), צילום: דוברות יחידת חילוץ גליל מערבי
"בחינה מקצועית מעמיקה". יחידת החילוץ וההצלה 669 בפעולה (ארכיון), צילום: צחי מרים

ציפו לעשרות מועמדות

"אם יעברו את המיונים בהצלחה", התנו בצה"ל, "המועמדות יידרשו לעמוד בכלל הקריטריונים שנקבעו מראש לשירות ביחידה". השבוע צפוי להתקיים יום מיון נוסף, במסגרתו יגיעו עוד עשרות מלש"ביות למיון ראשוני. "כלל המועמדות שיימצאו מתאימות ישתתפו ביום השדה הראשון לנשים", נמסר מטעם הצבא.

יום השדה צפוי לבחון את התאמת המועמדות לשירות ביטחון שעברו את המיון הראשוני על בסיס נתונים פיזיולוגיים ליחידת 669, ובצה"ל מגדירים אותו כ"שלב נוסף והיסטורי במיוני לוחמות ראשונות ליחידה". בצבא ציפו בתחילה לפוטנציאל של עשרות בנות שתעמודנה בקריטריונים הקשיחים שנקבעו לטובת מיונים ליחידה. בשל העובדה שנמצאו בודדות שעמדו בקריטריונים המקוריים, כאמור, הוחלט להוריד את הרף ולאפשר גם לבנות ששוקלות מעט פחות מ-78 ק"ג לנסות את מזלן במיון.

בודדות בקריטריונים המקוריים. לוחמות בצה"ל (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

בנים רשאים לגשת לגיבוש ל-669 ללא כל הגבלות ראשוניות על גובה או משקל, ומתקבלים ליחידה רק על בסיס היכולות שהם מפגינים בגיבוש עצמו. בתוך כך, צה"ל הודיע כי כ-130 מלש"ביות עתידות להתמיין ליחידת יהל"ם בשנה הקרובה. כפי שפורסם ב"ישראל היום", גיוס הנשים הראשון ליהל"ם יתקיים בחודש אפריל, וגיוס נוסף יהיה בחודש נובמבר השנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר