חקירת התרסקות מטוס מסוג F-35B בים התיכון בשבוע שעבר, רגעים אחרי שהמריא מנושאת המטוסים הבריטית המלכה אליזבת, הובילה למסקנות הזויות למדי.
בדיקה של גורמי המקצוע הבריטיים, שחוקרים את ההתרסקות, גילו כי הסיבה להתרסקות של המטוס, ששוויו כ-100 מיליון דולרים, הינה רשלנות מהסוג הנמוך ביותר. בבדיקה התגלה כי הכיסויים להגנה מפני גשם, שהיו על המטוס, לא הורדו לפני ההמראה שלו ואחד מהם נשאב אל המנוע, דבר שהוביל לתקלה שגרמה להתרסקות.
הטייס, שגילה את התקלה בזמן ההמראה, כשהוא עוד על מסלול ההמראה, ניסה להציל את כלי הטיס המתוחכם, היקר והמשוכלל להחריד, אך לא הצליח לבלום אותו ולכן הפעיל את כיסא הפליטה שניות לפני שהמטוס נפל לים. כתוצאה מההימלטות ברגע האחרון חופת המצנח שלו נתפסה על צידה של נושאת המטוסים, ומסוק היה צריך לחלץ אותו.
הטעות, כך מתברר, התגלתה מהר יחסית, מכיוון שהכתובת לסיבה המביכה, הייתה בהחלט על הקיר. הפרוטוקולים של הסרת הכיסויים במטוסי הקרב מפורטים וישנה תשומת לב רבה להם, ולכן בדיקה זריזה הוכיחה את המחדל, כך על פי מקורות בסאן הבריטי. בנוסף, אנשי חיל האוויר הבריטים הודו כי אחד הכיסויים האלו נמצא כשהוא צף בים ליד נושאת המטוסים, בדיוק במקום בו שקע ה-F-35B למעמקי הים.
על פי הערכות של הבריטים והאמריקנים, המטוס שקוע בעומק של קילומטר אחד מתחת לפני הים. צוותים אמריקנים, איטלקים ובריטים פועלים על מנת להוציא אותו מעומק הים, לפני שצוללות רוסיות יגיעו וינסו לחקור את המטוס ואף לקחת ממנו חלקים כדי ללמוד על הטכנולוגיות הסודיות שבו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו